واضح آرشیو وب فارسی:عصردنا: طبق آنچه در آیات وجود دارد ان اکرمکم عندالله اتقاکم هیچگونه تفاوتی در بین بشر جز تقوای بیشتر نیست اما هنوز که هنوز است ما داریم چوب طایفه گرایی و توجه به جغرافیا را می خوریم که همین طایفه گرایی و توجه به طایفه و جغرافیا سبب عقب مانده گی ها شده است،آنچه که موجب انتخاب نماینده ها برای حضور در آن شورا بود نیز اشتباه فاش طایفه گرایی بود،بخاطر همین هم ما قائل به اجماع نبودیم چرا که آنها نماینده همه اقشار نبودندعصردنا : جریان عدالتخواهی استان " کهگیلویه و بویراحمد " بشدت از شورای اصولگرایان حوزه انتخابیه " کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده " انتقاد کرد . به گزارش "عصردنا " ، حجت السلام و المسلمین " اسماعیل زارعی " سخنگوی جریان عدالت خواهی " کهگیلویه و بویراحمد " با انتقاد از رویکرد و تصمیمات شورای اصولگرایی " کهگیلویه " گفت : بر طبق خبرهای منتشره جلسه اجماع اصولگرایان کهگیلویه بزرگ با غیبت معنادار اقشار و اصناف مختلف همراه بود، درصورتی که انتظار میرفت بیش از این،این اجماع معنای جمعی و شکل جمعی به خود میگرفت،اما متأسف هستیم که وقتی قرار هست برای کهگیلویه بزرگ تصمیمی گرفته شود که در خور شأن این شهر و توابع باشد شاهد عکس ماجرا بودیم. وی افزود: مطمئنا این اجماع که به نام شورای حکمیت اصولگرایی و بدون درخواست حضور از نمایندگان جوانان،ورزشکاران،بانوان،ایثارگران،فرهنگیان،سایرین و تنها با انتخاب تعدادی از پیش تعیین شده برگزار شد به هیچ وجه قابل قبول نیست.آنچه که ما باید در نظر بگیریم توجه به اصول و آرمان های انقلاب هس،ببینید وقتی رهبری فرمودند :«نماینده باید خدوم، امتحان داده، با کفایت، برنامه دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد.» این چه اعتقاد به جوانانی است که نماینده جوانان در آن شوراء حضور ندارد و بالطبع هم شاهد مثال های فراوانی از عدم کفایت این شوراء وجود دارد که آن هم یک اجماع نامعقول صنفی خاص بود،همان چیزی که انشاء شده و تصمیم مقبول حضرات دارای قدرت تصمیم گیری بود و هیچ انتظاری هم از جریان عدالتخواه نمی رفت که در این سکانس های از پیش تعیین شده بازی کند و پازل تصمیم گیری این شوراء را تکمیل کند. سخنگوی جریان عدالت خواه در ادامه گفت: همیشه انتظارها بر این است در تصمیم گیری ها و همفکری ها برای یک جریان عمومی و فضای عمومی غالب از همه اقشار و اصناف حضور جدی داشته باشند،اما آنچه که ما شاهد بودیم انتخاب شورای حکمیت بر اساس ضرورت حضور و حتی شایستگی نسبی هم نبود،بلکه عدم حضور سایر اصناف خود نقطه منفی برای این حکمیت بود،آنچه که مشخص کننده و تعیین کننده حضور افراد و اشخاص حاضر را می توان توصیف کرد وزن کشی و قدرت چانه زنی اعضاء شورای حکمیت برای انتخاب بود. زارعی گفت: طبق آنچه در آیات وجود دارد ان اکرمکم عندالله اتقاکم هیچگونه تفاوتی در بین بشر جز تقوای بیشتر نیست اما هنوز که هنوز است ما داریم چوب طایفه گرایی و توجه به جغرافیا را می خوریم که همین طایفه گرایی و توجه به طایفه و جغرافیا سبب عقب مانده گی ها شده است،آنچه که موجب انتخاب نماینده ها برای حضور در آن شورا بود نیز اشتباه فاش طایفه گرایی بود،بخاطر همین هم ما قائل به اجماع نبودیم چرا که آنها نماینده همه اقشار نبودند. وی در ادامه با انتقاد از جریان اصولگرایی گفت: البته هیچ کس از ما انتظار اجماع با این شورای که دارای فضای حاکم اصولگرایی است،رو نداشته و نخواهد داشت آنچه که فضای حاکم اصولگرایی را بیش از این که به شاخصه های امام و رهبری بپردازند و این شاخصه ها را مدنظر قرار دهند به حاشیه رانده است توجه به رأی آوری و مقبولیت بوده و این ها را مدنظر قرار داده اند،همین مسئله هم نقطه تمایز ما با جزیان اصولگرایی و سایر جریان هاست،جریان اصولگرایی هم باید توجه داشته باشد مقام معظم رهبری در بحث اصولگرایی میفرمایند:«نقطه ی مقابل اصولگرا، آدم بی اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می کند که بشدت ضد سرمایه گذاری و سرمایه داری حرکت کند، یک روز هم منافع اش یا فضا ایجاب می کند که طرفدار سرسخت سرمایه داری شود؛ حتی به شکل وابسته و نابابش!» سخنگوی جریان عدالت خواه در ادامه گفت: قاعدتا جریان عدالتخواهی استان شاخصه های حاکم فکری و عقیدتی را از مبانی و اصول حضرت امام و رهبری مدنظر دارد و جامه عمل هم به آن ها خواهد پوشاند، چرا که ما نمی خواهیم شاهد مجلسی باشیم که تفکر غالب اشرافی گری بر آن میخواست حقوق مادام العمر نمایندگی در آن تصویب شود،مگر همین مجلس اصولگرایی نبود که برجام را در بیست دقیقه به تصویب رساندند؟ کدام مجلس بود که بحث دانشگاه آزاد و اقامه هواداری از آن را مطرح کرد؟ خب چه طور بازهم آقایان به خودشان اجازه جسارت می دهند و می خواهند همه چیز را خودشان ببرند و بدوزند، نه! اینطور تصمیمات به صلاح جامعه اسلامی و منطقه زجر کشیده و محروم و مستضعف ما نیست. زارعی در پایان با اشاره به انتخاب کاندیدای اصلح، گفت: ما یک بحثی را هم در بعضی از محافل شاهدش هستیم که عده ای می نشینند حرف از اصلح که نمی زنند هیچ، پای صالح مقبول و یا بحث های انتخاب میانی بین خوب و خوب تر یا بد و بدتر را طرح میکنند و اذهان را از انتخاب اصلح دور می کنند که این کار مذمومی است، علی القاعده آنچه که وظیفه شرعی ماست و آنچه که شرعا و قانونا بر عهده ماست انتخاب اصلح است،حتی اگر ما احساس کنیم که اصلح نیستیم باید کنار بکشیم، بازهم یک مبنایی دارند مقام معظم رهبری می فرمایند:« همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است» قاعده فقهی و شرعی است این یک دینی بر گردن ما می گذارد وقتی امام مسلمین می فرمایند انتخاب اصلح تکلیف است و اگر از این تکلیف شانه خالی کنیم مطمئنا از تکلیف الهی شانه خالی کرده ایم و مطمئنا شانه خالی کردن از تکالیف الهی عقاب الهی هم همراه خواهد داشت.
پنجشنبه ، ۱۰دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصردنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]