تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802954655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر گزاری فارس - از محافظه‌ کاری تا اضافه‌کاری شیطان سخنان تکان‌دهنده فرمانده سپاه عاشورا درباره مسائل فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از محافظه‌ کاری تا اضافه‌کاری شیطان
سخنان تکان‌دهنده فرمانده سپاه عاشورا درباره مسائل فرهنگی
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه متاسفانه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی محافظه کار شده‌ایم، گفت:همه فعالان فرهنگی از مشکلات فرهنگی داخل کشور آگاه هستند و از سویی دیگر شیطان نیز در اضافه کاری توطئه است و ما در این میان دچار آفت‌زدگی و روزمرگی هستیم.

خبرگزاری فارس: سخنان تکان‌دهنده فرمانده سپاه عاشورا درباره مسائل فرهنگی



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریزع سردار غلام عسگر  کریمیان ظهر امروز در اولین همایش سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی با بیان اینکه همایش‌های فرهنگی سپاه نیازمند آسیب‌شناسی است، اظهار داشت: نباید این همایش‌ها بی‌حال و کم رنگ باشد و کم‌رمقی در فعالیت‌های فرهنگی باید به عنوان یک آسیب مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: نبود مهندسی فرهنگی و جزیره‌ای عمل کردن و عدم سازماندهی یکی از مشکلات بوده و در کنار این مسئله تعدد مشکلات فرهنگی موجب شده تا نسبت به تداوم جهاد فرهنگی احساس یاس داشته باشیم.
کریمیان افزود: اگر قرار بود مشکلات فرهنگی با سخنرانی، گفت‌وگو و نوشته حل شود امروز باید شاهد مشکلات فرهنگی نبودیم چه نوشته‌ای بهتر از قرآن می توان پیدا کرد؟! اگر ما با وجود قرآن یا چنین مشکلاتی درگیری هستیم به خاطر عدم درک مفاهیم قرآن و عمل نکردن به آن است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فرمایشات رهبری را داریم و نقشه راه ترسیم شده اما اراده و همت کافی برای عمل به این منویات را نداریم و این در حالی است که برای دفاع از اسلام و ارزش‌‌های انقلاب موظف به دفاع از جان و مال و همه چیز خود هستیم.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: متاسفانه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی محافظه کار شده‌ایم و این در حالی است که دشمن برای 100 سال آینده نیز برنامه‌ریزی دارد و نخوابیده و هوشیار است.
کریمیان عنوان کرد: همه فعالان فرهنگی از مشکلات فرهنگی داخل کشور آگاه هستند و از سویی دیگر شیطان نیز در اضافه کاری توطئه است و ما در این میان دچار آفت‌زدگی و روزمرگی هستیم.
وی تصریح کرد: برای رسیدن هدفمند به برنامه‌ها باید با آرامش فکری کامل حرکت کنیم و در این میان بحث پیش برندگی مهم بوده و با قوی کردن خود پیروان را همراه کنیم و اطمینان لازم را به دیگران بدهیم.
وی با انتقاد از عدم توجه اساسی به مسائل فرهنگی یادآور شد: اتاق فکر به معنای واقعی نداریم و اگر این اتاق‌های فکر وجود دارد قادر به هدایت و مدیریت صحیح نیستیم.
کریمیان گفت: چگونه است که در ابتدای انقلاب با وجود کمبود ابزار موفقیت زیادی داشتیم اما امروز موفقیت‌ها کمرنگ شده و در این میان مهم‌ترین مسئله ایمان، اعتقاد و توجه به مبانی دینی است. خلوت شدن مساجد پس از دفاع مقدس را یک اشتباه بزرگ استراتژیک فرمانده سپاه عاشورا خلوت شدن مساجد پس از دفاع مقدس را یک اشتباه بزرگ استراتژیک دانست و عنوان کرد: نقش مسجد پس از جنگ در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی نظامی کم‌رنگ شده و این در حالی است که مسجد پناهگاه و محل تجمع بسیجیان بود و هزاران خیر و برکت از یک شبستان ساده مسجد متجلی می‌شد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را از شر دشمنان محفوظ نگه داریم باید مساجد را تقویت کنیم و مردم را به سمت مساجد سوق دهیم.
فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: امروز مساجد ما به لحاظ فیزیکی آباد شده و مجهز به انواع ملزومات لوکس هست اما حضور جوانان در آن محدود شده و خلوت است و از روحانیون در مساجد نیز خواسته می‌شود تا در مورد مسائل انقلابی و سیاسی صحبت نکنند. وی افزود: ما اشتباه کردیم که پایگاه‌های مقاومت را از مساجد بیرون کشیدیم و امروز متاسفانه وضعیت به گونهای است که تعدادی از افراد مسن هنگام نماز در مسجد جمع می‌شوند و امام جماعت نیز از پیش توجیه ‌شده است که به هیچ وجه در مورد مسائل انقلابی و سیاست حرف نزد و از مرز مباحث اخلاقی و احکام نماز عدول نکند که این مصداق بارز جدایی دین از سیاست است. فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری در زمینه مباحث فرهنگی و اعتقادی گفت: یک نفر در ملاء عام کار منکری را انجام می‌دهد و هیچ خجالت نمی‌کشد اما ما را چه شده است که وقتی که نمازمان رد شرف قضاست، خجالت می‌کشیم در پارک نماز بخوانیم! این چه فرهنگی است و چرا ما مطالبه‌گر نیستیم؟
فرمانده سپاه عاشورا گفت: جنس انقلاب اسلامی و شهدای جمهوری اسلامی از جنس شهدا و قیام عاشورا است و باید درایام محرم و عاشورا ذکر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز شود.
وی ادامه داد: دفاع مقدس نیز می‌توانست به عنوان یک خاکریز دوم مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی عمل کند اما از این داشته نیز غفلت نمودیم.
کریمیان گفت: فرهنگ مطالبه‌گری در برابر ارزش‌های اخلاقی و دینی کمرنگ شده و این در حالی است که سخنان باطل توسط عده‌ای بیان می‌شود و ما در برابر این سخنان باطل که نمونه اخیر آن در تبریز صورت گرفت نتوانستیم حرف‌های حق را بیان کنیم.
کریمیان یادآور شد: مادر وسط میدان جنگ هستیم و در این میدان نبرد نباید به خواب برویم که با لگد دشمن از خواب بیدار می‌شویم و نباید دنبال عافیت‌طلبی باشیم بلکه به تکلیف خود عمل کنیم. وی اضافه کرد: اگر بگوییم از مشکلات انقلاب خبر نداریم، حرف درستی نیست چون شیطان به نوعی همه را مشغول کرده و ما هم دچار کارزدگی و روزمرگی شده ایم که متاسفانه ما هشدار رهبرمان را در این مورد جدی نگرفتیم و امروز گرفتار شدیم. انتهای پیام/60001

http://fna.ir/S2WSO4





94/10/06 - 15:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن