تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803366204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماموریت پلیس اطفال چیست؟/ کودکان بزهکار؛ متهم یا قربانی؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماموریت پلیس اطفال چیست؟/ کودکان بزهکار؛ متهم یا قربانی؟
در طی روزهای گذشته سردار ساجدی نیا از راه اندازی پلیس کودک در تهران خبر داد،ساز و کاری که قرار است با ورود به حوزه ناهنجاری های اطفال،جرم های کودکانه را مهار کند.

ماموریت پلیس اطفال چیست؟/ کودکان بزهکار؛ متهم یا قربانی؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار ساجدی نیا،فرمانده انتظامی تهران بزرگ چندی پیش در گفتگویی با رسانه ها با اشاره به تشکیل پلیس تخصصی اطفال در پایتخت اظهار کرد:بحث راه اندازی پلیس تخصصی در ارتباط با کودکان و نوجوانان از مدت ها قبل در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطرح بود و در این خصوص تحقیقات و اقدامات کارشناسی مفصلی نیز انجام شده است.

وی عنوان می کند : همزمان با تصویب و ابلاغ قانون جدید آیین دادرسی،کیفری و به استناد ماده 31 این قانون، زمینه راه اندازی این پلیس تخصصی فراهم و فعالیت پلیس تخصصی اطفال و نوجوانان در تهران بزرگ آغاز شد.

**فعالیت مددکاران،روانشناسان و ضابطان قضایی در پلیس کودک

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح ساختار تشکیلاتی پلیس مذکور عنوان می کند در این نهاد از کارشناسان ارشد زن و مرد متخصص در علوم اجتماعی، روانشناسی و نیز مشاوره بهره گرفته می شود تا به امور اطفال و نوجوانان بزهکار و بزه دیده رسیدگی کنند.

آنطور که سردار ساجدی نیا مطرح کرده،کارکنان پلیس تخصصی و نیروها و کارمندان فعال در مجموعه های پلیس تخصصی و کلانتری ها،به جرایم اطفال و نوجوانان رسیدگی  می کنند.

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص نهاد مورد اشاره قابل توجه است ایفای نقش نیروهای زن در این مجموعه است و ظاهرا هدف از چنین چینشی به عواطف و احساساتی باز می گردد که در تعامل بانوان با کودکان راهگشا خواهد بود.

** لزوم ارائه آموزش های تخصصی به نیروهای پلیس کودک

علی صابری،وکیل و حقوقدان چندی پیش در گفتگویی با رسانه ها به ضرورت ارائه آموزش های تخصص محور به نیروهای پلیس کودک تاکید کرده بود.

وی در این خصوص معتقد است:نوع آموزش هایی که ارائه می شود،نقش بسزایی در موفقیت این مجموعه ایفا می کند.

به واقع می توان گفت با عنایت به پیچیدگی های دنیای کودکانه،ضرورت برگزاری دوره های آموزشی اصولی، عمیق و جدی اجتناب ناپذیر است زیرا صرف بهره گیری از نیروی پلیس در این حوزه بدون لحاظ کردن آموزش های مدون و اصولی نمی توان انتظار حصول موفقیت چندانی را از این مجموعه انتظار داشت.

**پرهیز از برخوردهای قهری،رمز موفقیت پلیس کودک

مریم جهان خواه،جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم راه اندازی پلیس کودک در شرایط کنونی جامعه اظهار کرد:فعالیت پلیس کودک در شرایطی که فضاهای مجازی و برخی نارسایی های اجتماعی بستر بروز بزه را بیش از پیش فراهم کرده،می تواند در بروز ناهنجاری های احتمالی در اطفال و کودکان موثر واقع شود.

وی افزود:باید الزامات و مصالحی را نیز در این عرصه خطیر مدنظر قرار داد که بطور یقین رعایت آن می تواند ضریب موفقیت در بخش مورد اشاره را به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

جهان خواه گفت:با توجه به روحیات کودک،باید حتی المقدور از برخوردهای قهری،پرهیز شود زیرا کودک نه آشنایی چندانی به قانون دارد و نه قوه تحلیل و تصمیم گیری پخته و منطقی،و قاعدتا در چنین شرایطی باید به فرهنگ سازی نیز توجه ویژه ای مبذول شود که یقینا پلیس با مطالعات کارشناسانه به جمع بندی های مورد اشاره رسیده است.

**ضرورت آموزش منکرات و قوانین به اطفال

پریسا خزائی،مددکار و کارشناس خانواده،در خصوص بزهکاری کودکان گفت:بخش قابل توجهی از بزه هایی که بعضا از سوی کودکان سر می‌زند،ناشی از عدم اطلاع،آگاهی و توجیه کافی از سوی بزرگ ترها و والدین و سرپرست کودکان است.

وی افزود:به نظر می رسد باید در ابتدای دوران تحصیلی کودکان،دروسی متناسب با فهم و درک این گروه در آموزش و پرورش پیش بینی شود که به زبانی ساده،بایدها و نبایدهای قانونی را برای کودکان آموزش دهد.

خزائی عنوان کرد:نقش خانواده نیز در این حوزه برجسته و حائز اهمیت است و در واقع امر نمی توان صرفا از حاکمیت انتظار مهار بزه و ناهنجاری را داشت بلکه خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی که کودک در آن رشد و نمو پیدا می کند نیز در این حوزه سهم دارد.

مددکار و کارشناس خانواده یادآور شد:باید با آموزش و تربیت صحیح و اصولی بستری را ساخت و ایجاد کرد که در آن کودک با آشنایی و آگاهی های مقتضی از انحراف و لغزش احتمالی فاصله بگیرد.




۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن