تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804533596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب و ساماندهی نيروهاي شهردار بايد شفاف‌سازي شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جذب و ساماندهی نيروهاي شهردار بايد شفاف‌سازي شود
نايب رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه ۸۰ درصد درآمدهاي شهرداري از محل تغيير كاربري‌ها و تثبيت كاربري بوده، اعلام كرد كه...
نايب رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه ۸۰ درصد درآمدهاي شهرداري از محل تغيير كاربري‌ها و تثبيت كاربري بوده، اعلام كرد كه شهرداري ۳۰ هزار نيروي مازاد دارد كه با اين كسري بودجه و نيروهاي مازاد، مشكلات نيز افزايش يافته است. اين درحالي است كه معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران وجود حتي يك نيروي مازاد را رد مي‌كند. اين تضاد سخنان حاكي از آن‌است كه جذب و ساماندهي نيروي كاري در شهرداري بدون مجوز شورا صورت گرفته است‌؟
نيرو‌ي كاري هر دستگاه سرمايه‌هاي ارزشمند آن دستگاه به حساب مي‌آيد، بر اين اساس بازده و بهره‌وري كاري نيز براساس نيرو‌هاي فعال مورد سنجش قرار مي‌گيرد و مازاد نيرو در هر دستگاه علاوه بر فشار بر دستگاه متبوع دامنه مشكلات را نيز افزايش مي‌دهد. در اين زمينه نايب رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه ۸۰ درصد درآمدهاي شهرداري از محل تغيير كاربري‌ها و تثبيت كاربري بوده، گفت: اين به آن معناست كه درآمدي نداشتيم، ضمن اينكه شهرداري ۳۰ هزار نيروي مازاد دارد كه با اين كسري بودجه و نيروهاي مازاد، مشكلات افزايش مي‌يابد.
طلايي افزود: استخدام بخشي از اين نيروهاي مازاد مربوط به دوره سوم شوراي اسلامي شهر تهران بوده كه اين امر نبايد اتفاق مي‌افتاد.
وي تأكيد كرد: با وجود اين نيروي مازاد، كمبود بودجه و همكاري نكردن دولت با شهرداري، معتقدم شهرداري تهران در حوزه عمراني و حمل و نقل به نسبت حوزه‌هاي خدماتي، فرهنگي و اجتماعي خوب عمل كرده است.
 
شهرداري حتي يك نيروي مازاد هم ندارد
سخنان نايب رئيس شوراي شهر در حالي بيان مي‌شود كه معاونت توسعه منابع انساني شهرداري تهران با بيان اينكه در شهرداري تهران حتي يك نيروي مازاد هم وجود ندارد، گفت: ميزان رشد نيروي انساني طي چند سال اخير به نسبت افزايش خدمات به شهروندان بسيار پايين بوده است.
وي در واكنش به صحبت‌هاي برخي اعضاي شوراي شهر مبني بر اينكه در شركت واحد اتوبوسراني و ديگر شركت‌هاي متعلق به شهرداري نيروي مازاد وجود دارد، گفت: ما هيچ نيروي مازادي در اين مراكز نداريم، ممكن است در يك شركت نيروي زياد وجود داشته باشد اما به همان ميزان در مركز ديگري به نيرو نيازمند هستيم.  عفتي دارياني تأكيد كرد: حدود دو سال است كه ما در شهرداري تهران جذب نيرو نداريم و به همين ترتيب نيروي مازادي هم در شهرداري وجود ندارد.
 
ارائه لايحه استخدام در شهرداري به مجلس
چندي پيش نيز معاون وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها يكي از چالش‌هاي جدي در شهرداري‌ها را ازدياد نيروي انساني عنوان كرده و گفته بود: همه شهرداري‌ها بين 3 تا 5 برابر نياز خود نيروي مازاد دارند كه اين امر سبب ناكارآمدي دستگاه اداري شده است و درصورت فراهم نشدن تأمين اعتبار براي حقوق و مزاياي اين نيروها، ممكن است بسترساز فساد شود.  هوشنگ خندان افزود: از يك طرف با انبوه خواسته‌ها و از طرفي ديگر با كمبود منابع روبه‌رو هستيم و اين ويژگي، كار كردن در عرصه شهر و شهرداري‌ها را با چالش مواجه كرده و نيازمند كار متفاوتي است.
وي گفت: كمك مالي به شهرداري‌ها و شوراها مقطعي و كوتاه مدت است كه در اين زمينه سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها برنامه‌اي بلند مدت را در قالب لوايح مديريت شهري و مقررات اداري استخدامي شهرداري‌ها را به مجلس ارائه داده است.   اينكه به واقع شهرداري‌ها داراي نيروي مازاد هستند، سؤالي است كه تاكنون پاسخ قانع كننده‌اي به آن داده نشده است با اين حال در صورت صحت موضوع وجود مازاد نيرو درشهرداري‌ها بايد مشخص شود حقوق و مزاياي اين افراد ازكجا وچگونه تأمين مي‌شود؟ و بايد مسببان اين اقدام شناسايي و از آنان بازخواست شود.  شفاف‌سازي و مشخص شدن روند جذب نيرو و نظارت شوراي شهر بر اين روند مي‌تواند به افزايش كار كرد و كارايي نيرو‌هاي شهرداري بيفزايد و هر گونه بي‌توجهي   در اين زمينه بر دامنه مسائل و مشكلات خواهد افزود.   با اين حال بايد توجه داشت كه با تصويب مديريت يكپارچه شهري مي‌توان اميد‌واربود كه با هوشمندسازي روند جذب و ساماندهي، نيرو‌ها در شهرداري‌ها سازماندهي شده و بر اساس نياز واقعي شهرداري‌ها بتوانند نيرو جذب كنند.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن