تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804816593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز هفته‌ای ناگوار برای محیط‌زیست شاهرود/ شاهوار رنگ خون گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر بررسی کرد؛
آغاز هفته‌ای ناگوار برای محیط‌زیست شاهرود/ شاهوار رنگ خون گرفت

شاهرود - شکار غیر مجاز - شکار قوچ - دستگیری شکارچی


شناسهٔ خبر: 3015269 - یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
استانها > سمنان

شاهرود - یک‌بار دیگر مجموعه شکارچیان غیرمجاز، تفنگ‌های مجوز دار، دشمنان طبیعت و متخلفان دست‌به‌دست هم دادند تا آغاز سومین هفته از زمستان۹۴، بارنگ خون برای محیط‌زیست شاهرود آغاز شود. به گزارش خبرنگار مهر، هنوز جوهر خبر کشف ده لاشه فلامینگوی مهاجر در شهرستان شاهرود طی نخستین روزهای زمستان، خشک نشده بود که یک‌بار دیگر شکار، تفنگ، حیوان بیجان و لاشه پر از خون خبری دیگر ساختند و این بار، سوژه اصلی لاشه یک رأس کل، لاشه یک رأس میش، پنج سر خرگوش، لاشه سه قطعه کبک و لاشه سه قطعه کبوتر وحشی بودند که تنها ظرف یک آخر هفته و به خاطر قانون‌شکنی هشت دشمن طبیعت خبرساز شدند. دوستداران محیط‌زیست هنوز در شوک خبر دوخته شدن چشمان پرندگان شکاری در استان تهران هستند که یک‌بار دیگر شاهرود و شکارچیانش خبرساز شدند و این بار هم مانند ماه‌های گذشته و اخبار مشابه جنگ نابرابر بین گلوله و جان بی‌دفاع در برابر جان بی‌گناه و مخلوق بی‌آزار خداوند.

کشف دو لاشه قوچ و میش در ارتفاعات شاهوار رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان شاهرود از کشف دو لاشه قوچ و میش در ارتفاعات شاهوار این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران یگان حفاظت از محیط‌زیست شهرستان طی گشت در منطقه متوجه صدای شلیک گلوله شدند که پس از دوربین کشی متوجه حضور دو نفر شکارچی در ارتفاعات که مشغول حمل شکار بودند شده و نسبت به تعقیب این افراد اقدام می‌کنند. امامعلی فیروز پور بندپی بابیان اینکه در این تعقیب و گریز متأسفانه شکارچی اصلی متواری و هم‌دست وی توسط مأموران دستگیر شد، تصریح کرد: یکی از مأموران ما در حین انجام این عملیات دچار صدمه می‌شود. به گفته وی متأسفانه شکارچیان اسلحه خود را هنگام پایین آمدن از کوه پنهان کرده‌اند، گفت: شکارچی غیرمجاز بازداشت‌شده به همراه یک دوربین، چاقو و تعداد ۲۲ پوکه فشنگ تحویل مراجع قانونی شده است. فیروز پور بندپی جریمه هر لاشه قوچ و میش را طبق قانون ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد. کشف لاشه ۵ خرگوش در کیف شکارچی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان شاهرود همچنین از کشف سر پنج خرگوش در کیف شکارچی غیرمجاز خبر داد و بیان داشت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط‌زیست پنج نفر شکارچی غیرمجاز در شاهرود منطقه آزاد برخورد که همه دارای سلاح مجاز بوده و نامبردگان را دستگیر و از آنان پنج سر خرگوش و دو قطعه کبک کشف و ضبط کردند. فیروز پور بندپی افزود: در موردی مشابه نیز دو نفر شکارچي غیرمجاز پرنده در منطقه آزاد شاهرود بخش بسطام دستگير و از نامبردگان دو قطعه کبک، سه قطعه کبوتر و دوقبضه اسلحه داراي مجوز کشف، ضبط و براي نامبرده پرونده تشکيل داده شد. وی تصریح کرد: همچنین در دادگاه بسطام این متخلفان به مبلغ چهار میليون و ۳۰۰ هزار ريال جريمه محکوم‌شده‌اند.

اسلحه مجاز در دست افراد غیرمجاز نکته قابل‌تأمل دراین‌بین وجود اسلحه‌ی دارای مجوز در دستان افراد بدون مجوز و همدلی با محیط‌زیست است و تا زمانی که این موضوع وجود داشته باشد باید شاهد این موارد نیز بود. در همین رابطه کارشناس محیط‌زیست و عضو سازمان‌های مردم‌نهاد حفاظت از محیط‌زیست به خبرنگار مهر، گفت: وجود اسلحه در دست متخلفانی که خود صلاحیت حمل آن را ندارند و بعضاً بارها نیز دستگیرشده‌اند طنز تلخ محیط‌زیست این روزهای کشور و استان سمنان است. محمد رمضانیان با اشاره به افزایش ۱۰ برابری جرائم نقدی شکار غیرمجاز در شهریورماه سال جاری، توضیح داد: به نظر می‌رسد این افزایش جریمه‌ها تأثیر بسزایی در کاهش شکارهای غیرمجاز داشته است و نگاهی به آمار این موضوع را تصدیق می‌کند اما هنوز هم تعداد کشفیات محیط زیستی مسئولان پرتلاشمان در اداره حفاظت از محیط‌زیست گواه این حقیقت تلخ است که جریمه تنها شکارچی را باتجربه‌تر می‌کند. وی در خاتمه افزود: متأسفانه مجوز اسلحه برخی متخلفان سلب نمی‌شود اما شنیدن خبر سلب مجوز مادام‌العمر یکی از بدنام‌ترین شکارچی‌های شهرستان شاهرود خبر از روزهای تغییر و بهبود شرایط در این شهرستان دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن