تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820512108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشم جمهوريخواهان از نامه نگاري کري با ظريف


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: خشم جمهوريخواهان از نامه نگاري کري با ظريف
جمهوریخواهان از جان کری وزیر خارجه آمریکا به علت اینکه به ایران گفته است واشنگتن می تواند از کنار قواعد جدید روادید بگذرد، انتقاد کردند.
به گزارش نامه نیوز، فاکس نیوز با درج این خبر نوشت، جمهوریخواهان روز دوشنبه از جان کری وزیر خارجه به علت اینکه در نامه ای به همتای ایرانی خود نوشت دولت آمریکا می تواند به این کشور کمک کند محدودیت های روادیدی جدید را که کنگره تصویب کرده است، دور بزند، انتقاد کردند.
 
اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در بیانیه ای که برای این وبگاه ارسال شد، اعلام کرد: «به جای عقب گرد به منظور تسلی دادن رژیم ایران، کاخ سفید باید این کشور را به علت آزمایش های موشکی اخیرش، حمایتی که همچنان از تروریسم دارد، و زندانی کردن نادرست آمریکایی ها، به پاسخگویی وادارد.»
 
کوین مک کارتی رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان نیز روز دوشنبه ابراز نگرانی کرد و گفت کری با این نامه برای فرونشاندن نارضایی های ایران، از یک معافیت «کلی» خبر داد، اما این نوع معافیت مد نظر کنگره نیست.
 
وی در بیانیه ای گفت: «برخلاف آنچه به نظر می رسد کری به جواد ظریف وزیر خارجه ایران می گوید، هدف کنگره هرگز این نبوده است که به دولت اجازه دهد به مسافرانی که از ایران می آیند، یک معافیت کلی بدهد، تا اجرای توافق ایران را تسهیل کند».
 
مک کارتی گفت نکته ی مطرح در این قانون این بود که امنیت تقویت شود و «مردم آمریکا در برابر تروریسم و مسافران خارجی که به طور بالقوه برای کشور ما تهدید ایجاد می کنند، حفظ شوند.»
تضمین های کری همچنین این نگرانی ها را افزایش داد که آمریکا ممکن است در برابر اعتراضات ایران، از موضع خود عقب نشینی کند، در حالیکه همزمان برای مجازات تهران به علت تخطی های بالقوه اش، تمایلی ندارد.
 
مک کارتی گفت: «کاخ سفید به جای تضعیف نیت کنگره در خصوص برنامه معافیت روادید، باید بر تخلفات مکرر ایران از ممنوعیت های شورای امنیت سازمان ملل برای آزمایش های موشکی، تمرکز کند. بی میلی ایران برای دنبال کردن این توافق های بین المللی، باید یک نشانه هشدار باشد که توافق هسته ای ایران، ارزش یک تکه کاغذ را هم که برای آن سیاه شد، ندارد.»
 
اومری سرن (Omri Ceren) مشاور ارشد طرح موسوم به پروژه اسرائیل، نیز به واشنگتن فری بیکن گفت: «بر اساس تازه ترین تفسیر دولت اوباما، این توافق هسته ای به ایران اجازه می دهد با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی، موشک های بالستیک آزمایش کند، اما به کنگره اجازه نمی دهد مانع از ورود تروریست ها به خاک آمریکا شود.»
 
در همین مطلب از یک مقام وزارت خارجه آمریکا که مسئول اجرای توافق هسته ای است، نقل قول شده است که هفته گذشته به کنگره هشدار داد قانون جدید روادید، «تاثیر بسیار منفی بر این توافق خواهد داشت.»
 
در واقع نامه کری در حالی تنظیم شد، که عالیترین مقامات ایران آمریکا را به نقض کردن توافق هسته ای متهم کردند.




منبع: تیک


۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن