تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش بهای نفت در بازار آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کاهش بهای نفت در بازار آسیا به دنبال افزایش تولید نفت اوپک و نگرانی ها درباره ادامه روند عرضه بیش از حد این محصول ، بهای نفت امروز جمعه نیز در بازار آسیا روند نزولی داشت.
۱۳۹۴ جمعه ۲۰ آذر ساعت 10:51

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژانویه با 28 سنت کاهش به 36 دلار و 48 سنت رسید.
بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژانویه 26 سنت کاهش داشت و هر بشکه 39 دلار و 47 سنت داد و ستد شد که پایین ترین میزان از اوایل سال 2009 میلادی و بروز بحران مالی جهان بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور ، سازمان کشورهای صادرکنند نفت ، اوپک ، اعلام کرد تولید این سازمان در ماه نوامبر با روزانه 230 هزار و 100 بشکه افزایش به 31 میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است که بالاترین میزان در سه سال و نیم گذشته به شمار می رود و از سقف تولید 30 میلیون بشکه ای این سازمان فراتر رفته است.
اوپک که با دیگر تولیدکنندگان نفت همچون آمریکا برای در اختیار گرفتن بازار رقابت می کند جمعه گذشته تصمیم گرفت به رغم روند نزولی بهای نفت ، کاهش تقاضا و عرضه مازاد این محصول سقف تولید نفت خود را همچنان حفظ کند.
برنارد او تحلیلگر مسائل اقتصادی در سنگاپور می گوید با افزایش تولید اوپک به بالاترین میزان در ماه نوامبر ، روند نزولی بهای نفت ازسرگرفته شد و به نگرانی ها درباره اینکه بازار نفت در دراز مدت همچنان با عرضه مازاد این محصول روبرو خواهد بود دامن زد.
تولید قابل توجه نفت آمریکا و اوپک از عوامل اصلی عرضه بیش از حد این محصول در بازار محسوب می شود. با لغو تحریم های غرب علیه ایران نیز نفت این کشور تا سال آینده به بازارها بازخواهد گشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن