تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804286884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای شهر جویبار در گفت‌وگو با فارس: ساماندهی جمعه‌بازار جویبار به مردم و مدیران محلی واگذار شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس شورای شهر جویبار در گفت‌وگو با فارس:
ساماندهی جمعه‌بازار جویبار به مردم و مدیران محلی واگذار شود
رئیس شورای شهر جویبار با اشاره به مشکلات بازار سنتی این شهر، واگذاری طرح ساماندهی آن به مردم و مدیران محلی را یکی از راهکارهای حل معضلات این بازار عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: ساماندهی جمعه‌بازار جویبار به مردم و مدیران محلی واگذار شود



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، بازار سنتی این شهرستان معروف به جمعه‌بازار دارای قدمتی بیش از 150 سال است و روزگاری مکانی برای امرار معاش و حتی گردشگری و تفریح محسوب می‌شد، اما امروزه به یک مشکل و چالش اساسی برای جویبار تبدیل شده است. این بازار که در ورودی شهر و در ضلع جنوبی «سراج‌کلای» جویبار در حاشیه سیاه‌رود قرار دارد، در روزهای جمعه آرامشی برای ساکنان این منطقه باقی نگذاشته و در عین حال که در بین مردم شهر از محبوبیت خاصی برخوردار است و کسی دلش نمی‌خواهد تعطیل شود، اما هیچ‌یک از مسئولان برای رفع مشکلات بازار حاضر نیستند قدم بردارند و حتی ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبتی نکنند. رئیس شورای اسلامی شهر جویبار که خود از ساکنان همین منطقه است، در گفت‌وگو با فارس گفت: جمعه‌بازار جویبار از چند بُعد دارای مشکلاتی است که برای شهروندان و ساکنان این منطقه به بحران جدی تبدیل شده است. علی یاری با بیان اینکه این بازار که روزی به‌عنوان یکی از نقاط قوت اقتصادی شهر محسوب می‌شد و با فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی سبب ایجاد شغل و کسب درآمد بود، اظهار کرد: این بازار در حال حاضر با مشکلاتی مانند ساماندهی نبودن فروشندگان مواجه است و اینکه هیچ‌کدام از آنها دارای مجوز خاصی برای فروش نیستند.

* معضل ترافیکی وی با اشاره به بحث ترافیک و تردد وسایل نقلیه از فروشنده گرفته تا خریدار که به‌نوعی معضل اصلی ساکنان حاشیه جمعه‌بازار جویبار است، افزود: این معضل از صبح اول وقت روزهای جمعه، با سد معبر جلوی منازل و مغازه‌های اطراف بازار همراه است. رئیس شورای اسلامی شهر جویبار با بیان اینکه نظم و انضباط در نحوه استقرار فروشندگان وجود ندارد، بیان کرد:  بهداشت فردی و عمومی رعایت نمی‌شود که به‎ویژه دورریز کردن استخوان و ضایعات گوشت در حاشیه رودخانه به بستری برای نشخوار کردن سگ، گربه و موش و حشرات گوناگون شده و عاملی برای شیوع انواع بیماری‎ها است.

* بسته بودن مسیر تردد برای امدادرسانی در حاشیه جمعه‌بازار این مسئول با اشاره به اینکه فضای اطراف جمعه‌بازار در چند سال گذشته به محل سکونت تبدیل شده است، تصریح کرد: شاید حدود 500 خانوار از ورودی تا خروجی بازار در حال زندگی باشند، ضمن اینکه پل ارتباطی چند روستا نیز از میانه بازار عبور می‌کند که با احتمال ایجاد موارد اورژانسی و امدادی، هیچ مسیری برای کمک‌رسانی به روستاها وجود ندارد. وی ادامه داد: در حال حاضر گستره جغرافیایی و فیزیکی جمعه‌بازار نامحدود شده و فضای خیابان اصلی و کوچه‌های فرعی سراج‌کلا را نیز دربر گرفته است که همین عامل سبب ایجاد درگیری بین فروشندگان و ترافیک شدید می‌شود. یاری با بیان اینکه موضوع واگذاری طرح ساماندهی جمعه‌بازار به بخش خصوصی نیز از دیگر مشکلات این بازار است، افزود: پیمانکار صرفاً به‌دنبال تأمین منافع شخصی است و توجهی به ساماندهی بازار و ایجاد نظم و قانون در آن ندارد. * تلاش برای حل مشکل رئیس شورای اسلامی شهر جویبار با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته اقداماتی از جمله تأسیس فاز دوم برای سرپوشیده کردن جمعه‌بازار انجام شده اما بلااستفاده و متروکه مانده است، گفت: به‌دلیل خرید مشتریان از دست‌فروشان کنار جاده و خیابان اصلی و فرعی کسی از غرفه‌های فاز اول و دوم خرید نمی‌کند و این امر منجر به مستقر شدن فروشندگان به فضای آسفالت و کف خیابان شده است. این مسئول ادامه داد: البته چندبار طرح‌های امنیتی و ضربتی توسط نیروی انتظامی و شهرداری انجام شده است که همگی مقطعی و بی‌اثر بود. وی بیان کرد: مشکلات زیرساختی و عمرانی و بهداشتی در این بازار بیداد می‌کند و با اینکه اقدامات اولیه در همین راستا انجام شده، اما با حضور هزاران خریدار، اقدامات کافی نبوده و به کارهای بیشتر و اساسی‌تر نیاز است.

* واگذاری طرح ساماندهی جمعه‌بازار به مردم و مدیران محلی یاری یکی از راه‌ها برای ساماندهی بازار را هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌ها با متولی بازار یعنی شهرداری دانست که با واگذاری امور به مدیریت محلی و مردمی قابل قبول است، زیرا افراد بومی و محلی آشنایی بیشتری با منطقه و مشکلات آن دارند و به‌دلیل شناخت از ساکنان منطقه، در عبور و مرور تسهیل‌گر هستند. این عضو شورای اسلامی جویبار اظهار کرد: البته واگذاری به مدیریت محلی باید همراه با طرح و برنامه باشد که توسط یک تیم قوی از همین افراد ایجاد شود. وی در پایان گفت: انشاالله با همکاری صمیمانه مردم و بازاریان شاهد ترقی جمعه بازار جویبار با نمایی جدید و نظم دقیق باشیم تا حقوق شهروندی مردم پایمال نشود. انتهای پیام/3141/ب40

http://fna.ir/5UZGXD





94/09/25 - 09:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن