تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد بزرگ يوكوهاما با قضاوت يك ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نبرد بزرگ يوكوهاما با قضاوت يك ايراني
ورزشگاه ملي يوكوهاماي ژاپن امروز ميزبان فينال جام باشگاه‌هاي جهان است. نبرد
نویسنده : سعيد احمديان 


ورزشگاه ملي يوكوهاماي ژاپن امروز ميزبان فينال جام باشگاه‌هاي جهان است. نبرد بارسا – ريورپلاته، يك فينال جذاب است كه با قضاوت عليرضا فغاني براي ما ايراني‌ها هم اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است تا همه در انتظار ساعت 15و تماشاي يك مسابقه داغ باشند؛ مسابقه‌اي كه مي‌تواند يك عصر فوتبالي داغ را رقم بزند.
«فكر نمي‌كردم دوران گوارديولا تكرار شود.» اين را ليونل مسي چند روز پيش گفته بود، فتح همه جام‌هاي ممكن با پپ از بارسا يك تيم رؤيايي ساخته بود؛ باشگاهي كه برخي از اين تيم به عنوان بهترين تيم تاريخ فوتبال جهان نام مي‌بردند. حالا سه سال بعد از رفتن گوارديولا، بارسا با لوئيز انريكه هم در همان مسير قرار گرفته است. آنها بعد از فتح لاليگا، سوپرجام اروپا و ليگ قهرمانان اروپا در آستانه فتح جام باشگاه‌هاي جهان هستند و در اين راه بايد ريورپلاته آرژانتين را از پيش‌رو بردارند. درو كردن جام‌هاي مختلف با انريكه، سبب شده تا ستاره آرژانتيني بارسا هم از سرمربي تيمش تمجيد كند. البته امروز انريكه و شاگردانش آنطور هم كار آساني براي فتح جام باشگاه‌هاي جهان در ورزشگاه يوكوهاما ندارند و بايد با رقيب سرسختي به نام ريورپلاته به ميدان بروند. بارسا براي رسيدن به فينال، پنج شنبه گذشته در حالي كه مسي و نيمار را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت، در نيمه‌نهايي توانست با هت‌تريك لوئيز سوارز، گوانگ‍ژوي چين كه مارچلو ليپي مشهور را روي نيمكت به عنوان سرمربي در اختيار داشت، شكست دهد. گفته مي‌شود نيمار پس از غيبت در نيمه‌نهايي، آماده حضور در فينال است و ادامه مشكل كليوي مسي سبب شده تا حضور ستاره فوتبال دنيا در بازي امروز در هاله‌اي از ابهام باشد و اين مي‌تواند كار بارسا را سخت‌تر كند. لوئيز انريكه پيش از بازي امروز در مورد شانس بالاي قهرماني بارسا در اين رقابت‌ها گفت: «قهرماني؟ هنوز چيزي مشخص نيست. ريورپلاته هواداران زيادي دارد، اما ما با چنين جوي آشنايي داريم و تأثيري بر ما ندارد.»
 ***  

در سوي ديگر بازيكنان ريورپلاته آرژانتين از شكست دادن بارسا صحبت مي‌كنند، خط و نشان‌هايي كه البته از پنج ماه پيش توسط سرمربي اين تيم شروع شد. مارسلو گاياردو، ستاره سابق تيم ملي آرژانتين كه در دو سال اخير ريور را قهرمان آرژانتين، كوپا سود امريكانا و كوپا ليبرتادورس كرده، در مصاحبه با خبرنگاران پس از قهرماني در باشگاه‌هاي امريكاي جنوبي در تابستان گذشته گفته بود: «متشكرم از خدا كه پس از 19 سال اين شادي بزرگ را نصيب ما كرد. بايد بگويم كه ريور به اين جام هم قانع نيست و ما اهداف بيشتري را نيز دنبال مي‌كنيم. هدف بعدي ما قهرماني در جام جهاني باشگاه‌هاست.» پرافتخارترين تيم باشگاهى فوتبال آرژانتين روز چهارشنبه موفق شد با تك‌گل لوكاس آلاريو برابر سانفريس هيروشيما به برترى دست پيدا كند و راهى فينال جام باشگاه‌هاى جهان شود تا امروز بر سر جام قهرماني برابر بارسا بجنگد.
مارچلو گاياردو در نشست خبري پيش از بازي، ضمن تمجيد از لوييس انريكه گفت: «اين بازي چالش بزرگي براي ما خواهد بود. بارسا بهترين تيم حال حاضر جهان است. بي‌صبرانه منتظر اين پيكار هستيم. به نظرم ديداري رؤيايي خواهد بود. امروز بايد بازي كاملي به نمايش بگذاريم تا بتوانيم بارسا را شكست دهيم. آنها بهترين بازيكنان را دارند. بازي در زمان مناسب و مورد نظر ما برگزار نمي‌شود، اما براي قهرماني به اين ميدان مي‌رويم.» سرمربي ريورپلاته درباره احتمال حضور نداشتن مسي و نيمار هم اينطور واكنش نشان داد: «دوست دارم هر سه مهاجم آبي‌اناري‌ها بازي كنند. با حضور آنها شاهد رقابت بزرگ‌تري خواهيم بود. خودمان را طوري آماده مي‌كنيم كه انگار اين سه نفر از ابتدا به ميدان خواهند رفت، اما اگر بازي نكنند، براي ما يك امتياز مثبت است.»
    ***

علاوه بر حساسيت و جذابيت‌هايي كه مصاف بارسا و ريورپلاته مي‌تواند در فينال جام باشگاه‌هاي جهان داشته باشد، قضاوت داوران ايراني در اين مسابقه هم به آن اهميت ويژه‌اي براي ايراني‌ها داده است. ديروز بود كه اعلام شد، عليرضا فغاني ديدار تيم‌هاي بارسلونا - ريورپلاته را در فينال جام باشگاه‌هاي جهان سوت خواهد زد. داور بين‌المللي ايران كه پيش از اين در رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۱۴ حضور داشته و نيز ديدار پاياني رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا بين تيم‌هاي استراليا و كره‌جنوبي را قضاوت كرده است، امروز بار ديگر يك ديدار مهم بين‌المللي را داوري خواهد كرد. رضا سخندان و محمدرضا منصوري هم به عنوان كمك‌داور، فغاني را در اين بازي همراهي مي‌كنند.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن