تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان:طرح هاي احياي بافت قديم بوشهربايدبراساس اصول بين‌المللي‌اجرا شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناسان:طرح هاي احياي بافت قديم بوشهربايدبراساس اصول بين‌المللي‌اجرا شود
شماري از كارشناسان و صاحبنظران معماري و شهرسازي اعلام كردند: طرح‌هاي مربوط به تجديد و تداوم حيات دربافت قديم شهر بوشهر بايد براساس اصول منشورهاي بين‌المللي مربوط به بافت‌هاي تاريخي و باتوجه به ارزش‌هاي بومي و فرهنگي ايراني اجرا شود.

آنان دربيانيه پاياني نشست تخصصي بررسي احيا، تجديد وتداوم حيات دربافت تاريخي بوشهر افزودند: به منظور ساماندهي مطلوب فعاليت‌ها وخدمات شهري در بافت تاريخي بوشهر، شهرداري ويژه بافت تاريخي اين شهر بايد تشكيل شود.

در اين بيانيه آمده‌است: براي كنترل و تاييد طرح‌هاي معماري و شهرسازي مربوط به تجديد و تداوم حيات در بافت تاريخي بوشهر، شوراي راهبري معماري و شهرسازي بوشهر متشكل از شش معمار و شهرساز و سه نفرازافراد ذيصلاح داراي تعلق خاطر به بوشهر، در كنار شوراي عالي بافت تاريخي تشكيل شود.

اين بيانيه حاكي‌است: مشاوران،طراحان، برنامه‌ريزان و سازمان‌ها و نهادهاي دولتي وغيردولتي درهمه فعاليت‌هاوطرح‌هاي تجديدوتداوم حيات دربافت تاريخي، موظف به‌تعامل بامردم وجلب مشاركت فعال آنان درتمام جوانب فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي هستند.

كارشناسان دراين بيانيه نوشتند:طرح‌هاي معماري وشهرسازي مربوط به تجديد و تداوم حيات در بافت تاريخي بوشهر بايد مبتني بر اصول پياده‌محوري باشد.

آنان اضافه‌كردند: سامانه جمع‌آوري و دفع فاضلاب، نظافت و پاكيزه‌سازي ، اقدامات ايمني و سامانه نور و روشنايي به عنوان مهمترين اقدامات عاجل به منظور بهبود كيفيت زندگي در بافت تاريخي بوشهر بايد انجام شود.

اين كارشناسان افزودند: در عمليات اجرايي تجديد و تداوم حيات در بافت تاريخي مي‌توان از روش نمونه‌سازي و الگوسازي استفاده كرد.

اين نشست به مدت سه روز با هدف هم‌انديشي و دستيابي به نتايجي درباره تعيين ويژگي يگانه بافت تاريخي بوشهر و عناصر ويژه معماري و شهرسازي آن، نقش وجايگاه بافت تاريخي در فرايند و ساختار توسعه شهر و همچنين برنامه ريزي عام چگونگي برخورد با بافت در بوشهر برگزار شد.

اصولي كه براي تجديد و تداوم حيات دربافت تاريخي و فرهنگي بوشهر در اين نشست در قالب بيانيه تصويب شده‌است، براي تاييد به شوراي عالي بافت تاريخي بوشهر پيشنهاد مي‌شود.

بافت قديم شهر بوشهر شامل چهار محله كوتي، دهدشتي، بهبهاني و شنبدي به مساحت ‪ ۳۴‬هكتارازيك هزارواحد مسكوني و شماري عمارت تشكيل شده كه هم اكنون بخش عمده‌اي از اين بافت تخريب شده يا رو به تخريب است. ك/‪۱‬
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن