تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805043650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي بخشنامه توزيع محصولات دخاني نقض صريح قانون است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اجراي بخشنامه توزيع محصولات دخاني نقض صريح قانون است
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: اجراي بخشنامه مربوط به توزيع محصولات دخاني و الزام شركت‌ها به معرفي عامل توزيع خود به وزارت صنعت، نقض صريح قانون است.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: اجراي بخشنامه مربوط به توزيع محصولات دخاني و الزام شركت‌ها به معرفي عامل توزيع خود به وزارت صنعت، نقض صريح قانون است.
محمد‌علي پورمختار در گفت‌و‌‌گو با فارس در مورد صدور بخشنامه‌اي ناگهاني در خصوص توزيع محصولات دخاني و پيگيري اجراي آن از سوي وزارت صنعت، اظهار داشت: اين بخشنامه به دليل استمرار نگاه انحصاري به دخانيات، از اساس غيرقانوني است و اصرار مسئولان بر اجرايي كردن آن تخلف محرز است. بر اساس بخشنامه جديد، شركت‌هاي واردكننده و توليدكننده كالاهاي دخاني بايد به ازاي هر 5‌هزار كارتن سيگار يا تنباكوی وارداتي و توليدي خود، يك عامل مجاز توزيع استاني يا به ازاي هر 100‌هزار كارتن، يك عامل مجاز توزيع كشوري به مركز نظارت بر دخانيات معرفي كنند.
وي با تشريح جزئيات مذاكرات كميسيون اصل 90 مجلس با مسئولان مربوطه گفت: برخي افراد براي فرار از مسئوليت و بي‌توجهي به دستور كميسيون اصل 90 در اين خصوص از معاونت حقوقي رياست جمهوري استعلام كردند و طبيعتاً معاونت مذكور از آن حمايت كرده كه البته ما هم توقع ديگري نداشتيم. وي افزود: نكته مهم و قابل تأمل اين موضوع است كه معاونت حقوقي رياست جمهوري به هيچ عنوان مرجع استعلام اينكه يك قانون نقض شده يا خير، نيست و اصلاً چنين اختياري ندارد. پورمختار با تأكيد بر اينكه بر همين اساس موضوع لغو بخشنامه توزيع محصولات دخاني باقي و قطعي است، اظهار داشت: من از اصرار آقايان بر اجرايي كردن اين موضوع تعجب مي‌كنم، چراكه در جلساتي كه بعد از اخطار و هشدار كميسيون اصل 90 با معاونت حقوقي رياست جمهوري و مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات داشتيم، برخي آمدند و اظهار كردند كه ما به قانون مقيد هستيم و بخشنامه را لغو مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: ايراد ما به اين بخشنامه در اين است كه مسئولان دولتي به هيچ عنوان نمي‌توانند به دخانيات و كالاهاي دخاني به صورت انحصاري نگاه كنند، چون انحصار دخانيات سال‌هاست كه به صورت كامل لغو شده است و بر همين اساس، مسئولان وزارت صنعت و مركز مذكور حق دخالت در امور بخش خصوصي و شركت‌هاي فعال در اين عرصه را ندارند و نمي‌توانند از نظر نحوه توزيع و فروش براي آنها تعيين تكليف كنند. پورمختار با اشاره به اينكه دولت نمي‌تواند توليدكنندگان، توزيع‌كنندگان و واردكنندگان اصلي را مكلف كند كه كالاي خود را به اشخاص خاصي بدهند، اظهار داشت: حسب اطلاعاتي كه به دست آورديم، وزارتخانه در پي اين امر بوده كه موضوع توزيع محصولات دخاني را به اشخاص خاصي بسپارد كه اين موضوع، نقض صريح قانون است و تخلف محسوب مي‌شود.

منبع : فارس









تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن