تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819257347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمار؛ پیام آور صلح در سینمای متعهد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عمار؛ پیام آور صلح در سینمای متعهد
عمار؛ پیام آور صلح در سینمای متعهد امسال بازدید رییس سازمان سینمایی از یک جهت اهمیت بیشتری داشت. بحث عدم حمایت و اختصاص بودجه از سوی سازمان سینمایی کدورتی را موجب شده‌بود و حالا ایوبی آمده بود تا کدورتها را هم رفع کند. حالا توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه است.


به گزارش فرهنگ نیوز، روز گذشته جشنواره عمار یکی از شلوغ‌ترین روزهایش را پشت سر گذاشت. جمعیت زیادی برای استفاده از برنامه‌های جشنواره عمار در سینما فلسطین حاضر شده‌بودند و وقتی خبر بازدید رییس سازمان سینمایی از جشنواره عمار هم رسید تعداد خبرنگارهایی که خود را برای گزارش کردن این رویداد به فلسطین می‌رساندند بیشتر شد.

ورود ایوبی به همراه علیرضا رضاداد و رسول صادقی از مدیران و مشاورانش و بازدید آنها از جشنواره عمار اگرچه سال گذشته هم اتفاق افتاده‌بود و او از عمار بازدید کرده بود اما امسال از یک جهت اهمیت بیشتری داشت. پیش از آغاز جشنواره عمار و در نخستین روزهای برگزاری بحثی مبنی بر عدم حمایت و اختصاص بودجه از سوی سازمان سینمایی مطرح شد. بعد هم از سوی سخنگوی وزارت ارشاد، وجود و تخصیص این بودجه از اساس نفی شد. اتفاقی که پس از ارائه ردیف نامه قانونی  مربوط  به بودجه وارد فاز جدی‌تری شد. شاید از آنجا بود که مشخص شد توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه است و هردو طرف جشنواره و سازمان سینمایی درست می‌گویند. بحثی که دامن زدن به آن کدورتی اندک را هم موجب شده‌بود و حالا ایوبی آمده بود تا کدورتها را هم رفع کند.

ایوبی در جریان این بازدید پیرامون عدم اختصاص بودجه جشنواره گفت: در سالهای گذشته برای جشنواره عمار بودجه تعیین می کردند اما امسال بودجه ای برای آن ابلاغ نشده است تا سازمان آن را در اختیار مسئولان عمار قرار دهد.

وی پس از بازدید روند فعالیتهای جشنواره عمار، در گفت‌و‌گو با سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی این جشنواره، پیشنهاد ورود عمار به شبکه نمایش خانگی را مطرح کرد و گفت: سازمان سینمایی هم از فعالیت جشنواره عمار، حمایت و استقبال می کند.

ایوبی مدعی شد: من شخصا اگر رییس سازمان سینمایی نبودم باز هم در این جشنواره حضور پیدا کرده و از این جریان حمایت می کردم و اکنون که به عنوان رییس سازمان سینمایی فعالیت دارم علاقه بیشتری برای حمایت از این جشنواره دارم.

گنج پنهان

یکی از برنامه‌های ثابت جشنواره عمار که مورد توجه هم قرار گرفته‌است، برنامه‌های نمایش و نقد مستند است. در روز هفتم برگزاری جشنواره این بخش به  نمایش مستند«گنج پنهان» و نقد و بررسی آن اختصاص داشت. این اثر که مرتبط با اردوهای جهادی در کشور است پس از نمایش با نقد و بررسی حجت الاسلام رشیدزاده و دکتر سید بشیر حسینی، استاد دانشگاه صدا و سیما همراه شد.

این مستند کوتاه به روایت طیبه دختر 17 ساله ای است که در محروم ترین مناطق جنوب کرمان زندگی می کند. یکی از دلایل اصلی خشکسالی و محرومیت منطقه جنوب کرمان زدن چندین سد بروی هلیل رود بوده که باعث عوض کردن اکوسیستم منطقه جنوب کرمان و ایجاد خشکسالی شده است که در این مستند به آن پرداخته شده است. این مستند در ادامه مستند صدای غربت توسط گروه جهادی تبلیغی منتظران مهدی عج با هدف نشان دادن ضعف‌ها، قوت‌ها و استعدادهای منطقه جنوب کرمان تولید شده است.

کارگاه کارگردان "شاهزاده روم" در عمار

بعضی نشست‌های جشنواره عمار اگر حتی دیر هم برگزار شود باز هم مخاطبان زیادی دارد. یکی از این برنامه‌ها کارگاه آموزشی «آشنایی با فرایند تولید انیمیشن حرفه‎ای» بود که با مدرسی «هادی محمدیان» کارگردان انیمیشن سینمایی شاهزاده روم برگزار شد.

کارگردان شاهزاده روم در این جلسه گفت: انیمیشن، تکنیکی از «سینما» و «هنرهای تجسمی» است. و در این کارگاه بیشتر تکیه من روی هنرهای تجسمی است؛ اگر بخواهم به مراحل کار ساخت در این حوزه بپردازم ذکر این نکته در ابتدا لازم است که «نبودن هزینه» و «زمان کافی» یکی از مشکلات سر راه ما در تولید فیلم انیمیشنی است و این باعث شده تا بعضی از مراحل کار، حذف شود و این علتِ تفاوت انیمیشن ایران با کشورهایی مثل امریکا یا کشورهای اروپایی است.

وی گفت: به طور مثال در جشنواره عمار به خاطر راحتی دسترسی به ابزار کار هر سال به تعداد تولیدکنندگان فیلم‎ها در این جشنواره افزوده می‎شود، در حالی که افراد آشنایی چندانی با دانش کار ندارند و کار را حرفه‎ای دنبال نمی‎کنند البته این به معنای بیان ضعف جشنواره عمار نیست شاید قدم ابتدایی است که باید برداشته شود. اما در فیلم‎سازی قصه مهم است و به ویژه در ساخت انیمیشن قصه گفتن اهمیت زیادی دارد. انیمیشن در واقع دنیای مثالی است و تصویر در این حوزه یک تصویر خیالی و ایهام‎دار است. نشان دادن تصویر ذهنی که در خیال شکل می‎گیرد در قالب انیمیشن کار آسانی نیست. برای این امر آرایه‎های ادبی دخیل هستند و استفاده از آن‎ها کار دشواری است. این موضوع از نکات پایه‎ای در ساخت انیمیشن است. لذا لازم است در ابتدا ما تکلیف خود را در برابر آن مشخص کنیم و باید آن را از حوزه‎های دیگر مثل کمیک و غیره جدا کنیم. در واقع برای تولید فیلم انیمیشنی مسیر مشخص است.

دل نوشته ایوبی برای مدافعان حرم

رئیس سازمان سینمایی کشور هم در پایان بازدیدش با حضور در غرفه «ننه عصمت»-بافت دستکش و البسه برای مدافعان حرم- دست نوشته ای برای مدافعان حرم اهل بیت(ع) و رزمندگان جبهه مقاومت نوشت. ایوبی در این دل نوشته آورده است:

به عنوان کسی که توفیق حضور در جبهه های نبرد را ولو اندک داشتم به مظلومیت شما غبطه می خورم. ما هنگام رفتن به جبهه در مراسمی عمومی بدرقه می شدیم. همه می دانستند که به جبهه می رویم ولی شما آرام، بی هیاهو و فرسنگ‌ها دور از خاک ایران عزیز. مظلومانه قدم به جبهه های حق گذاشتید، به شما غبطه می خورم.
 

منبع: مشرق


94/10/16 - 12:57 - 2016-1-6 12:57:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن