محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803738315
![نمایش مجدد: کارگردان سریال «آمین»: مخاطب سردرگم شده است! refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
کارگردان سریال «آمین»: مخاطب سردرگم شده است!
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کارگردان سریال «آمین»: مخاطب سردرگم شده است!
سریالهای پلیسی در هر کشور و فرهنگی مخاطبان خاص خود را دارد و در ایران نیز یکی از ژانرهای محبوب برای بینندگان سریالهای تلویزیونی است. مدتی است از پخش سریال پلیسی «آمین» که تجربه چهارم بهرنگ توفیقی در مقام کارگردان است،میگذرد.
خبرگزاری فارس: سریالهای پلیسی در هر کشور و فرهنگی مخاطبان خاص خود را دارد و در ایران نیز یکی از ژانرهای محبوب برای بینندگان سریالهای تلویزیونی است. مدتی است از پخش سریال پلیسی «آمین» که تجربه چهارم بهرنگ توفیقی در مقام کارگردان است،میگذرد.
از گوشه و کنار شنیده میشود که تغییر کارگردان و حذف بخش هایی از سریال، در انتقال پیام این سریال به مخاطب بی تاثیر نبوده و فضایی گنگ را به تصویر کشیده که بیشتر مخاطبان را با سردرگمی مواجه کرده است.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683896_184.jpg)
برای پاسخ به همه این سوالها با بهرنگ توفیقی کارگردان «آمین» که این روزها مشغول ضبط سریال «پشت بام تهران» است،به گفتوگو نشستیم.
*به طور قطع کارگردانی اثری که قبل از شما کارگردان دیگری (منوچهر هادی) بخشهایی از آن را ساخته،دشوار است.
-بله، سخت بود اما این سختی برایم جذاب بود و فکر کردم که این هم تجربهای است که با دیدن سکانسهای ضبط شده توسط هادی قطعا میتواند تجربه خوبی شود.
*بروز مشکلات مالی این سریال باعث قطع همکاری هادی با پروژه شد؟
-روزی که پیشنهاد ساخت این سریال به من شد، از طرف خود منوچهر هادی به من پیشنهاد دادند. زمانیکه به دلایل توقف پروژه به دلایل مالی، منوچهر هادی درگیر ساخت فیلم سینمایی شده بود و نتوانست در ادامه سریال «آمین» را همراهی کند، به گروه تولید مرا پیشنهاد داده بود.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683897_826.jpg)
*در حال حاضر با منوچهر هادی در ارتباط هستید؟
-نه و دلیلش هم فقط به خاطر مشغلههای کاری من است چراکه مدتی است مشغول ضبط سریال «پشت بام تهران» هستم. من با ایشان هیچ مشکلی نداشتم و روزی که پیشنهاد ساخت سریال «آمین» به من شد، برای سریال دیگری قرارداد بسته بودم.
معتقدم کارگردان باید از روز اول و پیش تولید با سریال همراه باشد و همیشه هم این موضوع را در کارهایم لحاظ کرده بودم چراکه روی سپری شدن پروسه پیش تولید حساسیت بالایی دارم و خودم در این مرحله از ساخت سریال، زمان بسیاری میگذارم و همیشه هم فکر میکنم نتیجه خوبی از این جریان گرفتم.
بارها برایم پیش آمده که در مرحله تولید به موضوعی برخوردم و بعد از آن متوجه شدم که اگر برای مثال سکانس ایکس به خوبی درآمده و درست پیش رفته،ماحصل فکر و زمان گذاشتن در مرحله پیش تولید بوده است.
*اصولا جذابیتی که به آن اشاره کردید، در چه بخشی از کار برایتان خلاصه میشد؟
-همیشه در سریال سازی وجه تکنیکال، برایم جذاب است و کارهایی که بتوانم در آنها این وجه را بگنجانم و یا اینکه خود اثر این قابلیت را در داشته باشد برایم از جذابیت بالایی برخوردار است.قصه آمین هم این موارد را داشت و به همین دلیل آن را دوست داشتم.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683898_700.jpg)
*چقدر با قصه آمین ارتباط گرفتید؟ و محدودیت زمانی و مالی تا چه اندازه روی نتیجه کار شما تاثیر داشت؟
-سالهاست که زامیاد سعدوندیان را میشناسم و با قصههایش آشنا هستم. قصه آمین قصهای پیچیده بود و با سایر قصههایی که در تلویزیون دیده بودیم تفاوت داشت. جالب است بدانید همان ابتدا که سریال پیشنهاد شد انتظار نداشتم یک سریال تلویزیونی تا این اندازه قصههای کوچک داشته باشد و روی جزئیاتش تاکید شود.
*تا الان از نتیجه کار راضی بودهاید؟
-بله،اما ایرادی که خودم روی قصه میگیرم این است که شاید به خاطر محدودیت زمانی که داشتیم خیلی از قصهها آنطور که بیننده دوست دارد پرداخت و باز نشده است.
*چقدر این موضوع به وضعیت مالی پروژه برمیگردد؟
-دلیل اصلیاش این نیست، اما خب شرایط مالی نیز در این باره بی تاثیر نیست.باید بگویم زمانی که برای پرداختن به این قصه در نظر گرفته شده بود از ابتدا باید بیشتر در نظر گرفته میشد و الان که دیدم،متوجه شدم که تعجیل در قصهها و پرداخت به کاراکترها موجب سردرگمی مخاطبان شده است.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683899_880.jpg)
*مشکلات مالی کار شما را دچار خلل کرد؟
-یادم هست قرار بود فضای لوکیشنی که برای فینال در نظر گرفتیم در شمال کشور باشد، اما به دلیل مسائل مالی و کمبود زمان این اتفاق نیفتاد و حس میکنم از لحاظ بصری به کار لطمه زد.
*به عنوان کارگردان اثر چقدر به نویسنده ایده میدادید؟
-به این دلیل که از ابتدا با یک متن کامل مواجه شدم، پیش خودم فکر میکردم که از آن سریالهایی خواهد شد که تا پایان کامل است،اما حین ضبط متوجه شدیم که باید بخشهایی به کار اضافه شود و در مورد آنها با یکدیگر مشورت میکردیم و در نهایت سعی میکردیم تا به یک توافقی برسیم. خیلی با این موضوع موافق نبودم،اما متاسفانه این تغییر را داشتیم.
*نیروی پلیس تا چه میزان به شما کمک کرد و از طرفی دیگر باعث حذفیات سکانسهایتان شد؟
-به این دلیل که قصه ما طوری روایت میشد که پلیس در آن کاملا مثبت بود، من هم خیلی اذیت نشدم که چرا به خاطر سانسور به کار ضربه خورد. از لحاظ دریافت امکانات نیز چیزی برایمان کم نگذاشتند و تنها چیزی که برای برخی از سکانسها احتیاج داشتیم، اما در اختیارمان قرار نگرفت، هلی کوپتر بود.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683900_844.jpg)
*زامیاد سعدوندیان نویسنده «آمین» به حذف بعضی سکانسها اشاره کرده، این موضوع صحت دارد؟
-در این سریال حذفیات داشتیم، اما خب ایشان هم جزئیاتی را در ذهنشان داشتند که برایشان اهمیت داشته است. به عقیده من و تا به اینجای پخش سریال، این حذفیات توسط مخاطب به وضوح احساس نشده و فکر میکنم اگر جزئیاتی که ایشان به آنها اشاره کردند، از اول هم وجود نداشت قصه را خیلی دچار ایراد نمیکرد،ضمن اینکه قطعا حضورش میتوانست خیلی از بافتهای قصه را محکمتر کند.
*شما تکنیک فلش فوروارد را در سریال «انقلاب زیبا» هم تجربه کرده بودید و در سریال «آمین» نیز این نوع روایت را برای مخاطبان خود در نظر گرفتید.
-زمانیکه به گروه پیوستم، بخشی از سریال توسط منوچهر هادی ضبط شده بود و من هم تا جایی که توانستم سعی کردم به ساختاری که هادی از ابتدا در نظر گرفته بود نزدیک باشم.
برای مثال لوکیشن ستاد فرماندهی را هادی به طور کامل گرفته بود و در جلسهای که داشتیم و به لحاظ ساختاری و سبک اجرا صحبت کردیم دیدیم که تا چه میزان ذهنهایمان به یکدیگر نزدیک است. در ادامه فیلم نامه این جریان را به من داد که به سمت تکنیک فلش فوروارد روم.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683901_872.jpg)
*فکر میکنید مخاطبان تا چه اندازه با این تکنیک ارتباط برقرار کنند؟
-خودم که این تکنیک را بسیار دوست دارم و در سریال قبلیام (انقلاب زیبا) از مردم بازخوردهای مثبتی که دریافت کردم،متوجه شدم که دیدن سریالی با این سبک از لحاظ ساختاری برایشان جدید است و حس کردم که راهمان را درست رفتیم.
*در تماشای سریالهایی از این دست ممکن است مخاطب زمان را گم کند که این موضوع بعضا او را دچار سرگردانی خواهد کرد.
-اتفاقا همیشه بر این عقیده بوده و هستم که گم کردن زمان در این قبیل آثار باعث جذابیت بیشتر داستان برای مخاطب خواهد شد،چراکه مخاطب را وادار میکرد تا به دنبال گشتن در فضاها و اتفاقات باشد و بگردد تا موقعیت جدید را کشف کند.
*در کارگردانی سریالهای پلیسی تا چه میزان حضور این تکنیک را ضروری میدانید؟
-به قصه اثر بستگی دارد و این را هم نباید نادیده گرفت که کارهای پلیسی تک خطی نیست و نمی توان گفت همه کارهای پلیسی در یک دسته بندی قرار میگیرند. شما ممکن است کاری پلیسی شبیه سریالهای مهدی فخیم زاده ببینید که اساسا معمایی در دل کار نهفته است و حل معما برای مخاطب جذابیت دارد.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/683902_577.jpg)
*برخی از بازیگران این سریال مثل شاهرخ استخری و سودابه بیضایی پیشتر در نقشهای مثبت ظاهر شده بودند و حضورشان در آمین اولین تجربه در نقش منفی است و به گونهای است که ممکن است مخاطب در نگاه اول متوجه منفی بودن نقش آنها نشود.
-این انتخاب توسط منوچهر هادی صورت گرفته و اگر این موضوعی که شما به آن اشاره کردید اتفاق افتاده باشد باید بگویم که انتخاب درستی در این زمینه صورت گرفته است. یاشا شخصیتی در قصه داشت که از همان ابتدا قرار بود مخاطب متوجه بدمن بودنش نشود.
*حضور هادی ساعی برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی که اتفاق پلیسی و اکشن هست، چطور برایتان رقم خورد؟
-همانطور که گفتم اغلب بازیگران قبل از حضور من و توسط منوچهر هادی انتخاب شده بودند وافرادی که من انتخاب کردم مجید واشقانی، شهرزاد کمال زاده، نیما رئیسی و روزبه معینی بودند.
در مورد هادی ساعی باید بگویم که انتخاب گروهی بود که از اول با این سریال کار کردند،اما در نهایت همکاری با وی برایم جذاب بود چراکه اساسا ویژگیهایی داشت که من آنها را دوست داشتم، هادی فرد باهوشی است و برای هر کاری که انجام میدهد ارزش زیادی قائل است.
علاوه بر این تواناییهایی دارد که در سکانسهای مختلف دیدید و از نظر فیزیکی به کلیت اثر کمک دوچندانی کرد.
*وجه بازیگر نبودن هادی ساعی برایتان اهمیت نداشت؟
در قالب کارگردان اثر از بازی وی راضی هستم،اما شنیدم که برخی افراد به بازی وی انتقادی وارد کردند که در جوابشان میگویم اگر وجه بازیگری ساعی با دیگر بازیگران در یک رده قرار داشت،باید تعجب میکردیم چراکه نباید هادی ساعی را با بازیگرانی که سالهاست مشغول این حیطه هستند قیاس کنیم و می بایست به وی اجازه کسب تجربه در مدت زمان را بدهیم.
![تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/8/9/684173_172.jpg)
*زمانی که سریال «شلیک نهایی» با بازی داریوش فرهنگ پخش میشد و هنگامی که ایشان مقابل دوربین سریال «آمین» قرار گرفت،چقدر خاطرهها برایتان تداعی شد؟
-به نکته جالبی اشاره کردید یادم هست پخش سریال «شلیک نهایی» آن دوره زمانی بود که من با اشتیاق همه کارهای تصویری را دنبال میکردم. حضور ایشان به من خیلی کمک کرد و از این بابت بسیار خوشحالم.
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]
صفحات پیشنهادی
تهیهکننده صدا و سیما: حضور فاطمه معتمدآریا در این سریال شایعه است!
ایرج محمدی تهیه کننده سریال زعفرانی حضور فاطمه معتمد آریا و مهدی هاشمی در سریالش را تکذیب نمود فاطمه معتمدآریاایرج محمدی در خصوص آخرین اخبار منتشرشده در مورد مجموعه تلویزیونی زعفرانی و حضور فاطمه معتمدآریا و مهدی هاشمی در آن در گفتگویی گفت حضور این دو بازیگر در مجموعه تلویزکارگردان سریال «شمال 60» درگذشت
کارگردان سریال شمال 60 درگذشت فرهنگ > تلویزیون - جیل کاردینال کارگردان و نویسنده تحسین شده کانادایی درگذشت او کارگردان چندین قسمت از سریال پرطرفدار شمال 60 بود که روزگاری نه چندان دور از تلویزیون ایران نیز پخش میشد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کارگردان سریال پکارگردان سریال «شمال 60» درگذشت
جیل کاردینال کارگردان و نویسنده تحسین شده کانادایی درگذشت او کارگردان چندین قسمت از سریال پرطرفدار شمال 60 بود که روزگاری نه چندان دور از تلویزیون ایران نیز پخش می شد به گزارش هدانا کارگردان سریال پرطرفدار شمال 60 و مینی سریال خرس بزرگ پس از طی یک دوره طولانی بیماری در شهر زاچرا باید از سرمایه گذاران پروزه های فاخر حمایت کرد/ شهرزاد سریالی که پای مخاطب را از ماهواره می برد
عرضه سریال شهرزاد از ابتدای حضورش در چرخه شبکه نمایش خانگی با حواشی و حرف و حدیث های زیادی همراه بوده است جریان هایی که به نظر می رسد فارق از جنجال عادی حاکم بر محصولات هنری گروه فرهنگ " رویکرد " عرضه سریال شهرزاد از ابتدای حضورش در چرخه شبکه نمایش خانگی با حواشیشهرزاد سریالی که پای مخاطب را از ماهواره میبرد
شهرزاد سریالی که پای مخاطب را از ماهواره میبردسریال شهرزاد از ابتدای حضورش در چرخه شبکه نمایش خانگی با حواشی زیادی همراه بوده است به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از رویکرد عرضه سریال «شهرزاد» از ابتدای حضورش در چرخه شبکه نمایش خانگی با حواشی و حرف و حکارگردان مستند داریوش اسدزاده در گفتوگو با فارس: تنهایی یک بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون/ علی نصیریان و کشاور
کارگردان مستند داریوش اسدزاده در گفتوگو با فارس تنهایی یک بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون علی نصیریان و کشاورز و از اسدزاده میگویندیک مستندساز گفت تدوین مستند داریوش اسدزاده بازیگر دیرپای تئاتر و تلویزیون ایران به پایان خویش نزدیک میشود بازیگرهای شاخصی مثل کشاورز نصیریاتوضیحاتی درباره خبر توقف نمایش «ترور» توسط کارگردان نمایش
توضیحاتی درباره خبر توقف نمایش ترور توسط کارگردان نمایش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر با صدور اطلاعیه ای پیرامون انتشار خبر توقف نمایش ترور توسط کارگردان این اثر نمایشی توضیحاتی را ارائه داد به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقلنمایشگاه عکسهای سریال «شهرزاد» در گالری پردیس ملت
نمایشگاه عکسهای سریال شهرزاد در گالری پردیس ملت فرهنگ > تلویزیون - اینروزها گالری پردیس سینما ملت با تصاویر بسیاری از صحنههای مختلف سریال شهرزاد دیدنی است سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد سریال شهرزاد«الدار ریازانوف»، کارگردان روس درگذشت
الدار ریازانوف کارگردان روس درگذشتالدار ریازانوف کارگردان سینمای روسیه در ۸۸ سالگی درگذشت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس «الدار ریازانوف» کارگردان سینمای روسیه که طی شش دهه فعالیت در سینما بیش از همه برای استهزاء و شوخی با زندگی روزمره روسها در فیلمهفیلم: نشست رسانه ای «سریال شهرزاد»
فیلم نشست رسانه ای سریال شهرزاد گزارشی از نشست رسانه ای سریال شهرزاد را در اینجا مشاهده می کنید تی وی پلاس گزارشی از نشست رسانه ای سریال شهرزاد را در اینجا مشاهده می کنید چرا ستاره های شهرزاد اینگونه لباس پوشیده اند ترانه علیدوستی نه تنها طرفدارانش بلکه خود محسن چاوشی-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها