تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820352973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نسبی بهای نفت در بازار آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش نسبی بهای نفت در بازار آسیا


بهای نفت خام در بازار آسیا، در آستانه انتشار ارقام مربوط به ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا اندکی افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تصمیم روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر عدم کاهش سطح تولید این سازمان در شرایطی که عرضه بیش از حد نفت در بازار وجود دارد، به کاهش بهای طلای سیاه کمک کرده است.                         
به این ترتیب، روز دوشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)،هر بشکه نفت خام پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژانویه، با 2 دلار و 32 سنت کاهش، 37 دلار و 65 سنت داد و ستد شد که پایین ترین سطح از فوریه 2009 به شمار می رود.
امروز سه شنبه در بازار معاملات الکترونیک آسیا هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت)، با 16 سنت افزایش 37 دلار و 81 سنت خرید و فروش شد.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) برای تحویل در ماه ژانویه که روز دوشنبه نیز کاهش یافته بود، امروز با 26 سنت افزایش، 40 دلار و 99 سنت معامله شد.
تحلیلگران می گویند افزایش نسبی بهای نفت نتیجه خرید آن به قیمت مناسب پیش ازانتشارارقام مربوط به ذخایر هفتگی نفت خام آمریکاست. این آمار شاخص خوبی برای وضعیت تقاضای نفت در آمریکا به شمار می رود.
براساس یک تحقیق بلومبرگ، احتمال می رود که ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا بار دیگر برای یازدهمین هفته پیاپی افزایش یافته باشد.
همچنین سرمایه گذاران منتظر نشست بعدی کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است هفته آینده برگزار شود. برخی تحلیلگران انتظار دارند نتیجه این نشست،اعلام افزایش نرخ بهره ها باشد که برای نخستین بار طی 9 سال گذشته خواهد بود.
  افزایش ارزش دلار طبیعتا بهای نفت را تحت تاثیر قرار می دهد؛ از آنجا که در بازارنفت خرید و فروش با دلار صورت می گیرد، افزایش ارزش دلار از تمایل خریدارانی که دارای ارزهای دیگر هستند، می کاهد.
  از ژوئن 2014 (که هر بشکه نفت بیش از 100 دلار به فروش می رفت)، عرضه بیش از حد نفت در بازار موجب کاهش شدید بهای نفت شده است. بهای نفت خام اکنون در پایین ترین سطح طی حدود هفت سال گذشته قرار دارد.


سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن