تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814693660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترور قنطار از هراس جبهه جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترور قنطار از هراس جبهه جنوبي
در پي ترور سمير قنطار از اعضاي ارشد حزب‌الله لبنان در سوريه موج وحشت و ترس از عمليات تلافي‌جويانه حزب‌الله بر سراسر فلسطين اشغالي به‌خصوص شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين واقع در شمال فلسطين اشغالي سايه افكنده است و در انتظار واكنش حزب‌الله به سر مي‌برند.
نویسنده : احمد کاظم زاده 


در پي ترور سمير قنطار از اعضاي ارشد حزب‌الله لبنان در سوريه موج وحشت و ترس از عمليات تلافي‌جويانه حزب‌الله بر سراسر فلسطين اشغالي به‌خصوص شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين واقع در شمال فلسطين اشغالي سايه افكنده است و در انتظار واكنش حزب‌الله به سر مي‌برند. در اين ميان تأكيد سيدحسن نصر‌الله دبيركل حزب‌الله لبنان بر گرفتن انتقام خون شهيد سمير قنطار بر گستره و عمق وحشت صهيونيست‌ها افزوده است،  بر همين اساس افكار عمومي و رسانه‌هاي صهيونيستي روز گذشته همانند جنگ 33 روزه سال 2006 در انتظار سخنان ايشان بودند. همچنين با توجه به اينكه هنوز بخش‌هايي از خاك لبنان در مزارع شبعا تحت اشغال اين رژيم قرار دارد و علاوه بر اين مرزهاي جولان سوريه نيز اكنون به عرصه مقاومت تبديل شده است از اين رو نيروهاي صهيونيستي در اين مناطق نيز به حالت آماده باش درآمده‌اند و هر آن در انتظار عمليات تلافي‌جويانه به سر مي‌برند. از طرف ديگر با توجه به اينكه سمير قنطار اولاً سابقه طولاني در مقاومت فلسطيني داشته و به علت مشاركت درعمليات ضد صهيونيستي 30 سال از عمر خود را در زندان‌هاي اين رژيم گذرانده بود (و از اين ديد در اصل يك فلسطيني به شمار مي‌رود تا يك لبناني و به همين علت هم شهادت وي بازتاب گسترده‌اي در سرزمين‌هاي اشغالي داشته است) و دوما ترور اين مبارز فلسطيني با سومين انتفاضه فلسطيني‌ها تقارن پيدا كرده است، از اين رو بيم آن مي‌رود انتقام خون سمير قنطار تنها به حزب‌الله لبنان محدود نشود و گروه‌هاي مقاومت فلسطيني نيز برنامه‌اي براي عمليات تلافي جويانه داشته باشند كه اين امر بر گستره نگراني‌هاي صهيونيست‌ها افزوده است. بر اين اساس مي‌توان گفت هر چند از يك جهت امكان دارد رژيم صهيونيستي ترور اين مبارز لبناني را موفقيتي براي خود بداند اما از ديگر سو موجبات ناامني و وحشت ميليون‌ها ساكن اراضي اشغالي فلسطين و به‌خصوص شهرك‌نشينان واقع در شمال فلسطين و اراضي اشغالي‌جولان و كرانه باختري را فراهم كرده است و در عين حال امكان دارد اقدامات تلافي‌جويانه حزب‌الله و ديگر نيروهاي مقاومت فلسطيني به گونه‌اي باشد كه ترور سمير قنطار را به يك تجربه تلخ و يك شكست مفتضحانه براي اين رژيم تبديل كند. با اين‌حال توجه به چند نكته در خصوص ترور سمير قنطار لازم و ضروري به نظر مي‌رسد. نخست با توجه به اينكه سمير قنطار با توجه به دروزي بودن نقش اساسي در تحكيم جبهه جنوبي سوريه داشته است از اين‌رو ترور وي نه تنها مي‌تواند ناشي از خشم رژيم صهيونيستي از ناكام ماندن اهداف خود در ايجاد منطقه حائل در جولان باشد بلكه چه بسا امكان دارد اين رژيم را دوباره به افزايش تحركات خود در اين زمينه به وسوسه بيندازد و از اين جهت صيانت از جبهه جنوبي اهميت مضاعفي يافته است. دوم اينكه با توجه به اينكه اين حمله هوايي و موشكي رژيم صهيونيستي به ساختمان محل اقامت سمير قنطار در حومه دمشق بعد از استقرار سامانه دفاع موشكي روسيه در سوريه صورت گرفته است، از اين رو اين سؤال مطرح است كه چرا اين سامانه عمل نكرده است. با توجه به اينكه همپيمانان سعودي و عربي رژيم صهيونيستي اين مسئله را به محملي براي ايجاد شكاف در محور حاميان سوريه قرار داده‌اند، از اين رو اين انتظار وجود دارد كه روسيه با اقدام مناسب خود به اين شائبه‌ها پاسخ دهد و در عين حال در برابر تحركات احتمالي رژيم صهيونيستي در جبهه جنوبي بازدارندگي ايجاد كند.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن