تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820231276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمیر قنطار در نوار غزه متولد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
سمیر قنطار در نوار غزه متولد شد
یک خانواده فلسطینی اهل نوار غزه به پاس مبارزات ضدصهیونیستی سمیر قنطار شهید آزاده لبنانی که به تازگی در سوریه به شهادت رسید نام «سمیر قنطار» را برای نوزاد خود انتخاب کرد.

خبرگزاری فارس: سمیر قنطار در نوار غزه متولد شد



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط در خبری اعلام کرد که  "ماهر هتهت" از ساکنان شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه، صبح امروز نام "سمیر القنطار" را برای فرزند پسر تازه متولد شده خود انتخاب کرد. سمیر القنطار ازاده لبنانی شب گذشته در حمله جنگنده های صهیونیستی به منطقه جرمانان در نزدیکی دمشق به شهادت رسید. سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی 20 جولای 1962در روستای دروزی نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد. وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.
به گزارش فارس، سمیر قنطار در تاریخ 22 آوریل 1979 در حالی که تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" به نام‌های "عبدالمجید أصلان"، "مهنا المؤید" و "احمد الأبرص" به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک صهیونیست به نام "هاران" در شهر "نهاریا" یورش بردند و در اقدامی متهورانه او را ربودند.
در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد. در این درگیری دو تن از همراهان قنطار یعنی" اصلان" و "مؤید" کشته ولی خود وی و "احمد أبرص" از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. رژیم صهیونیستی مدعی است که در جریان این درگیری قنطار پیش از دستگیری، گروگان‌های خود را به قتل رسانده است.
سمیر قنطار برای اولین بار در تاریخ 31 ژانویه زمانی که قصد داشت از مرز اردن و فلسطین اشغالی در منطقه "مزج پیسان" به همراه دو عضو دیگر جبهه آزادی بخش فلسطین عبور کند و یک کاروان اسرائیلی در مسیر بین منطقه بیسان و طبریا را در مقابل آزادی زندانیان دربند لبنانی در زندانهای رژیم صهیونیستی به گروگان بگیرد، دستگیر شده بود.
قنطار 11 ماه در زندان اردن به سر برد . وی در 25 دسامبر سال 1978به شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.
سمیر قنطار در تاریخ 28 ژانویه 1985 از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز 47 سال حبس محکوم شد. وی متهم است در قتل پنچ صهیونیست و زخمی شدن یک صهیونیست دیگر دست دارد.
وی در جریان تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان به میانجیگری آلمان در سال 2008 ازاد شد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌ شب گذشته (19 دسامبر)یک ساختمان در شهر جرمانا در حومه دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند. انتهای پیام/

http://fna.ir/A8UKJC





94/09/29 - 16:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن