تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818899924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس: بهائيت و صهيونيسم دو عنصر جدانشدني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك كارشناس: بهائيت و صهيونيسم دو عنصر جدانشدني هستند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): يك محقق و كارشناس تاريخ معاصر معتقد است كه دو عنصر بهائيت و صهيونيسم قابل تفكيك از يكديگر نيستند و فرقه بهائيت تحت حمايت و نظارت دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي اقدامات امنيتي را عليه جمهوري اسلامي ايران ترتيب داده است.


" سيدكاظم موسوي" در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا گفت:" بهائيت" تنها فرقه مذهبي در جهان به شمار مي رود كه همه اعضاي آن در آرا و انديشه هاي خود به صورت تشكيلاتي عمل كرده و همه اعضاي اين فرقه ملزم به اجراي قوانين صادره از سوي " بيت العدل" مي باشند.
** "شعار عدم مداخله در سياست" تصنعي است
موسوي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين فرقه كه شعار " عدم مداخله در سياست" را در دستور كار خود قرار داده اند، چگونه است كه در عمل به حوزه امنيتي و سياست ورود مي كنند، گفت: بهائيت شعار عدم مداخله در سياست را بعد از ترور ناموفق ناصرالدين شاه سر دادند. اين شعار را دادند تا حاشيه امني براي خود پيدا كنند و بتوانند مصونيت سياسي براي خود پيدا كنند.
اين كارشناس تاريخ معاصر تاكيد كرد: مي توان گفت كه شعار عدم مداخله در سياست يكي از اهداف تشكيلات بهايي در روزگار گذشته بود كه امروز هم از اين حربه استفاده كردند تا بتوانند به زندگي خود ادامه دهند.
وي تصريح كرد: به طور كلي، بهائيان با اجازه اي كه از بيت العدل مي گيرند، مي توانند وارد حوزه سياسي شوند كه نمونه بارز اين مساله را مي توان به بيانيه بيت العدل در چهارم فوريه 2008 مبني بر اجازه حضور در پاي صندوق هاي راي براي انتخابات مجلس هشتم اشاره كرد.
اين محقق تاكيد كرد: تشكيلات بهايي امروزه متاسفانه از حوزه فاز سياسي و فرهنگي خارج شده و وارد فاز امنيتي شده و به همين خاطر تعرضاتي را با نظام جمهوري اسلامي پيدا كرده است.
** سلب اختيار و آزادي از انسان
موسوي در بخش ديگري از سخنانش به انديشه هاي موجود در فرقه هاي بهائيت كه موجب شده آنان به آلتي در دست دستگاههاي امنيتي كشورهاي غربي تبديل شونداشاره كرد و گفت: در بين حوزه آئين هاي الهي و غير الهي تنها بهائيت است كه در قالب ساختار و تشكيلات عمل مي كند و اين اعتقادات را ساختاري و تشكيلاتي به پيروان خود عرضه مي كند.
اين محقق تصريح كرد: عمل در قالب ساختاري و تشكيلاتي با داشتن اختيار و آزادي منافات دارد. سرپيچي از اين نگاه سران تشكيلات براي تك تك بهائيان عقوبتي سنگين دارد كه مي توان به " طرد روحاني " و "طرد اداري" اشاره كرد.
موسوي افزود: طرد يك فرد بهايي به اين معنا ست كه براي مثال در يك مدت زمان خاصي با آنها ارتباط برقرار نمي شود يا اينكه از جريان بهائيت به طور كامل خارج مي شود كه اين مجازات براي فردي كه سالهاست در حصار افكار و رفتار تشكيلات زندگي كرده است، بسيار سنگين است.
اين كارشناس تاريخ معاصر تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه افراد بهايي براي خروج از اين جريان دارند، همين است. اين فرقه ديوارها و حصارهايي در ذهن فرد ساخته و اگر فرد از اين حوزه خارج شود، هيچ ارتباطي با جهان بيرون ندارد، به نوعي در بيابان سرگردان قرار مي گيرد. يعني مي توان گفت كه هيچ ارتباطي بين فرد با بيرون از جامعه بهايي برقرار نمي شود.
اين كارشناس تاريخ معاصر در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا اين فرقه كه داعيه مسايل مذهبي و ضد سياسي دارند، امروز به حوزه امنيت و اقدامات تروريستي عليه مردم روي آورده اند، گفت: اين مساله به تشكيلاتي بودن اين فرقه باز مي گردد زيرا دستورها از رده هاي بالاتر براي آنها صادر مي شود و آنها چاره اي جز انجام آن را ندارند و در صورت سرپيچي از دستورات، مجازات مي شوند.
موسوي تصريح كرد: اينها عواملي براي جاسوسي هستند و هيچگاه از اين حوزه خارج نبوده اند. هرگاه رده هاي بالاتر تشكيلات به جامعه بهايي دستور دهند، آنها موظف هستند به انجام هر كاري. كه در اينجا مي تواند بحث ترور و يا انفجارهايي نظير شيراز پيش آيد.
*** موفقيت سياست خارجي ايران عاملي براي توطئه هاي غرب
اين كارشناس تاريخ معاصر در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا در يك دهه اخير ارتباطات اين فرقه با سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي غرب تقويت شده و آنان به سمت محاربه با نظام جمهوري اسلامي روي آورده اند، گفت: علت اين مساله را مي توان در موفقيت ايران در حوزه سياست خارجي ارزيابي كرد.
موسوي افزود: دشمن كه تحمل اين موفقيت ها را ندارد، با استفاده از عوامل خود نظير بهائيان، وارد عرصه مبارزات ضدامنيتي با ايران شده است.
وي به ناكامي آمريكا در اشغال عراق و ديپلماسي قوي ايران در حل موضوع لبنان اشاره كرد و گفت: اين نشان از شكست سياست خارجي عوامل اطلاعاتي غرب و كشورهاي حامي فرقه بهائيت از جمله آمريكا و اسرائيل است.
موسوي گفت: به دليل آنكه اين كشورها نتوانستند در سياست خارجي خود موفق باشند، از عناصري چون بهائيت براي ايجاد آشوب عليه ايران استفاده مي كنند.
وي تاكيد كرد: غربي ها به دليل آنكه در حوزه سياست خارجي نتوانستند به پيروزي برسند، ناگريزند دست به سياه نمايي بزنند تا فضاي تبليغاتي را به نفع خود تغيير دهند.
*** بهائيت جانشيني براي منافقين
خبرنگار ايرنا سوال كرد: پيش از اين گروهك منافقين عامل خرابكاري ها و اقدامات ضدامنيتي در ايران شناخته شده بودند، علت جايگزيني بهائيت به جاي منافقين توسط سرويس هاي اطلاعاتي غرب چيست؟
موسوي پاسخ داد:يكي از دلايل اين مساله اين است كه آنها مي خواهند در صورت دستگيري اعضاي اين فرقه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي، از حربه حقوق بشر براي آزادي آنان استفاده كنند.
وي اظهار داشت: به همين خاطر پس از اعلام دستگيري اين افراد و فاش شدن ارتباط آنان با سرويس هاي اطلاعاتي كشورهاي غربي و بخصوص آمريكا و نيز رژيم صهيونيستي، برخي مقامات آنان از حربه حقوق بشر و حقوق شهروندي استفاده كرده و به اعلام حمايت از آنان پرداختند.
اين كارشناس تاريخ معاصر تاكيد كرد: ادعاي برخي سران كشورهاي غربي و بخصوص آمريكا، كانادا و نظاير آنها و نيز حمايت برخي از در داخل به خاطر همين موضوع است.
** رافت اسلامي شامل بهائيان نيز بود
اين محقق با بيان اينكه رافت اسلامي در طول 30 سال گذشته شامل اعضاي اين اعضاي فرقه نيز شده است، گفت: اعضاي اين فرقه در اين مدت با جامعه مسلمانان در تعامل بودند و تصور اينكه روزي بخواهند وارد عرصه مبارزاتي در جهت براندازي شوند، در بين افكار عمومي وجود نداشت.
موسوي يادآور شد: حضور آنان در فعاليت هاي اقتصادي و داشتن بنگاههاي اقتصادي در كشور و حتي پرداخت وام هاي بانكي به آنان نشان دهنده زندگي آرام آنان در ايران است.
وي افزود: با وجود آنكه اين فرقه تشكيلاتي عمل مي كنند و در قانون اساسي و فقه اسلامي نيز پذيرفته نشده و فاقد مشروعيت است،ولي رافت اسلامي شامل همين فرقه نيز شده است.
موسوي يادآور شد: اينها به كيان اسلام و سرزمين و وطن خود ارزشي قائل نيستند و بر مساله جهان وطني اعتقاد دارند.
اين محقق ادامه داد: با اين حال، بهائيت پا را فراتر گذاشت تا جايي كه دستورات از بيت العدل صادر شد و آنان از حوزه فرهنگي به حوزه سياسي ورود كردند و متاسفانه امروز به مساله امنيتي و براندازي رسيدند.
** بهائيت قدرتي براي براندازي ندارد
اين كارشناس تاريخ معاصر در پاسخ به اينكه آيا مي توان قدرت براندازي يك نظام را براي بهائيت قائل شد، اظهار داشت: بهائيت چنين قدرتي را ندارد و نبايد به آنها به عنوان يك قدرت نگاه شود . اينها چيزي نبوده و نيستند و اثرگذار نمي باشند.
موسوي در عين حال گفت: اما از آنجا كه دشمن مي تواند از آنان به عنوان يك مولفه ضد امنيتي عليه كشور استفاده كند، بايد مواظب بود و رفتارها و حركات آنان را تحت كنترل داست.
** ارتباط صهيونيسم و بهائيان
خبرنگار ايرنا درباره ارتباط بهائيت و صهيونيسم سوال كرد و پرسيد: با توجه به اينكه دستورات بهائيان از سوي بيت العدل صادر مي شود و اين مركز در سرزمين هاي اشغالي واقع است، آيا ارتباط وسيعي بين صهيونيسم و بهائيت كه هر دو زايده استعمار انگليس هستند، وجود دارد؟
اين كارشناس مسايل تاريخ معاصر در پاسخ گفت: صهيونيسم و بهائيت دو عنصر جدا نشدني از يكديگر هستند و به همين خاطر جداكردن يكي از ديگري كاري اشتباه است.
وي با بيان اينكه بهائيان بيشترين كمك را براي شكل گيري رژيم صهيونيستي و استقرار آن در سرزمين هاي اشغالي داشته اند، گفت: اكنون بهائيت يك عنصر فعال صهيونيسم در ايران است.
موسوي تصريح كرد: با توجه به جايگاهي كه اين فرقه در اسرائيل دارد با توجه به امكاناتي كه در اختيار گرفته است، نبايد از آن غافل شد.
وي تصريح كرد: دستوري كه بهائيان براي ورود به عرصه هاي مبارزه با نظام اسلامي دريافت كرده اند، از بيت العدل صادر شده كه مقر آن در سرزمين هاي اشغالي و تحت حمايت رژيم صهيونيستي قرار دارد.
اين محقق اظهار داشت: خوشبختانه مسوولان ما هوشيار و آگاه هستند و مردم نيز بايد از طريق رسانه ها از وضعيت بوجود آمده و اقدامات امنيتي اين فرقه مطلع شوند.
وي افزود: با توجه به اينكه اين فرقه براي اجراي برنامه هاي دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي خود را جايگزين گروهك منافقين در محاربه با جمهوري اسلامي ايران كرده است، بايد مردم را از اين مساله آگاه كرد.
*** مبارزه فرهنگي با بهائيت بايد ادامه يابد
اين كارشناس مسايل تاريخ معاصر در ادامه گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به سير تاريخي شكل گيري فرقه بهائيت و مخالفت عامه مردم با اين جريان فكري اشاره كرد و گفت: از همان زمان آغاز پيدايش اين فرقه، مردم ضمن آشنايي با افكار گمراه كننده و اعمال ناشايست آنان به مبارزات فرهنگي و عقيدتي با آنان روي آورند.
وي افزود: امروز نيز بايد درباره ورود اين فرقه به حوزه مسايل امنيتي و اقدام عليه امنيت ملي براي مردم روشنگري صورت گيرد تا مبارزات فرهنگي در درون توده مردم ادامه يابد.
موسوي تاكيد كرد: تمامي انديشمندان و صاحبان قلم كه به نوعي دغدغه دين و مليت دارند
بايد وارد عرصه مبارزه فرهنگي با بهائيان شوند.
موسوي تصريح كرد: بايد عملكرد بهائيان و جنايت هايي كه در طول تاريخ نكبت بار خود بر جامعه ايران داشتند، به مردم تبيين شود كه نمونه بارز اين قضيه،‌جنايت ابرقو است كه هيچگاه از ذهن تاريخي مردم پاك نمي شود.
موسوي، شكنجه مبارزان انقلابي توسط عوامل بهايي در كميته مشترك ساواك نظير و به شهادت رساندن مبارزان و انقلابيون در جريان مبارزات پيروزي انقلاب اسلامي را از ديگر اقدامات اين فرقه عليه مردم ايران ذكر كرد كه بايد براي مردم تبيين شود.
سيام 9139
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن