تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818849225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش نماينده مردم تبريز به توقيف خبرگزاري فارس: برخورد با رسانه راهكار روشن سازي يك خبر نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكنش نماينده مردم تبريز به توقيف خبرگزاري فارس: برخورد با رسانه راهكار روشن سازي يك خبر نيست
خبرگزاري فارس: نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در واكنش به توقيف خبرگزاري فارس گفت: واكنش در قبال يك خبر، روشن سازي ماهيت آن و گفتن خبر درست است نه اينكه با منشاء صدور آن خبر برخورد شود.


محمدحسين فرهنگي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبريز، افزود: اگرچه توقيف سه روزه خبرگزاري فارس در ايام تعطيل صورت گرفت و به طور مصداقي شايد تاثير چنداني در انعكاس اخبار و رويدادهاي جاري كشور نداشت ولي اين نوع برخورد با رسانه فعالي مانند خبرگزاري فارس دور از انتظار بود.
وي با اشاره به خبر «احتمال جايگزيني داوودي به جاي مظاهري در بانك مركزي قوت گرفت» اظهار داشت: اين بحث زماني مطرح شد كه در روزهاي اخير تصميم رئيس جمهوري مبني بر تحول در نظام بانكي كشور ابلاغ شد.
وي ابراز داشت: زماني كه نقطه نظرات بين عالي‌ترين مقام شبكه بانكي كشور و دولت با تناقض‌هاي فراوان مطرح مي‌شود زمينه و بستر انعكاس چنين اخبار يا شايعاتي نيز رونق مي‌گيرد.
فرهنگي تصريح كرد: رسانه‌ها بايد در پوشش اخبار به منبع خبر نيز دقت كنند.
وي ابراز داشت: جريان آزاد اطلاعات به معناي گسترش فضاي شايعه، تهمت و افترا و دروغ نيست ضمن اينكه برخورد مسئولان بايد مبتني بر توجه به جايگاه رسانه‌ها باشد.
فرهنگي با بيان اينكه بي‌گمان بايد خبرگزاري‌ها به گونه‌اي فعاليت كنند كه منشاء صدور شايعات نباشند، تصريح كرد: اما از آنجا كه امكان چك يا بررسي همه اخبار با منابع اصلي آن وجود ندارد، طبيعتاً بخشي از خبرهاي احتمالي به خبرگزاري‌ها راه پيدا مي‌كند، اما اين بدان معنا نيست كه قصد و نيت آن خبرگزاري، ضربه زدن به يك نهاد دولتي يا خود دولت باشد.
وي انعكاس خبرهاي بركناري و استعفاي مقامات كشور از سوي خبرگزاري فارس را يك روند عادي و تجربه شده خواند و افزود: اين نوع اخبار پيش از اين نيز از سوي خبرگزاري فارس مطرح شده بود به ويژه در خصوص استعفاي وزير كشور كه در ابتدا از سوي سخنگوي دولت شديدا تكذيب شد ولي پس از گذشت چند روز اين خبر صحت يافت.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در ادامه خبرگزاري فارس را يكي از خبرگزاري‌هاي فعال كشور خواند و گفت: چنين برخورد‌هايي با رسانه‌ها جريان آزاد اطلاعات را در كشور خدشه‌دار مي‌كند.
وي ادامه داد: اين خبرگزاري مي‌تواند در جريان آزاد اطلاعات و در هدايت افكار عمومي نقش موثري داشته باشد.
وي در خصوص نحوه رسيدگي به تخلفات خبرگزاري‌ها و نحوه برخورد با آن‌ها نيز به خبرنگار فارس، گفت: به دليل اينكه دو فوريت قانون رسيدگي به تخلفات خبرگزاري‌ها در مجلس هفتم تصويب نشد هم اكنون هيئت نظارت صلاحيت نظارت بر عملكرد صحيح خبرگزاري‌ها را برعهده دارد.
انتهاي پيام/ك
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن