تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806911658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی به قطار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 قطار1 گرانی به قطار رسيد

وقتی سفر رویای دست نیافتنی می شود!
گرانی به قطار رسيد
هنوز مدت كوتاهي از آزادسازي نرخ بليت هواپيما و به دنبال آن افزايش قيمت‌ها نگذشته بود كه دولت قيمت بليت قطار را هم افزايش داد و شوك بزرگي را به مسافران وارد كرد.



  به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، دولت در هفته دوم آذر، آزادسازي نرخ بليت هواپيما را ابلاغ كرد ...   هنوز مدت كوتاهي از آزادسازي نرخ بليت هواپيما و به دنبال آن افزايش قيمت‌ها نگذشته بود كه دولت قيمت بليت قطار را هم افزايش داد و شوك بزرگي را به مسافران وارد كرد. به گزارش مهر، دولت در هفته دوم آذر، آزادسازي نرخ بليت هواپيما را ابلاغ كرد تا به اين وسيله نرخ بليت در ۱۷۰ مسير داخلي آزادسازي شود؛ اما با وجود این‌كه بارها اعلام شده بود آزادسازي به معناي افزايش قيمت نيست، ناگهان پس از اعلام اين موضوع، نرخ بليت در پروازها به طور سرسام آوري بالا رفت، به‌طوري‌كه بليت براي مشهد مقدس با رقم‌هايي تا ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش رسيد. هرچند كه ايرلاين‌ها معتقدند اين افزايش قيمت ربطي به آنها ندارد و دلالان چارتري اين قيمت‌ها را تعيين مي‌كنند اما واقعيت اين است كه افزايش ناگهاني قيمت بليت هواپيما به دنبال اعلام آزادسازي اتفاق افتاد و زمينه را براي سودجويي عده‌اي در فقدان نظارت بر آژانس‌هاي متخلف ايجاد كرد.

 همين افزايش قيمت موجب شد كه بخش زيادي از متقاضيان سفر هوايي به مشهدمقدس در آستانه شهادت امام رضا (ع) از اين سفر بازمانند و توان خريد بليت با اين قيمت‌ها را نداشته باشند و به فكر استفاده از وسيله حمل و نقل ديگري باشند اما در ادامه اين تصميم، خبر دوم دولت مبني بر افزايش متوسط هشت درصدي قيمت بليت قطار، شوك ديگري را به مسافران وارد كرد. در واقع مسافران كه براي استفاده از حمل و نقل هوايي نااميد شده بودند با قيمت‌هاي بالاتري در حمل و‌نقل‌ريلي هم مواجه هستند كه همين موضوع، فشار بيشتري را به متقاضيان وارد مي‌كند. بنابر اعلام معاون مسافري شركت راه آهن، قيمت بليت قطار مسافري از ۲۵آذر به طور متوسط هشت درصد افزايش مي‌يابد.

به گفته وي از ۱۳۷قطاري كه در شبكه ريلي تردد مي‌كنند، ۹۱ قطار با ۱۰درصد و كمتر از آن افزايش و ۴۶ قطار نيز حدود ۱۵درصد افزايش قيمت خواهند داشت. محمد راشدي با اعلام اينكه شركت‌هايي مجاز خواهند بود تا ۲۰ درصد افزايش قيمت دهند كه در روزهاي غير پيك مسافر هم تخفيف لازم را براي مسافران در نظر بگيرند، افزود: با توجه به اينكه بليت قطار ۴۵ روزه پيش فروش مي‌شود، كساني كه از قبل بليت خريده‌اند، با همان نرخ قبلي محاسبه خواهد شد. او تاكيد كرد كه ۲۴ قطار كه در مسيرهاي حومه‌اي تردد مي‌كنند، مشمول افزايش قيمت‌ها نمي‌شوند.

انتقاد مجلس از افزايش قيمت

در اين زمينه يك عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به انتقاد از افزايش قيمت‌ها در دو بخش حمل و نقل ريلي و هوايي، گفت: مشخص نيست كه وزارت راه و شهرسازي چه سبك و سياقي براي افزايش قيمت‌ها دارد اما اين موضوع به صلاح مردم نيست.

محمد دامادي با بيان اينكه نبايد هر زمان مشكل يا كمبود بودجه‌اي هست، فشار را به مردم بياورند، اظهار داشت: معتقدم اين افزايش قيمت‌ها در زمان پيك سفرها كار درستي نيست و در نهايت هم اتفاق خوبي در اين بخش‌ها نمي‌افتد چرا كه از توان متقاضيان كاسته مي‌شود. او گفت: اينكه در زمان افزايش مسافر، قيمت‌ها را بالا ببريم، كار درستي نيست. الان در اين فصل مردم گرايش دارند تا به مشهد مقدس سفر داشته باشند كه در اين شرايط، قيمت‌ها گران شده است. دامادي، اين رفتار را سودجويانه دانست و اظهار داشت: وقتي كه مردم به بليت نياز دارند، نبايد آن را گران كنيم چرا كه در نهايت به اين بخش‌ها هم آسيب وارد مي‌شود، زيرا مردم نمي‌توانند پيش‌بيني براي سفرها داشته باشند و با اين قيمت‌هاي گران هم تقاضا كاهش مي‌يابد.

 بنابراين به نظر مي‌رسد، مسافراني كه از اين پس قدرت خريد بليت هواپيما را از دست داده‌اند بايد با قيمت‌‌هايي نزديك به نرخ‌هاي قبلي بليت هواپيما، بليت قطار را هم تهيه كنند كه به گفته مسئولان شركت راه آهن اين قيمت‌ها براي مسيرهاي پرتقاضا تا ۲۰ درصد افزايش خواهد داشت. اين در حالي است كه از ابتداي روي كارآمدن عباس آخوندي در وزارت راه وشهرسازي همواره تاكيد بر اين بوده كه سهم حمل و نقل جاده‌اي كاهش يافته و بيشتر سفرها به ريل انتقال يابد، موضوعي كه به نظر مي‌رسد در عمل اتفاق نيافته و مسافران زيادي از اين پس به حمل و نقل جاده‌اي افزوده شود. براين اساس، باوجود آمار بالاي تصادفات رانندگي در كشور كه سالانه چندين هزار نفر را به كام مرگ مي‌كشاند، ايجاد تسهيلات لازم براي استفاده مسافران از حمل و نقل ريلي و هوايي ضروري به نظر مي‌رسد اما اين اقدامات دولت به‌طور حتم ميزان استفاده از جاده را در حمل و نقل افزايش مي‌دهد.

آزادسازي را با چارتر اشتباه گرفته اند

وزير راه و شهرسازي هم در اين رابطه گفت: نوسازي صنعت هوانوردي سه مرحله دارد، كه آزاد‌سازي مرحله نخست است. مرحله بعدي افزايش سرمايه است و در گام سوم شركت‌هاي هوايي مجبور به خريد هواپيما خواهند بود. اما مشكلاتي با خبر‌هاي آزاد‌سازي نرخ بليت همراه شده كه اعتراض‌هاي زياد مردم مهم‌ترين آنهاست.

 برخي خبرها حاكي از آن بود كه با نزديك شدن به ايام شهادت امام رضا (ع) بليت پروازهاي تهران-مشهد حتي به ۹۰۰ هزار تومان رسيد. كار به جايي رسيد كه برخي از رسانه‌ها اين مشكل را با آزادسازي نرخ بليت‌ها مرتبط مي‌دانستند. به گزارش خبرآنلاين، عباس آخوندي با تاكيد بر اينكه قيمت بليت ٩00‌هزارتوماني هواپيما ارتباطي با آزادسازي بليت هواپيما ندارد، گفت: اين موضوع به پرواز‌هاي چارتري ارتباط پيدا مي‌كند كه اتفاقا با آزادسازي بليت اين موضوع از بين مي‌رود. او با تاكيد بر اينكه آثار آزاد‌سازي بليت هواپيما‌ها را با چارتر اشتباه گرفته‌اند گفت: اثرات آزادسازي بليت هواپيما از دي خودش را نشان خواهد داد، چرا كه تعيين قيمت‌ها به صورت فصلي است./مهر/110



۲۲/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن