تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی فرمان با مغز می چرخد +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
وقتی فرمان با مغز می چرخد +عکس




شرکت‌های خودروساز می‌خواهند تا پنج سال دیگر، اولین خودروهای بدون راننده را وارد بازار کنند.





مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: در حالی که شرکت‌هایی مثل تویوتا، نیسان و تسلا مشغول ساخت خودروهای بدون راننده و هوشمند هستند، محققان چینی آینده‌ی خودروها را در رانندگی بدون استفاده از دست می‌بینند.


محققان چینی سامانه‌ی کنترل خودرو توسط مغز را ساختند



بر اساس گزارش رویترز، گروهی از محققان دانشگاه «نانکای» (Nankai) چین، نمونه‌ی اولیه‌ی خودرویی را ساخته‌اند که توسط سیگنال‌های مغزی کنترل می‌شود. این تیم تحقیقاتی توانسته است با استفاده از سیگنال‌های مغزی، خودرویی را به جلو و عقب تکان دهند و هم‌چنین آن را متوقف کنند. امکان قفل و باز کردن درها با استفاده از مغز هم یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزار ساخته شده است.


محققان چینی سامانه‌ی کنترل خودرو توسط مغز را ساختند



«ژانگ ژاو»، یکی از محققان دانشگاه نانکای در توضیح تحقیقات‌اش گفته است که آن‌ها با استفاده از 16 سنسور نوار مغز، توانسته‌اند خودرو را کنترل کنند. این سنسورها به راننده متصل می‌شوند، سپس کامپیوتری سیگنال‌ها را بررسی و آن‌ها را به فرمان‌های قابل تشخیص از سوی خودرو تبدیل می‌کند.

شرکت گوگل چند وقت پیش اعلام کرد که می‌خواهد خودروهای هوشمند و بدون راننده را تا پنج سال دیگر وارد بازار کند. دو شرکت نیسان و تویوتا هم هر کدام، سال 2020 را زمان ورود خودروهای بدون راننده می‌بینند.


محققان چینی سامانه‌ی کنترل خودرو توسط مغز را ساختند



برنامه‌ی جدید محققان چینی، فعلا مراحل اولیه‌ی ساخت‌اش را سپری می‌کند و خودروی آن‌ها هم که یک Great Wall است، می‌تواند فقط در خطی مستقیم حرکت کند. «دوان فنگ»، مدیر این پروژه‌ی تحقیقاتی می‌گوید که هدف ساخت تکنولوژی جدید، کمک به رانندگی افراد معلول است.






تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن