تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از خودروهاي عبوري اتوبان تهران - قم عوارض دريافت نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از خودروهاي عبوري اتوبان تهران - قم عوارض دريافت نمي‌شود
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مشاور وزير راه و ترابري و نماينده تام الاختيار اين وزارتخانه در ستاد مركزي ارتحال امام خميني (ره) گفت: به منظور روان سازي ترافيك اتوبان تهران - قم ، از عصر روز سيزدهم تا صبح پانزدهم خردادماه 87 عبور از اين اتوبان رايگان خواهد بود و از خودروهاي عبوري عوارض دريافت نخواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمين "سيد احمد هاشمي نژاد " در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي در وزارت راه و ترابري با حضور مهندس "محمد رحمتي" وزير راه و معاونان و مديران و ساير كاركنان اين وزارتخانه برگزار شد، به تشريح اقدامات ستاد برگزاري سالگرد ارتحال امام ( ره ) در وزارت راه و ترابري پرداخت.
وي ضمن تشكر از همكاران ستاد و زيرمجموعه هاي وزارتخانه مانند قطارهاي مسافربري رجاء ، هواپيمايي جمهوري اسلامي ، سازمان حمل و نقل جاده اي و اداره كل راه و ترابري استان تهران كه نقش بسيار اساسي در ستاد برگزاري سالگرد ارتحال امام ( ره ) داشتند گفت: قرائت پيامها به مناسبت سالگرد رحلت امام به زبانهاي فارسي و انگليسي در پروازهاي داخلي و خارجي ، پخش فيلم كوتاه از زندگي امام در پروازهاي خارجي در روزهاي چهاردهم و پانزدهم خردادماه از جمله برنامه هاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي است.
هاشمي نژاد، لكه‌گيري آزاد راههاي منتهي به حرم امام خميني (ره)، آماده‌سازي تابلوها، علائم ، چراغ‌هاي چشمك زن مورد نياز براي بستن باند شرقي آزاد راه در روز چهاردهم خرداد ماه را از ديگر اقدامات اين وزارتخانه اعلام كرد.
اين مسوول افزود: براي روشنايي در ورودي حرم مطهر مقابل عوارضي يك برج نوري ايجاد شده است.
مشاور وزير راه و ترابري ادامه داد: رنگ آميزي پايه‌هاي تابلوها، گاردريل‌هاي آزاد راه تهران قم از حرم مطهر تا پل فرودگاه امام (ره)، مرمت و لكه‌گيري آسفالت جاده قديم تهران قم و ساير راههاي منتهي به حرم مطهر از ديگر اقدامات انجام شده ازسوي اين وزارتخانه است.
وي گفت: وزارت راه و ترابري هفت رادارخانه در استان تهران براي استقرار گروههاي امدادي اعم از اورژانس، هلال احمر، قرارگاه پليس، خودروهاي سايپا و ايران خودرو براي امداد رايگان از ‎ 10تا ‎ 17خرداد ماه اختصاص داده است .
هاشمي نژاد افزود: با هدف آرام‌سازي جريان ترافيك، سيستم‌هاي ايمني در يك كيلومتري ورودي به حرم امام (ره)، اعم از چراغ راهنما ، چراغ‌هاي خورشيدي و تابلوهاي اخباري و بصري كه خطوط و مسير به طرف حرم را مشخص مي‌كند، نصب شده است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي نژاد همچنين تصريح كرد: به تمام پايانه‌هاي مرزي مانند خسروي، قصرشيرين، ميرجاوه، دوقارون و مرز بازرگان ابلاغ شده كه ضمن پذيرايي از زائران، با سرعت آنان را به تهران منتقل كنند.
وي يادآور شد: همچنين به اتحاديه‌هاي مسافربري، انجمن‌هاي صنفي و شركت ها اعلام شده و آنها هم به تمام استانها ابلاغ كرده‌اند كه اتوبوس‌هاي خود را دراختيار كاروانهاي زيارتي زائران حرم امام قرار دهند.
هاشمي نژاد افزود: اين اتوبوسها بايد داراي كارت معاينه فني، ديه سرنشين و ديه شخص ثالث باشند و درغير اين صورت با هماهنگي‌هايي كه با پليس راه انجام شده از حركت آنها جلوگيري مي‌شود.
وي گفت: در رابطه با گمشدگان مراسم، هماهنگي لازم انجام شده كه ترمينال هاي چهارگانه تهران و كرج آنها را به صورت رايگان به مبادي آنها اعزام نمايند.
وي افزود: اختصاص و راه اندازي دو قطار فوق‌العاده از چهاردهم تا پانزدهم خردادماه در مسير تهران قم و بالعكس براي انتقال زائران به محل برگزاري مراسم و بازگشت به قم از جمله ديگر اقدامات انجام شده از سوي اين وزارتخانه است .
هاشمي نژاد ادامه داد: مسووليت امانتداري حرم مطهر در مراسم برعهده بسيج راه آهن جمهوري اسلامي ايران انجام خواهد بود.
وي گفت: روز ‎ 14خرداد اتوبان تهران قم به روي مسافران فرودگاه امام (ره ) بسته خواهد شد و فرودگاههاي كشور براي راهنمايي مسافراني كه عازم فرودگاه امام خميني هستند از طريق صدا و سيما و مطبوعات اعلام خواهد كرد كه از جاده ساوه و ديگر مسيرها استفاده كنند.
هاشمي نژاد افزود: سازمان هواشناسي سه روز قبل از برگزاري مراسم سالگرد رحلت امام خميني (ره ) به منظور هرچه بهتر برگزار شدن اين مراسم ، وضعيت هوا را به طور دقيق در اختيار ستاد قرار مي‌دهد.
اقتصام ** 1574** 1557
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن