تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسازي مكان‌هاي عمومي با حركت لاك‌پشتي پيگيري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نوسازي مكان‌هاي عمومي با حركت لاك‌پشتي پيگيري مي‌شود
فرسودگي فضاهاي عمومي همچون سينماها، تالارها ، بيمارستان‌ها و مراكز آموزشي كه سال‌ها از عمر مفيد آنها گذشته است، تهديدي است كه موجب شده نايب رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران در مورد اتمام عمر مفيد برخي از اين سازه‌هاي پايتخت هشدار دهد.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
فرسودگي فضاهاي عمومي همچون سينماها، تالارها ، بيمارستان‌ها و مراكز آموزشي كه سال‌ها از عمر مفيد آنها گذشته است، تهديدي است كه موجب شده نايب رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران در مورد اتمام عمر مفيد برخي از اين سازه‌هاي پايتخت هشدار دهد.
در كنار بافت‌هاي فرسوده و ناپايدار شهري برخي از فضاهاي عمومي نيز به دليل اتمام عمر مفيد سازه‌اي و بي‌توجهي به مقاوم‌سازي همچنان در حال استفاده هستند و به دليل آنكه در اين مكان‌هاي عمومي تعداد زيادي از شهروندان حضور مي‌يابند‌، هرگونه حادثه‌اي مي‌تواند فاجعه بزرگي را همراه با خسارت‌هاي جاني و مالي فراوان بر جا بگذارد. در اين زمينه نايب رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران در مورد ناايمن بودن برخي سينماهاي پايتخت هشدار داد و گفت: شش ماه پيش طي نامه‌اي به سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران در خصوص ناايمن بودن برخي اماكن اجتماعي و فرهنگي هشدار داديم. محمدمهدي تندگويان با بيان اينكه در اين نامه بروز اتفاقاتي همچون ريزش بخشي از تئاتر شهر پيش‌بيني شده بود، گفت: عمر مفيد سازه سينماهايي همچون گلريز و تجريش تمام شده است و هشدارمان در اين زمينه جدي است، چراكه در اين اماكن مردم بسياري حضور مي‌يابند و با كوچك‌ترين اتفاقي ممكن است فاجعه انساني رخ دهد.
 
توسعه فضاهاي جديد با ايمني سازه‌اي
نوسازي و مقاوم‌سازي فضاهاي عمومي موضوع مهمي است كه بايد مورد توجه دستگاه‌هاي متولي قرار گيرد. درحقيقت با نوسازي فضاهاي عمومي اين امكان فراهم مي‌شود كه از فضاي بيشتري از عرصه و اعيان موجود استفاده شود و به مسائل ايمني و تكنولوژي نوين توجه ويژه‌اي صورت گيرد. در اين زمينه نايب رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينكه علاوه بر سينماها و مراكز فرهنگي بسياري از ابنيه‌ حتي در دانشگاه تهران نيز در معرض خطر هستند، تصريح كرد: به عنوان مثال تالار دانشگاه تهران كه رئيس‌جمهور در آن سخنراني مي‌كند، در حالت عادي مدت زمان خروج از آن هفت تا 10دقيقه است و حالا اگر بحراني ايجاد شود، معلوم نيست چه فاجعه انساني رخ مي‌دهد و ما در مورد همه اين ابنيه‌ هشدار داده‌ايم چراكه در بسياري از تالارها و سينماهاي سطح شهر يا عمر مفيد سازه تمام شده يا پاسخگوي ايمني روز نيست. تندگويان با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي نيز اين هشدار را پذيرفته، گفت: بايد وزارت مسكن و شهرسازي به سازمان نظام فني مهندسي شناسايي اين ابنيه‌ را ابلاغ كند و پس از آن شهرداري بايد ابلاغيه ايمن‌سازي اين ابنيه‌ را پس از بررسي و تأييد به مالكان اعلام كند.  هرچند نوسازي برخي فضاهاي عمومي همچون مدارس درحال انجام است و‌لي نوسازي در ساير فضاهاي عمومي همچون بيمارستان‌ها كه به عنوان بخشي از زير‌ساخت‌هاي مديريت بحران به حساب مي‌آيد به كندي در حال انجام است و لازم است از سوي دستگاه‌هاي متولي اقدام عاجل در اين زمينه به كار گرفته شود و به ساير فضاهاي عمومي نيز تسري پيدا كند.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن