تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناخوانا بودن پلاک ناشي از دست‌کاري اعداد جرم محسوب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۹ب.ظ)
ناخوانا بودن پلاک ناشي از دست‌کاري اعداد جرم محسوب مي‌شود موج - رئيس مرکز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ گفت: ناخوانا بودن پلاک ناشي از دست‌کاري اعداد و ارقام جرم محسوب مي‌شود و قانون‌گذار براي آن جريمه در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ مراد مرادي، درباره اظهارنظر معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران درباره مخدوش کردن عمدي پلاک‌هاي خودرو و تردد آسان خودروها در محدوده اصلي طرح ترافيک گفت: يکي از دغدغه‌هاي اصلي پليس همين مسأله است و پليس در رابطه با اين اين‌گونه تخلفات به طور جدي برخورد خواهد کرد. تا جايي که قانون‌گذار براي اين جرم، جريمه در نظر گرفته است، اگر چنانچه پلاک خودرويي ناخوانا باشد راننده آن ۴۰ هزار تومان جريمه خواهد شد.
وي گفت: اگر ناخوانا بودن پلاک ناشي از دست‌کاري اعداد و ارقام پلاک باشد اين عمل تعمدي محسوب شده و طبق قانون جرم است.
سرهنگ مرادي گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون جزاي اسلامي هر کسي در اعداد، ارقام و مشخصات پلاک وسيله نقليه تغييراتي ايجاد و آن را از وضعيت اصلي خود خارج کند به حبس ۶ ماه تا يک سال محکوم خواهد شد. اهميتي که قانون‌گذار براي پلاک خودرو قائل شده پلاک را جزو يکي از ارکان اصالت خودرو برشمرده است و چنانچه کسي در اصالت خودرو دست ببرد فعل مجرمانه مرتکب شده است.
وي افزود: اگر فردي در اعداد و ارقام پلاک خودرو تغييري ايجاد کند به دليل آن که هويت و اصالت خودرو را دچار اشکال کرده، طبق قانون جرم انجام داده که با آن برخورد مي‌شود.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به محض مشاهده وسايل نقليه با پلاک مخدوش مراتب را صورت جلسه و مستند کرده، وسيله نقليه را توقيف و راننده را به مرجع قضائي معرفي خواهند کرد.
سرهنگ مرادي ادامه داد: پليس با استفاده از تجهيزات هوشمند و دوربين‌هاي نظارتي نيز همواره نسبت به شناسايي و رصد اين‌گونه تخلفات به صورت جدي اقدام مي‌کند.
رئيس مرکز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ به اقدامات پليس در 8 ماهه سال جاري در اين حوزه پرداخت و تصريح کرد: در ۸ ماهه سال ۹۴، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ميزان توقيف خودروها با پلاک مخدوش، ۱۲۸ درصد افزايش داشته است.
سرهنگ مرادي با اشاره به آمار توقيف خودروهاي پلاک مخدوش در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، گفت: طبق آمار تعداد توقيفات خودروهاي پلاک مخدوش ۱۲۷ درصد افزايش يافته و همکاران بنده در اين بازه زماني تعداد ۲۷ هزار و ۶۱۶ خودرو با پلاک مخدوش را متوقف و به پارکينگ منتقل کرده‌اند.
وي در ادامه افزود: پوشاندن پلاک و دست‌کاري پلاک با هر عنوان و ابزار در قانون جرم تلقي شده و مجازت حبس ۶ ماهه تا يک‌ساله را در بر دارد؛ چرا که دست‌کاري پلاک، هويت خودرو را دچار اخلال مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن