تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819407261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حق نداریم کسی را از قطار انقلاب پیاده کنیم/ برای تقویت سینمای انقلاب نیاز به سردار سلیمانی‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حق نداریم کسی را از قطار انقلاب پیاده کنیم/ برای تقویت سینمای انقلاب نیاز به سردار سلیمانی‌هاست
برای فعالیت در حوزه سینمای مقاومت و انقلاب حق نداریم هیچ فیلمسازی را از فعالیت در این حوزه محروم کنیم، مگر اینکه معاند با انقلاب باشد.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و دبیر جشنواره، محمد حسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این جشنواره در مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.


در ابتدا عشیری با بیان مقدمه‌ای در خصوص چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره مقاومت اتفاق جدید و نهادینه‌ شده‌ای است که از طریق گفتمان و جهانی‌سازی این جشنواره در رویدادسازی و اندیشه‌ورزی کمک می‌کند.


وی پس از بیان این سخنان از محمدحسین نیرومند مدیر عامل سینمای انقلاب و دفاع مقدس دعوت به بیان سخنان کرد.


نیرومند عنوان کرد: پذیرش مسئولیت در شرایط فعلی کار سختی است؛ اما دوستان ما برای برگزاری جشنواره مقاومت این مسئولیت را پذیرفته‌اند و امیدوارم در مسیر این 32 سال پیموده شده قدم بردارند.


پس از سخنان نیرومند، خزاعی دبیر جشنواره با اشاره به نقص مدیریت در کلیت موضوع حوزه فرهنگی کشور گفت: این را که می‌گویم دوست ندارم به مسئولان فرهنگی کشور بربخورد؛ اما مدیریت فرهنگی و مدیریت سینمای ما در تقویت و ساختن فیلم‌های حوزه مقاومت و ضد تروریسم غافل مانده است. برخی از فیلمسازان از این موضوع استقبال نمی‌کنند، آن‌ها را سفارشی و انقلابی می‌دانند.

دبیر جشنواره ادامه داد: قرار بود 20 میلیارد از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس به سینمای مقاومت و این جشنواره تعلق بگیرد که نگذاشتند این اتفاق بیفتد. اگر می‌خواهیم در جریان جبهه فرهنگی انقلاب کار کنیم، باید بدانیم که حق نداریم کسی را از قطار انقلاب پیاده کنیم. کسانی که می‌خواهند در ساخت فیلم‌های انقلاب و حوزه مقاومت کار کنند، باید حمایت شوند. مگر اینکه عده‌ای معلوم‌الحال و معاند بخواهند چهره دفاع مقدس را مخدوش کنند، وگر نه ما حق ممانعت از ساخت فیلم‌های این چنینی را نداریم.


خزاعی در ادامه با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امیدوارم این جریانات به جایی ختم شود که با ظهور آقا امام زمان (عج) به عدل جهانی برسیم.


وی ضمن تسلیت شهادت سمیر قنطار به مردم لبنان گفت: در جنایتی که بیش از هزار شیعه در کشور نیجریه کشته شدند،  دریغ از یک بیانیه تسلیت از سازمان ملل.


وی در ادامه افزود: 32 سال از برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم مقاومت می‌گذرد. اولین دوره در سال 62 و به دنبال ضرورت آن از طرف مسئولان فرهنگی و فیلمسازان متعهد انجام شد و در پارک لاله به صورت هفته فیلم برگزار شد.


وی با اشاره به عزم جدی مسئولان و متولیان این امر در برگزاری چنین جشنواره‌ای عنوان کرد: آقای نیرومند از هشت، نه ماه قبل از جشنواره چهاردهم برای برگزاری هرچه بهتر آن برنامه ریختند تا این جشنواره را که برگرفته از گفتمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است را به نحو احسن برگزار کنند. امسال یکی از بزرگترین دوره‌های جشنواره مقاومت خواهد بود که 24 بخش دارد.


وی با اشاره به دو بخش ملی و بین‌الملل این جشنواره اظهار داشت: در بخش داخلی فیلم‌های سینمای ایران در دو سال اخیر با هشت جایزه و بخش مستند (آثار شاخص کوتاه تله فیلم) و همچنین بخش جدید سریال‌های تلویزیونی پویانمایی، نماهنگ و کلیپ و قلم طلایی اضافه شده است. در بخش قلم طلایی موضوع طرح‌های اقتباسی از موقعیت‌های نمایشی کتاب‌هایی است که مقام معظم رهبری آنها را تدریس کردند.


خزاعی در خصوص موضوعات بخش داخلی این جشنواره گفت: پانزده موضوع انتخاب شده است که تا پایان اردیبهشت ماه 95 مهلت ارسال آثار خواهد بود. در بخش سینما برای آثاری که اولین بار در این جشنواره نمایش داده شود، 200 میلیون تومان کمک به اکران این فیلم‌ها تعلق می‌گیرد.


مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: یکی از مشکلاتی که دوستان در سال‌های گذشته مطرح کردند این بوده که فیلم‌هایی که در جشنواره نمایش داده می‌شوند، قبلا اکران شدند و تماشاگران انگیزه‌ای برای تماشای آنها ندارند. به همین خاطر به این فکر افتادیم که ده فیلم را که برای اولین بار نمایش داده می‌شوند، تحت حمایت قرار دهیم و تصمیم داریم شروع سال سینمای انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را با شروع جشنواره مقاومت تنظیم کنیم. 






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 





خبر در حال تکمیل است..........



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

از دیدار رهبر انقلاب با عوامل «شیار 143» تا حواشی حضور لیلا حاتمی در کن
جبهه فرهنگی مقاومت باید گسترش یابد/ هیجده هفته فیلم مقاومت در دنیا برگزار کردیم
نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم مقاومت و برگزاری نمایشگاه عکس در دفتر بروجرد
هیات انتخاب بخش سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد
استقبال از پنج فیلم جشنواره مقاومت
جشنواره سیزدهم مقاومت روند رو به رشدی را تجربه کرد
اکران و بررسی فیلم‌های جشنواره مقاومت در دانشگاه شریف
ادامه جشنواره فیلم مقاومت در دانشگاه امام صادق (ع) تا سه‌ ماه!
"ایوبی": سینمای ایران گامهای محکم‌تری را در به تصویر کشیدن هنر ایرانی برمی‌دارد





۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن