تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820363250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندلي مديران رسانه ملی چرا می‌لرزد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صندلي مديران رسانه ملی چرا می‌لرزد
تغييرات در معاونت سيما طي روزهاي گذشته سرعت گرفته است، دو مدير شبكه و يك مدير ارشد سازمان تغيير كردند و البته شايعه تغيير دو مدير شبكه ديگر تكذيب شد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


تغييرات در معاونت سيما طي روزهاي گذشته سرعت گرفته است، دو مدير شبكه و يك مدير ارشد سازمان تغيير كردند و البته شايعه تغيير دو مدير شبكه ديگر تكذيب شد.
هنوز تغيير ناگهاني مدير شبكه اول سيما قديمي نشده بود كه مدير شبكه قرآن بركنار شد و محمدرضا تخشيد مدير مركز امور نمايشي سيما استعفا داد. اين تغييرات در حالي صورت مي‌گيرد كه همه اين مديران در آستانه يك سالگي مديريتشان در سمت‌هاي جديد بودند.
  
مديراني كه نيامده، رفتند
علي‌اصغر پورمحمدي زماني مدير شبكه سوم سيما بود. مديريت طولاني وي بر اين شبكه كه حدود 10 سال به طول انجاميد، باعث شد تا وي برنامه‌هايش را به خوبي در اين شبكه پياده كند و ميان همكارانش در سازمان، هنرمندان همكار سازمان صداوسيما و همچنين مردمي كه شبكه سوم را دوست داشتند، به مديري محبوب تبديل شود.
همين محبوبيت باعث شد زماني كه وي با علي دارابي، معاون وقت سيما اختلاف پيدا كرد و از سازمان خارج شد، بسياري حق را به پورمحمدي دادند. دكتر پورمحمدي اما از زماني كه بر مسند معاونت سيما نشسته است، مديران شبكه‌هاي سيما از عمر مديريتي كوتاه و صندلي لرزاني برخوردار شده‌اند، صندلي‌هايي كه به محمد احساني و بهرام محمدنيا وفا نكردند و البته غلامي مدير شبكه 4 هم با روش خودش توانست از استعفا و رفتن به ماندن و برنامه‌ريزي براي شبكه‌اش برسد.
اين تغييرات در حالي رخ داد كه از دوران تصدي مديران چيزي در حدود يك سال گذشته و هنوز كارنامه عملكردي اين مديران حتي در كوتاه‌مدت نيز مورد بررسي قرار نگرفته است. هر كدام از اين تغييرات نيز پيش‌زمينه‌هايي را داشته و هيچ اتفاقي خلق‌الساعه‌اي در سازمان رخ نداده است.
  
استعفا، بركناري، بازنشستگي
در اواخر تابستان بود كه در تلگرام متن يك استعفا البته با لحني غيراداري منتشر شد، غلامرضا غلامي مدير تازه شبكه 4 در اين متن با خطاب قرار دادن پورمحمدي از اختلاف با وي سخن گفته بود.
اين استعفا اما پذيرفته نشد و در عوض غلامي با برگزاري نشستي خبري، خود را همكار قديمي و دوست پورمحمدي معرفي كرد كه اگر هم اختلافي با دارند مربوط به كار و مسائل كاري است كه آن هم عادي است! اما دوستي كه غلامي از آن صحبت مي‌كرد در مورد محمد احساني، مدير ارشد سازمان سينمايي كه با يك سال سابقه تصدي معاونت نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي به صداوسيما بازگشته بود، صدق نكرد. گفته مي‌شود احساني اين اواخر حتي به سازمان صداوسيما هم نمي‌آمد. درباره دلايل بركناري محمد احساني حدس و گمان‌هايي از جمله حضور وي در جشنواره فجر بيان مي‌شود كه نمي‌تواند دلايل محكمي باشد.
وي چند روز قبل از بركناري با قضيه مجري برنامه «امشب» نيز روبه‌رو بود. در حالي كه صحبت از تعليق همكاري صداوسيما با علي ضيا به ميان آمده بود، پورمحمدي در مصاحبه‌اي از پايان دوران تعليق وي خبر داد.
بعد از چند روز هم ديگر از احساني خبري نشد تا در خبري رسمي صحبت از رفتن وي به ميان آمد، رفتني كه برخي از بيرون سازمان آن را استعفا و برخي ديگر از درون سازمان آن را بركناري مي‌دانند.
داستان پيچيده محمد احساني اما درباره بهرام محمدي‌نيا، مدير شبكه قرآن خيلي ساده بود. مديري بازنشسته كه از سوي معاون سيما براي مديريت بر شبكه قرآن انتخاب شده بود بالاخره مجبور شد صندلي خود را ترك كند.
بودن محمدي‌نيا در عمل نقض سياست چابكسازي رئيس سازمان بود كه يكي از راهبردهاي مديريتي خود را تعديل بازنشسته‌هاي فعال در سازمان عنوان كرده بود. گفته مي‌شود جانشين محمدي‌نيا از صداوسيماي استان كرمان خواهد آمد.
در آخر محمدرضا تخشيد، مديري كه محبوبيتش در بين هنرمندان اگر بيشتر از پورمحمدي نباشد، كمتر هم نيست، از سمت خود استعفا داد. تخشيد كه زماني همكار پورمحمدي در شبكه سوم سيما بود، در دوره پيشين بعد از بركناري به چين فرستاده شد و در آنجا مديريت دفتر صداوسيما را برعهده گرفت. وي با تغييراتي كه با آغاز رياست محمد سرافزار شروع شده بود به عنوان مديركل امور نمايش سيما منصوب شد كه اگر استعفا نمي‌داد هفته ديگر مي‌توانست يك ساله شدن مديريتش را جشن بگيرد.
  
تخشيد در ماه‌هاي اخير سه بار استعفا داد
پورمحمدي درباره رفتن تخشيد مي‌گويد: آقاي تخشيد طي ماه‌هاي اخير سه بار استعفا دادند كه آخرين آنها مربوط به اوايل آذرماه بود. من ابتدا قصد نداشتم استعفاي ايشان را بپذيرم ولي ايشان تأكيد كردند كه با توجه به شرايط موجود حاضر به ادامه همكاري در اين سمت نيستند.
وي درباره جايگزين تخشيد گفت: هنوز مشخص نشده كه چه كسي جايگزين ايشان خواهد شد ولي طي امروز و فردا قطعاً مدير جديد را معرفي خواهيم كرد.
  
سازمان صدا و سیما با تغييرات متزلزل نمي‌شود
جابه‌جايي‌هاي مديران شبكه‌ها، شايعه بركناري مديران دو شبكه ديگر را نيز در پي داشت. شايعه تغيير مديران شبكه‌هاي 2 و 3 باعث شد تا ابتدا محمدرضا جعفري‌جلوه، مدير شبكه 2 در واكنش به شايعه تغييرش بگوید: اين اخبار با توجه به شرايط حساس كشور و موضوع انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري به عنوان دو قطب اصلي نظام اسلامي در جهت متزلزل‌كردن رسانه ملي است كه همواره براي مردم پشتوانه فكري و به لحاظ رواني اطمينان‌ساز بوده است.
پس از آن نيز معاون سيما موضوع تغيير مديريت اين دو شبكه را تكذيب كرد. پورمحمدي گفت: اين موضوع صحت ندارد و اين مديران كماكان در حال خدمت به مردم هستند.
تغيير مديران شبكه‌ها از نظر سازماني مسئله‌اي غيرعادي به شمار نمي‌رود، اما آنچه باعث شده تا در چند روز اخير اين تغييرات بيشتر به چشم بيايد همزماني آنها بوده و از طرفي هم نمي‌توان نظر جعفري‌جلوه را درباره احتمال اينكه عده‌اي به دنبال متزلزل كردن رسانه ملي باشند، رد كرد.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن