تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803984316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجرای سه اثر نمایشی و تقدیر «جوجه تیغی» از محمود بصیری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چند خبر از تئاتر
آغاز اجرای سه اثر نمایشی و تقدیر «جوجه تیغی» از محمود بصیری

محمود کلاری


شناسهٔ خبر: 2999379 - دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
هنر > تئاتر

افتتاح نمایش «کابوس هایی در مضرات دخانیات» با حضور محمود کلاری، آغاز اجرای نمایش «کمدی اتفاقات» با حضور داریوش اسدزاده، افتتاح «۱۹۱۲» توسط حمیدرضا صدر و بهزاد خداویسی و ... چند خبر از تئاتر هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «کابوس هایی در مضرات دخانیات» تازه ترین اثر گروه تئاتر آرین به نویسندگی و کارگردانی افسانه زمانی شامگاه یکشنبه ۲۲ آذر در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران با احضور حمیدرضا اردلان، محمود کلاری، ابراهیم حسینی، اصحاب رسانه و بیش از شصت عکاس تئاتر افتتاح شد. در ابتدای مراسم حمیدرضا اردلان رییس یونیمای ایران با اشاره به فعالیت های افسانه زمانی در حوزه تئاتر عروسکی و حضور وی در هیات مدیره سابق یونیما از محمود کلاری به عنوان ستون سینمای ایران نام برد و از وی خواست تا برای به صدا درآوردن شاترِ نمایش «کابوس هایی در مضرات دخانیات» روی صحنه بیاید. پیش از حضور محمود کلاری، ابراهیم حسینی رییس انجمن عکاسان خانه تئاتر به دعوت افسانه زمانی روی صحنه آمد و گفت: از آنجایی که قرار شد افتتاح نمایش با حضور عکاسان و محمود کلاری باشد به گروه پیشنهاد دادم برای اولین بار به جای صدای زنگ از صدای شاتر دوربین استفاده کنیم که خوشبختانه اجرایی شد و تصمیم گرفتم از یک دوربین بسیار قدیمی که ۸۵ سال از ساخت آن می گذرد به صورت نمادین در افتتاحیه استفاده کنم و امیدوارم این حرکت در سایر افتتاحیه ها نیز ادامه یابد تا احترامی باشد به عکاسان تئاتر و پیشکسوتان چرا که از همین نمایش ها تنها عکس است که می ماند. سپس محمود کلاری با تشویق حضار روی صحنه آمد و شاتر دوربین نمایش را به صدا در آورد. «کابوس هایی در مضرات دخانیات» با بازی فرزین محدث هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.

آغاز «کمدی اتفاقات» با حضور داریوش اسدزاده نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی با حضور داریوش اسدزاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون افتتاح شد. شامگاه گذشته ۲۲ آذر، نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی با حضور داریوش اسدزاده در تئاتر باران افتتاح شد. پس از اجرای این نمایش ۶۵ دقیقه ای، داریوش اسدزاده چتر باران را به رسم همیشگی گشود و عنوان کرد: ۷۲ سال پیش وارد هنر تئاتر شده ام. با این هنر عاشق شده ام، بدبخت شده ام. این را واقعا می گویم. این انرژی و قدرت را در صحنه ببینید. بدون عشق مگر ممکن است؟ بازیگر سریال «خانه سبز» افزود: از تماشای این نمایش بسیار لذت بردم، در تک تک صحنه ها انرژی بازیگران حاکم بودند و توانستند یک نمایش کمدی پرقدرت را ارایه دهند. اسد زاده در ادامه ضمن قدردانی از عوامل نمایش «کمدی اتفاقات» تصریح کرد: این نمایش حرف های فراوانی دارد و من خوشحالم امشب این گروه نمایشی به خوبی از عهده این اجرای سخت برآمد و تماشاگر را با خود همراه کرد. این هنرمند در پایان یادآور شد: ماکسیم گورکی نویسنده روسی می گوید هنرمند هر جامعه در پیشاپیش آن جامعه پرچمدار است. همه بازیگران نمایش «کمدی اتفاقات» نیز پرچمداران جامعه ما هستند چرا که هنر تبسم خالق به مخلوق برگزیده در زمین است. «کمدی اتفاقات» نوشته ادواردو دفیلپو و ترجمه داریوش مودبیان است و با بازی عباس جمشیدی، فریبا امینیان، منصور اسکندری، منوچهر رمضانی، سینوره کفاش طلب، امین قاضی، مهدی مجنونی، اسماعیل باستانی و میثم عبدی هرشب ساعت ۱۸:۳۰ در تئاتر باران روی صحنه می رود.

نمایش «۱۹۱۲» با حضور حمید رضا صدر و بهزاد خداویسی افتتاح شد نمایش «۱۹۱۲» به کارگردانی مشترک فرید قادرپناه و رامین معصومیان و تهیه کنندگی پیمان یاحقی شب گذشته ۲۲ آذر ماه با حضور حمید رضا صدر و بهزاد خداویسی افتتاح شد و به طور رسمی اجرای خود را آغاز کرد. این نمایش سومین اثر مشترک فرید قادر پناه و رامین معصومیان است. حمیدرضا صدر بعد از تماشای نمایش گفت: استفاده از ترکیب موسیقی و پلی بک های به جا باعث پویایی و ریتم در نمایش شده بود و من به عنوان یک ببینده از تماشای این اثر لذت بردم. وی ادامه داد: متاسفانه اجراهای اول همیشه با کم و کاستی هایی روبرو است اما به حق باید بگویم که این گروه جوان از پس این اجرای سخت سربلند بیرون آمده و کار خود را به نحو احسن انجام داده است. بهزاد خداویسی نیز بعد از تماشای اثر گفت: تجربه در نسل جوان موج می زند. خوشحالم که امروز در کنار آنها هستم و مشاهده می کنم که با چنین رشدی به اجرای نمایش می پردازند. این تمایش داستان غرق شدن کشتی تایتانیک را روایت می کند و بعد از غرق شدن  به جزئیات این حادثه می پردازد. کاوه مرحمتی، مریم قربانیان، رامین جعفری، مینا زرانی چ، امین جلالی، امونا پیکریان، سید جواد حسینی، مریم ایمانی کیا و علی خسرو جردی از نقش آفرینان این نمایش هستند. علاقمندان می تواند برای تماشای نمایش هر روز به غیر از شنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ به تماشاخانه مشایخی واقع در خیابان انقلاب چهارراه ولیعصر جنب داروخانه پلاک ۱۴۷۸ مراجعه کنند.

نمایش «جوجه تیغی» از محمود بصیری تقدیر کرد همزمان با دوازدهمین اجرای نمایش «جوجه تیغی» شب گذشته ۲۲ آذرماه بهرام افشاری به پاس سه دهه سابقه بازیگری از محمود بصیری تجلیل کرد. محمود بصیری بعد از تماشای نمایش گفت: خلاقیت و نوآوری در اجرای نمایش تک پرسوناژ به عنوان یک اثر نمایشی کاملا مشهود است و نیازی به تمجید نیست بلکه خود اثر ماهیت خود را نشان می دهد. من نیز لحظاتی که دیالوگ ها را می شنیدم با تمام وجود آنها را حس می کردم. بصیری درباره وضعیت فعلی هنرمندان یادآورشد: بعد از دیدن این نمایش یاد خیلی از هنرمندان پیشکسوت افتادم که متاسفانه نمی توانم شرایط فعلی آنها را بازگو کنم. این هنرمند تئاتر و سینما در پایان عنوان کرد: دوست دارم باز هم به تماشای این نمایش بنشینم و همچون امروز از تماشای دوباره این اثر لذت ببرم. جایزه اسکار یا فجر زیاد کاربردی ندارد مهم آن نگاهی است که مردم در خیابان به هنرمندشان دارند و از او به نیکی یاد می کنند. همچنین  کوروش نریمانی در این نمایش  به عنوان مشاور کارگردان در کنار گروه حضور دارد. در این اثر مهران احمدی، امیر جعفری، پیام دهکردی، علی سرابی، هوتن شکیبا، جواد عزتی، باران کوثری، نوید محمد زاده به صورت ویدئو کلیپ در کنار بهرام افشاری به نقش آفرینی می پردازند. نمایش «جوجه تیغی» تجربه ای از بهرام افشاری است که این روزها ساعت ۱۷ در مجموعه تاتر باران روی صحنه می رود.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن