تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815461428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«لوح و قلم» فرصتی برای سوادآموزی/ برنامه‌ای ویژه خانواده‌های بی‌سواد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
«لوح و قلم» فرصتی برای سوادآموزی/ برنامه‌ای ویژه خانواده‌های بی‌سواد
یک نماینده مجلس با اشاره به تأثیرات برنامه‌های شبکه آموزش سیما در بین افراد به ویژه برنامه لوح و قلم، گفت: این برنامه باید در تمامی شبکه‌های رسانه ملی تبلیغ شود و تنها مختص به شبکه اموزش نباشد.

خبرگزاری فارس: «لوح و قلم» فرصتی برای سوادآموزی/ برنامه‌ای ویژه خانواده‌های بی‌سواد



حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به توجه رسانه ملی به سوادآموزی، در  گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند صداوسیما دانشگاه است و با توجه به اینکه دانشگاه نیز به امر آموزش اهتمام دارد رسانه ملی نیز باید در کنار فرهنگ‌سازی به آموزش‌های مختلف نیز بپردازد.

وی تأسیس شبکه‌ای با عنوان آموزش را یکی از اقدامات قابل تقدیر رسانه ملی عنوان کرد و افزود: کارکرد اصلی این شبکه آموزش است که خوشبختانه اخیرا با برنامه‌ریزی اقدام به تولید و پخش برنامه‌هایی مفید برای اقشار مختلف جامعه کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی به برنامه «لوح و قلم» شبکه آموزش سیما اشاره کرد و گفت: نهضت سوادآموزی یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه فعالیت‌های گسترده‌ای در نقاط مختلف کشور صورت گرفت اما اینکه رسانه ملی در قالب برنامه‌ای سعی در ترویج برنامه‌هایی با محوریت سوادآموزی کرده، از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که رسانه ملی با حجم وسیع مخاطب اثرگذاری بالایی در جامعه دارد.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت با بیان اینکه برنامه لوح و قلم فرصتی برای جلوگیری از بهانه‌جویی افراد است، خاطر نشان کرد: این برنامه بهانه برخی افراد مبنی بر اینکه ما فرصت و امکاناتی برای سوادآموزی نداریم، از بین می‌برد بر همین اساس به نظر من باید اینچنین برنامه هایی نه تنها در شبکه آموزش بلکه در سایر شبکه‌های رسانه ملی پخش شود و حتی تبلیغ این برنامه در تمامی بخش ها و شبکه‌های صداوسیما وجود داشته باشد تا افراد از این برنامه‌ها مطلع و استفاده کنند.
حجت‌السلام حسنی با اشاره به اینکه خوشبختانه این برنامه با استقبال خوبی مواجه شده است، افزود: در برخی سفرها و نشست‌ها از چنین برنامه‌هایی سخن به میان می‌آید و می‌شنویم که بسیاری از خانواده‌ها همراه با این برنامه‌ها سواد خواندن و نوشتن پیدا کردند. امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و افراد از این برنامه‌های کلیدی و مفید به طور شایسته استفاده کنند تا دیگر بی‌سوادی در کشور نداشته باشد.
برنامه«لوح و قلم» با مشارکت سازمان نهضت سواد آموزی هر روز ساعت20 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.این برنامه کلاس های آموزشی فرد به فرد را نمایش می دهد و از وسایل کمک آموزشی و انیمیشن و پویا نمایی برای کمک به آموزش بهتر بهره برده است.


94/10/15 - 11:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن