تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد باید به دغدغه مردم تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد: استاندارد باید به دغدغه مردم تبدیل شود معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت : استاندارد را باید به دغدغه مردم تبدیل کنیم و این مهم تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر ساعت 15:11

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا ، علی اباذری در همایش استاندارد سازی، آموزش و ترویج استاندارد، که با حضور مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان اداره کل استاندارد استان و شرکت های آموزشی در سالن بانک ملی سمنان برگزار شد ، گفت: استاندارد که یکی از مقوله های مورد توجه بشر در طول تاریخ بوده است، شاخص های سلامتی، بهداشت، رفاه اقتصادی و زیستی را ارتقاء می دهد.
وی با بیان این که موضوع استاندارد و کیفیت در طول تاریخ به عنوان دغدغه بشریت مطرح بوده است، اظهار داشت: نگاه به ابنیه تاریخی پیشینیان از جمله تخت جمشید و هزاران اثر موجود در موزه های ما بیانگر اهتمام ایرانیان به مقوله کیفیت و استاندارد بوده است.
اباذری افزود : سیستم تصفیه خانه فاضلاب، نخستین بار حدود 150 سال پیش در لندن احداث شد، این در حالی است که تخت جمشید، 2500 سال پیش، از سیستم فاضلاب برخوردار بود.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد یادآور شد: درحال حاضر سازمان ملی استاندارد دارای وظایف حاکمیتی متعددی است که کنترل کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و استاندارد کالاهای صادراتی برای حفظ بازارهای هدف از عمده ترین این وظایف هستند.
وی با تاکید بر این که در راستای استاندارد سازی و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در سطح کشور باید قدم های جدی تری برداشته شود ، تصریح کرد : به همین منظور استاندارد باید به دغدغه مردم تبدیل شود.
اباذری بیان داشت : طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید برای همه کالاها و خدمات پیوست استاندارد تدوین شود و باید نظام جامع استاندارد در سطح کشور استقرار یابد که این امر نیازمند کمک همه نهادها، سازمان های اجرایی و مردمی است.
اباذری گفت : سالانه 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی در سطح کشور نظارت می شود و در این راستا 300 هزار بازرسی نیز از مراکز صنفی انجام می گیرد.
وی تبدیل شدن رعایت استاندارد به دغدغه اصلی مردم را از برنامه های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون 300 مرکز آموزشی در حوزه استاندارد در کشور با این سازمان همکاری می کنند و کارهای از قبیل آموزش، نظارت، مشاوره و ... در خصوص استاندارد انجام می دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن