واضح آرشیو وب فارسی:اعتماد: «شورای صنفی نمایش نمی تواند برای اکران شدن یا نشدن فیلمی امر و نهی کند و اصولا شورا در اکران هیچ فیلمی دخل و تصرفی ندارد. » اینها را غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت وگو با ایسنا و به دلیل گلایه هایی که چند روز اخیر تهیه کنندگان فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» مطرح کرده اند، گفته است. فرجی می گوید: «سازندگان همه فیلم ها بر اساس قواعد و آیین نامه شورای صنفی نمایش درباره اکران خود در سرگروه ها یا آزاد و همین طور در مقطع زمانی خاصی تصمیم گیری می کنند و هر فیلمی که قرار داد ارایه کند، شورا موظف است براساس آن قرار داد، مراحل بعدی را طی کند. اگر قرار باشد فیلمی به هر دلیل اکران نشود، شورا خیلی راحت و به وضوح اعلام می کند.» این فیلم که کاملا در بخش خصوصی تهیه شده است و فیلمبرداری هایی در کشور برزیل داشته و حتی ریوالدو بازیکن سال های دور تیم ملی برزیل در آن حضور دارد، به گفته تهیه کنندگانش چندماهی می شود که برای اکران آماده است، اما این اتفاق نمی افتد و فرجی هم در این زمینه توضیح می دهد: «هر فیلمی که برای تاریخی مشخص درخواست اکران داشته باشد، درخواستش در شورا بررسی می شود، اما سازندگان فیلم «من سالوادور نیستم» هنوز خودشان تاریخی را برای اکران اعلام نکرده اند، در واقع آنها مشکل سرگروه دارند و این موضوع برعهده تهیه کننده و پخش کننده است که با سینماداران به توافق برسند.» در این اثر سینمایی بازیگرانی چون رضا عطاران و یکتا ناصر به ایفای نقش می پردازند و حضور بازیگری چون عطاران در حال حاضر در سینمای ایران به خودی خود می تواند گیشه یک فیلم را تامین کند، با این حال حبیب اسماعیلی که پخش فیلم را بر عهده دارد، در همین زمینه می گوید: «گاهی بعضی از سرگروه ها قرار دادهایی را براساس رابطه دوستانه و بعضا با نیت خیر می بندند، اما متاسفانه آن فیلم ها در جذب مخاطب موفق نیستند. ضمن اینکه بعضی سینمادارها برای اکران چند فیلم آینده شان قرار داد بسته اند و همین موضوع ایجاد مشکل می کند، زیرا مشخص نیست آن فیلم ها چقدر در جذب مخاطب، موفق باشند. سرگروه باید امانتدار فیلم های سینمایی و حافظ منافع سینماهای زیرمجموعه خود باشد و مدیر سرگروه نیز باید آنقدر فیلم خوب انتخاب کند تا بازده مالی برای تهیه کننده و همین طور صاحبان سینما دربر داشته باشد.» این پخش کننده با اعتقاد به اینکه باید فیلم های پرمخاطب در سینما اکران شوند تا تماشاگر از سینما قهر نکند، تنها مشکل بر اکران اثر را اینگونه توضیح می دهد: «یکسری دوستان دیگر که فیلم های دیگری را اکران می کنند، بحث فیلم سوزی را مطرح کرده اند و با نامه نگاری های مکتوب یا به صورت حضوری از ارشاد خواسته اند فیلم تازه ای اکران نشود، درحالی که فصل تابستان هم وضعیت مشابهی وجود داشت و فیلم های زیادی بطور همزمان روی پرده بود، اما چون همه آن آثار تماشاگر داشتند، کسی اعتراضی نمی کرد، در حالی که الان در جذب مخاطب، مشکل وجود دارد.» منوچهر هادی، کارگردان «من سالوادور نیستم» نیز که این فیلم را مانند بچه خودش دوست دارد و برای اکران عمومی آن لحظه شماری می کند، در نشست گفته بود: «با وجود همه تلاش هایی که حبیب اسماعیلی در راستای اکران این فیلم داشت، واقعا تاسف برانگیز است که با وجود این همه هزینه، کیفیت و عوامل فیلم تا این لحظه هنوز زمانی برای اکران مشخص نیست. این مصیبت سینمای ما است که تهیه کنندگانی حاضر به سرمایه گذاری باشند و چنین اثر قابل دفاعی بسازند، اما هیچ توضیح قانع کننده ای برای عدم اکران از جانب هیچکس وجود نداشته باشد. برای من هم این مساله جای سوال دارد؛ چرا که اکران این فیلم قطعا برای همه بخش های سینما سودآور خواهد بود.» این فیلم که در ژانر متفاوتی از آثار سینمایی این کارگردان از جمله «یکی می خواد باهات حرف بزنه» و «قرنطینه» قرار می گیرد، داستان ناصر و خانواده اش است که برای سفری تفریحی به برزیل دعوت شده اند، اما در آنجا آنجل که دختری برزیلی است، ناصر را با نامزد سابق خودش اشتباه می گیرد و جمله «آی ام نات سالوادور» نیز از همین اتفاق به وجود می آید. به گفته هادی از آن جایی که «من سالوادور نیستم» یک کمدی موقعیت است و رضا عطاران از هر چیزی که در صحنه وجود داشته باشد، برای خلق کمدی بهره می گیرد، همین موضوع یکی از ویژگی های فیلم خواهد بود. از همین رو او با اطمینان می گوید این فیلم چند برابر دیگر آثارش فروش خواهد داشت.
شنبه ، ۷آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: اعتماد]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]