تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804348325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس به مناسبت هفته جهانی معلولان گزارش می‌دهد فعالیت سازنده در جامعه؛ پروازی دوباره برای معلولان دماوندی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس به مناسبت هفته جهانی معلولان گزارش می‌دهد
فعالیت سازنده در جامعه؛ پروازی دوباره برای معلولان دماوندی
امروز حضور معلولان در جامعه به عمل و فعالیتی سازنده در جامعه تبدیل شده و زمان آن رسیده است که به جای نشر فعالیت‌ها به چگونگی وضعیت معلولان توجه شود.

خبرگزاری فارس: فعالیت سازنده در جامعه؛ پروازی دوباره برای معلولان دماوندی



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حضور فعال و پویای معلولان در جامعه یکی از مهم‌ترین اهدافی است که می‌توان آن را در اولویت رشد و استعدادهای کودکان و حتی بزرگسالان معلول در جامعه و دستور کار مسئولان در کشور قرار داد. معلولانی که شاید همچون هر انسان عادی نتوانند روند معمولی یادگیری را طی کنند؛ اما با دلسوزی و همت بسیاری از خیران نیک‌اندیش هرچند دیر آموزی معلولان راه را سخت می‌کند؛ اما کاری غیرممکن نیست.



*لزوم ایجاد مراکز آموزشی برای معلولان نبود مرکز حرفه‌آموزی در راستای به آرامش رسیدن بزرگسالان کم‌توان ذهنی، ایجاد عزت نفس، احساس استقلال، به آرامش رسیدن و تأمین سلامت روانی خانواده‌ها یکی از مادران معلول دماوندی را بر آن داشت که با ایجاد یک مرکز حرفه‌آموزی بتواند محیطی را برای معلولان ایجاد کند تا معلولان با نشان دادن توانایی‌های فردی و جمعی خود نگاه ترحم‌آمیز و بی‌توجهی برخی از افراد را در مواجهه با خود تغییر دهند. رئیس هیئت مدیره انجمن معلولان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به بی‌توجهی برخی از افراد به قشر معلولان توانمند در جامعه اظهار داشت: در حدود هفت سال پیش با نظر بهزیستی، مرکز حرفه‌آموزی را برای معلولان در شهرستان دماوند در نظر گرفتیم تا معلولان با حضور خود در این مرکز بتوانند بسیاری از توانایی‌های خود را نشان دهند. سیمین رشیدی‌امینی ادامه داد: به دلیل وجود برخی از مشکلات همچون نداشتن مجوز، اداره بهزیستی شهرستان دماوند مخالفت خود را با ادامه روند همکاری با این مرکز اعلام کرد که خوشبختانه با همکاری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند، بخشی از آن اداره برای ادامه فعالیت معلولان در نظر گرفته شد که مشکلات زیادی را نیز به همراه داشت. وی افزود: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند کمک بسیاری کرد تا فعالیت معلولان متوقف نشود و معلولان نیز با امیدی مضاعف کار خود را انجام دهند. لزوم وجود مرکز حرفه‌آموزی و مددکاری برای معلولان از آن جهت پر اهمیت است که حضور این افراد در چنین مرکزی می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی، جسمی و حرکتی را برای معلولان برطرف کند و به آن‌ها نشان دهد که می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند. بنابراین، در نظر گرفتن جایگاهی برای متمرکز شدن این افراد در مرکزی واحد بیش از هر چیز دیگری باید مورد توجه قرار گیرد تا حضور معلولان در جامعه محدودیتی را به وجود نیاورد و آن جایگاه با در نظر گرفتن مسائل مناسب‌سازی، نیازهای این قشر از افراد جامعه را رفع کند. رئیس هیئت مدیره انجمن معلولان شهرستان دماوند با اشاره به وجود برخی از مشکلات در فراهم آوردن جایگاهی برای فعالیت معلولان گفت: همکاری‌های خوبی در ابتدا از سوی اداره بهزیستی شهرستان دماوند، اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند و شورای اسلامی و شهرداری شهر دماوند انجام شد که متأسفانه مداوم و مستمر نبود ولی خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، اکنون مکانی از سوی شهرداری دماوند برای فعالیت معلولان در نظر گرفته‌ شده است.

*معلولانی که هیچ‌گاه ناامید نشده‌اند رشیدی‌امین گفت: مرکز مددکاری و حرفه‌آموزی پویش مهر شهر دماوند میزبان 27 نفر از معلولان شهرستان دماوند است تا در رشته‌های همچون گلیم‌بافی و معرق به این افراد آموزش‌های لازم را ارائه دهد. وی تصریح کرد: هر چند بسیاری از معلولان شهرستان دماوند برای حضور در مرکز حرفه‌آموزی پویش مهر با مشکل رفت و آمد مواجه هستند؛ ولی همچنان با انگیزه بالا در این مکان حضور پیدا می‌کنند. رئیس هیئت مدیره انجمن معلولان شهرستان دماوند تأکید کرد: مرکز حرفه‌آموزی پویش مهر سعی دارد تا علاوه بر آموزش برخی از مهارت‌ها به معلولان، با ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس، حضور این افراد را در خانواده‌ها و جامعه افزایش دهد. لازم به ذکر است که بسیاری از معلولان از نبود بسیاری از امکانات در شهرستان دماوند ناراضی بودند؛ اما آنچه امروز برای آن‌ها بیش از هر موضوعی پراهمیت شده، اثبات خود و انجام فعالیت‌های چشمگیر در جامعه است.



*خیران نیک‌اندیش؛ همچنان در راه نیکی نیکی و ارائه خدمات به افراد یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های انسانیت و فعالیت‌های خیر در جامعه است که خوشبختانه این نیکی و بلندای فکر چنین افرادی نیز شامل حال معلولان شهرستان دماوند شده است. رشیدی‌امین گفت: مربیان و افرادی که در حال خدمت به معلولان در مرکز مددکاری و حرفه‌آموزی پویش مهر شهرستان دماوند هستند، به صورت رایگان و بی‌هیچ چشمداشتی به معلولان به این مرکز آموزش می‌دهند. وی اضافه کرد: مرکز مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر شهرستان دماوند تنها مرکزی است که همزمان دو گروه از معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی را با یکدیگر آموزش می‌دهد و آن‌ها را باهم نگهداری می‌کنند. رئیس هیئت مدیره انجمن معلولان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه معلولان در مرکز مددکاری و حرفه‌آموزی شهر دماوند دو روز در هفته حضور پیدا می‌کنند، تأکید کرد: در حال پیگیری هستیم که تا با ایجاد شرایط و بسترهای مناسب بتوانیم آموزش سایر رشته‌ها را نیز به معلولان ارائه دهیم. رشیدی‌امین افزود: آنچه در حوزه رسیدگی به معلولان بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد، آموزش مهارت‌های زندگی و ایجاد ارتباط با سایر افراد در جامعه است تا معلولان بتوانند با یادگیری مهارت‌ها، استقلال خود در جامعه را به فضاهای بسته و محدود خانه منحصر نکنند. وی به لزوم افزایش تقویت روحی و روانی معلولان اشاره کرد و گفت: حضور معلولان در مراکز حرفه‌ای و مددکاری باعث می‌شود تا این افراد با انجام دادن کارهای فنی و خلق آثار جدید به جامعه نشان دهند که ما نیز در جامعه هستیم و معلولیت نمی‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خودمان را محدود کند.

*معلولیت؛ پروازی دوباره است نه عقب‌ماندگی بسیاری از معلولان برای آنکه بتوانند نیازهای مالی خود را در جامعه تأمین کنند، مجبور به اشتغال در مکان‌های هستند که شرایط کاری مناسبی را برای آن‌ها به وجود نیاورده و نیاز است که قانون‌های حمایتی و نامه‌ها از مراحل اداری خارج شوند و با نگاهی دلسوزانه به پا خیزند و کمک‌رسان این افراد در جامعه شوند. در این راستا، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره مؤسسه مددکاری و حرفه‌آ‌موزی پویش مهر در شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت فعالیت معلولان و ایجاد انگیزه بین افراد اظهار داشت: حضور معلولان در چنین مرکزی می‌تواند به این افراد بفهماند که می‌توانند با داشتن معلولیت در جامعه زندگی کنند و ارتباطات جمعی خود را افزایش دهند و نگاه ترحم‌آمیز مردم جامعه را به نگاهی افتخار‌آمیز تبدیل کنند. شهربانو حاج‌بابایی افزود: از زمانی که معلولان در مرکز حرفه‌آموزی پویش مهر حضور پیدا کرده‌ و فعالیت‌های حرفه‌‌آموزی خود را آغاز کرده‌‌اند، توانسته‌اند بسیاری از مشکلات همچون گوشه‌نشینی و انزوا را برطرف و احساس کنند که جزئی از جامعه هستند. عضو هیئت مدیره مؤسسه مددکاری و حرفه‌آموزی پویش مهر شهرستان دماوند گفت: نگاه غیرقابل آموزش‌پذیر بودن در این افراد باید در جامعه تغییر کند؛ هر چند شاید این افراد در روند یادگیری دیرآموز باشند، اما هیچ کاری غیرممکن نیست و می‌‌توان فعالیت‌های خوبی را از این افراد در جامعه شاهد بود. حاج‌بابایی تصریح کرد: هفته‌ای یک روز در مؤسسه مددکاری و حرفه‌آموزی پویش مهر پزشک حضور پیدا می‌کند تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی، اعضا نیز از نظر پزشکی آزمایش شوند. وی خاطرنشان کرد: جای خرسندی است که بگوییم در مرکز مددکاری پویش مهر یک زوج جوان، پویا و پرتوان در حال فعالیت هستند و طبق گفته این زوج، بسیاری از مشکلات کم‌تحرکی و بیکاری برطرف و انگیزه بسیاری در بینشان ایجاد شده است. عضو هیئت مدیره مؤسسه مددکاری و حرفه‌آموزی پویش مهر شهرستان دماوند افزود: انجام فعالیت‌های حرفه‌ای به معلولان، زمینه‌های احترام و بها دادن به این افراد را در جامعه و ارتباط‌گیری با سایر افراد افزایش دهد و امیدواریم مسئولان نیز به همراه خیران همچنان پشتیبانی امیدبخش برای این افراد باشند.

*کلام آخر... آنچه امروز مهم بوده، حضور پررنگ‌تر و امیدبخش مسئولان و خیران در زمینه حمایت‌های تشویقی مادی و روحی به معلولان است تا این افراد نیز بتوانند با نگاهی نو وارد جامعه شوند و فعالیت‌های خود را بیش از قبل افزایش دهند. معرفی چنین موسسه‌ها و انجمن‌هایی باید به گونه‌ای باشد تا علاوه بر آگاهی‌بخشی افراد جامعه تلنگری شود بر پیکره‌ اصلی مسئولان جامعه تا بتوانند بسترها و زیرساخت‌های لازم را در جهت ارتقای فعالیت این افراد ایجاد کنند و مشکلات این افراد نیز در گزارش‌های بعدی بررسی خواهد شد. امیدواریم مسئولان بتوانند تمام افراد پویا و توانمند را در شهرستان دماوند پوشش دهند و امکاناتی را فراهم آورند تا مشکلات جانبی و عمده آن‌ها برطرف شود و تنها به گفتن سخنان و نشر آن بسنده نکنیم و فعالیت‌های کاربردی را در شهرستان دماوند به انجام برسانیم. امروز لازم است که مسئولان شهرستان دماوند با توجه به فعالیت‌های پویای معلولان در این شهرستان به فکر باشند تا جایگاهی ثابت با امکانات موردنیاز فراهم آورند تا کمبودهای موجود برطرف و بستری مناسب در زمان حال و آینده برای چنین افراد پرتوانی ایجاد شود. =============== گزارش از: آتوسا خطیبی عکس‌ از: پریسا خطیبی =============== انتهای پیام/67019/ر40/

http://fna.ir/619C37





94/09/14 - 01:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن