تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819922806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش بهای نفت، نتیجه نشست اوپک


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کاهش بهای نفت، نتیجه نشست اوپک


به دنبال تصمیم اخیر سازمان کشورهای تولیدکننده نفت" اوپک" مبنی بر باقی ماندن سقف کنونی تولید نفت اعضا، بهای نفت خام روز جمعه به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از نشست از بی نتیجه اوپک، هر بشکه نفت خام شیرین برای تحویل در ماه ژانویه 2016 به قیمت 39 دلار و 97 سنت به فروش رسید.
اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست روز جمعه خود نتوانستند در خصوص سقف تولید نفت این سازمان به توافق برسند.  
پیش از این نشست وزیر نفت کشورمان اعلام کرده بود تا زمانی که تولید این کشورمان که در پی سالها تحریمهای غربی کاهش یافته است به سطح گذشته خود بازنگردد به هیچ کاهش تولیدی توجه نخواهد کرد.  
کاهش بهای نفت، نتیجه نشست اوپک

این اعلام موجب شد این نشست اوپک در فضایی پرتنش برگزار شود.   
بیانیه پایانی این سازمان نیز سقف تولید را ذکر نکرده است که این مسئله به نظر می رسد به کشورهای عضو اجازه می دهد درحالی که بازار با مازاد عرضه مواجه است تولید نفت خود را در سطح کنونی حفظ کنند.   
عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت: این سازمان نتوانست درباره رقم مشخصی به توافق برسد چرا که نمی تواند میزان نفتی را که ایران در سال آینده با لغو تحریمها به بازار اضافه خواهد کرد پیش بینی کند.   
بیشتر وزیران عضو اوپک بدون هیچ گونه توضیحی این نشست را ترک کردند.   
ایران بارها اعلام کرده است در صورت لغو تحریم ها تولید خود را دست کم یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.  
بدون کاهش تولید دیگر تولیدکنندگان، این افزایش در صادرات نفت ایران مازاد عرضه را افزایش خواهد داد چرا که مصرف جهانی درحال حاضر دو میلیون بشکه در روز کمتر از تولید است.     


شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن