تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833879052
رُخ پوشاندن مهدی (عج) تاوان سکوت مردم در یاری دادن حسین (ع) است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با کاروان حسینی تا اربعین
رُخ پوشاندن مهدی (عج) تاوان سکوت مردم در یاری دادن حسین (ع) است
شناسهٔ خبر: 2979575 - جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
هنر > سینمای ایران
در روزشمار وقایع حسینی به روزی می رسیم که نویسنده این روزشمار، رُخ پوشاندن حضرت مهدی (عج) را تاوان سکوت مردمان و استغاثۀ بی جواب حسین (ع) در عاشورا میداند. خبرگزاری مهر- گروه هنر: مجتبی فرآورده نویسنده و کارگردان سینما با سلسله یادداشت هایی که از روز هفتم ذیحجه شروع شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد، روزشمار وقایع کاروان حسینی در این ایام را روایت میکند و امروز پانزدهم صفر، شصت و هشتمین یادداشت وی را میخوانید: پانزدهم صفر «در هنگامۀ سحر، آسمان آبی و پُرستاره بود، سپیدۀ صبح از پس نخل ها سر کشید، و فروغ ستارگان آسمان را به نور خویش با خود بُرد. مردمانِ پُر نیاز، دل شکسته گروه گروه آمدند به کربلا، تا تن و جان به دریای زُلال نُدبه بسپارند. همه بی قرار، سراپا نیاز، اما در سکوت، پُر شور و در اشتیاق گِرد حَرم حلقه زدند، یکی دعا می خواند، دیگران زمزمه می کرد. اَلْحَمْدُ لله رَبِّ الْعالَمینَ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ نَبِیِّهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً. «ستایش و سپاس برای خدای آفرینندۀ جهان است و درود و تحیّت کامل بر سیّد ما و پیغمبر خدا، محمد مصطفى و آل اطهارش.» اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى ما جَرى بِهِ قَضاؤُکَ فى أَوْلِیائِکَ الَّذینَ اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَ دینِکَ،إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزیلَ ما عِنْدَکَ. «پروردگارا ترا ستایش می کنم براى هر چه که در قضا و قدر تقدیر کردى بر خاصّان و محبانت، بر آنان که وجودشان را براى حضرتت خالص و براى دینت مخصوص گرداندی،» مِنَ النَّعیمِ الْمُقیمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ، بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فى دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنْیا الدَّنِیَّةِ، «و نعمت باقى و بى زوال ابدى را که نزد توست بر آنان اختیار کردى، بعد از آنکه زهد در مقامات و لذات و زیب و زیور دنیاى دون را بر آنان شرط فرمودى،» وَ زُخْرُفِها وَ زِبْرِجِها، فَشَرَطُوا لَکَ ذلِکَ، وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفاءَ بِهِ، «آنان بر این شرط متعهد شدند، و تو مى دانستى که به عهد خود وفا می کنند.» فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ، وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِىَّ، وَالثَّناءَ الْجَلِىَّ، وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ، وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ. «پس آنان را مقبول و مقرّب درگاه خود فرمودى و عُلوّ ذکر، [یعنى قرآن را] با بلندى نام و ثناى خاص و عام بر آنان از پیش عطا کردى و فرشتگانت را بر آنان فرو فرستاده و با وحی خود آنان را کرامت بخشیدی.» مردمان با حمد خدا، تاریخ انبیاء را با نُدبه مرور می کردند، نوبت به اهل بیت رسول که رسید، خدا تمام درها را برای ورود به خانه و حریم رسول خود بست، جز درِ خانۀ علی! و رسول خدا به علی گفت: یاعلی! وَ أَنْتَ غَداً عَلَى الْحَوْضِ خَلیفَتى، وَ أَنْتَ تَقْضى دَیْنى، وَ تُنْجِزُ عِداتى، وَ شیعَتُکَ عَلى مَنابِرَ مِنْ نُورٍ، مُبْیَضَّةً وُجُوهُهُمْ حَوْلى فِى الْجَنَّةِ، وَ هُمْ جیرانى، وَ لَوْلا أَنْتَ یا عَلِىُّ لَمْ یُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدى. «تو فردا جانشین من بر حوض کوثر خواهى بود و پس از من، تو قرض من اداء مى کنى و وعده هایم را انجام خواهى داد. شیعیان تو در قیامت بر کرسی هاى نور با روى سفید در بهشت ابد، اطراف من قرار گرفته اند و آنان همسایۀ من هستند. یا على اگر تو بعد از من میان امتم نبودى، اهل ایمان به مقام معرفت نمى رسید.» اما پس از رحلت رسول، مردمان حبل اللَّه متین را رها کردند، کمر به دشمنی بستند، قطع رَحِم پیامبر و اولاد طاهرینش کردند، عدۀ کثیری از اُمّت، به وصیّت رسول خدا و وصیّ او پشت کردند، فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِىَ مَنْ سُبِىَ، وَ أُقْصِىَ مَنْ أُقْصِىَ، وَ جَرَى الْقَضاءُ لَهُمْ بِما یُرْجى لَهُ حُسْنُ الْمَثُوبَةِ، إِذْ کانَتِ الْأَرْضُ لِلَّهِ، یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ، وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ. «تا آنکه به ظلم ستمکاران اُمّت، گروهى را کشته و جمعى اسیر و فرقه اى هم دور از وطن خود شدند. و قلم قضا بر آنان جارى شد به چیزى که امید از آن، حسن ثواب و پاداش نیکو است. چون زمین مُلک خداست و هر که از بندگان را بخواهد، وارث مُلک زمین خواهد کرد، و عاقبتِ نیکِ عالم با اهل تقوى است.» در میان ندبۀ مردمان با خود اندیشیدم، اگر این بی وفایی و بد عهدی نبود، دیگر ندبه ای نبود، نوحه ای نبود، فاطمه زنده بود، علی زنده بود، حسن زنده بود، حسین زنده بود! دیگر نیازی نبود که مردمان اشک ریز و در فغان فریاد زنند؛ أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟ «کجاست حسن؟ کجاست حسین؟ کجاست فرزندان حسین؟» صالِحٌ بَعْدَ صالِحٍ، وَ صادِقٌ بَعْدَ صادِقٍ، أَیْنَ السَّبیلُ بَعْدَ السَّبیلِ؟ أَیْنَ الْخِیَرَةُ بَعْدَ الْخِیَرَةِ؟ أَیْنَ الشُّمُوسُ الطّالِعَةُ؟ «آن پاکان و راستگویان عالم کجایند؟ آنها که یکی بعد از دیگرى، رهبر راه خدا و برگزیده از خلق خدا بودند کجایند؟ کجا رفتند تابان خورشیدها؟» أَیْنَ الْأَقْمارُ الْمُنیرَةُ؟ أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ؟ أَیْنَ أَعْلامُ الدّینِ، وَ قَواعِدُ الْعِلْمِ؟أَیْنَ بَقِیَّةُ اللَّهِ الَّتى لا تَخْلُوا مِنَ الْعِتْرَةِ الْهادِیَةِ؟ «کجایند آن فروزان ماه ها؟ کجا رفتند ستارگان درخشان؟ کجا رفتند آن رهنمایان دین و ارکان علم و دانش؟ کجاست بقیة اللَّه که عالم خالى از عترت هادى اُمّت نخواهد بود؟» أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَةِ؟ أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ؟ أَیْنَ الْمُرْتَجى لِإِزالَةِ الْجَورِ وَالْعُدْوانِ؟ «کجاست آنکه براى بَرکندن ریشه ظالمان و ستمگران عالم مهیا گردیده؟ کجاست آنکه منتظریم اختلاف و کج رفتاری هاى اهل عالم را به راستى اصلاح کند؟ کجاست آنکه امیدواریم اساس ظلم و عدوان را از عالم براندازد؟» أَیْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدیدِ الْفَرائِضِ وَالسُّنَنِ؟ أَیْنَ الْمُتَخَیَّرُ لِإِعادَةِ الْمِلَّةِ وَالشَّریعَةِ؟ أَیْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیاءِ الْکِتابِ وَ حُدُودِهِ؟ «کجاست آنکه براى تجدید فرائض و سنن اسلام که محو و فراموش گردیده، ذخیره است؟ کجاست آنکه براى برگردانیدن ملّت و شریعت مقدّس اسلام اختیار گردیده؟ کجاست آنکه آرزومندیم کتاب و حدود آن را احیا سازد؟» أَیْنَ مُحْیى مَعالِمِ الدّینِ وَ أَهْلِهِ؟ أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدینَ؟ أَیْنَ هادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَالنِّفاقِ؟ أَیْنَ مُبیدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَالْعِصْیانِ وَالطُّغْیانِ؟ أَیْنَ حاصِدُ فُرُوعِ الْغَىِّ وَالشِّقاقِ؟ «کجاست آنکه دین و ایمان و اهل ایمان را زنده گرداند؟ کجاست آنکه شوکت ستمکاران و متعدیان را در هم مى شکند؟ کجاست آنکه بنای شرک و نفاق را ویران مى کند؟» «کجاست آنکه فسق و عصیان و طغیان را هلاک و نابود مى گرداند؟ کجاست آنکه برای کَندن ریشه گمراهى و دشمنى مهیاست؟» أَیْنَ طامِسُ آثارِ الزَّیْغِ وَالْأَهْواءِ؟ أَیْنَ قاطِعُ حَبائِلِ الْکِذْبِ وَالْاِفْتِراءِ؟ أَیْنَ مُبیدُ الْعُتاةِ وَالْمَرَدَةِ؟ أَیْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنادِ وَالتَّضْلیلِ وَالْإِلْحادِ؟ «کجاست آنکه اندیشۀ باطل و هواهاى نفسانى را نابود مى سازد؟ کجاست آنکه ریسمان دروغ و افتراء را قطع خواهد کرد؟ کجاست آنکه متکبرانِ سرکش را هلاک و نابود مى گرداند؟» «کجاست آنکه مردم ملحد و معاند و گمراه کننده را بیچاره کند؟» أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیاءِ، وَ مُذِلُّ الْأَعْداءِ؟ أَیْنَ جامِعُ الْکَلِمَةِ عَلَى التَّقْوى؟ أَیْنَ بابُ اللَّهِ الَّذى مِنْهُ یُؤْتى؟ أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذى إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیاءُ؟ أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَالسَّماءِ؟ «کجاست آنکه دوستان را عزیز و دشمنان را ذلیل خواهد کرد؟ کجاست آنکه مردم را بر وحدت کلمه و تقوى مجتمع مى سازد؟ کجاست باب الهى که از آن وارد مى شوند؟» «کجاست آن وجه الهى که دوستان به سوى او روى آوردند؟ کجاست آن وسیله که بین آسمان و زمین پیوسته است؟» أَیْنَ صاحِبُ یَوْمِ الْفَتْحِ وَ ناشِرُ رایَةِ الْهُدى؟ أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟ أَیْنَ الطّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیاءِ وَ أَبْناءِ الأَنْبِیاءِ؟ «کجاست صاحب روز فتح و برافرازندۀ پرچم هدایت در عالم؟ کجاست آنکه پریشانی هاى خلق را اصلاح و دل ها را خشنود مى سازد؟ کجاست آن کسی که از ظلم اُمّت بر انبیاء و اولاد انبیاء دادخواهى مى کند؟» أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ؟ أَیْنَ الْمَنْصُورُ عَلى مَنِ اعْتَدى عَلَیْهِ وَافْتَرى؟ أَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذى یُجابُ إِذا دَعی؟ أَیْنَ صَدْرُ الْخَلائِقِ ذُوالْبِرِّ وَالتَّقْوى؟ أَیْنَ ابْنُ النَّبِىِّ الْمُصْطَفى؟ وَابْنُ عَلِىٍّ الْمُرْتَضى؟ «کجاست آنکه انتقام خون شهید کربلا را خواهد گرفت؟ کجاست آنکه خدا بر ستمکاران و تهمت زنندگان، او را پیروز مى گرداند؟ کجاست آنکه دعاى خلق پریشان را اجابت مى کند؟» «کجاست آن بالاترین خلایق و صاحب نیکوکارى و تقوى؟ کجاست فرزند نبیِّ مصطفى؟ کجاست فرزند على مرتضى؟» مردمان با ندبه گریستند و ضجّه زدند، سینه چاک کردند و به سوز دل از عمق جان به استغاثه فریاد زدند، اى مولاى ما، تا به کى در انتظار شما حیران و سرگردان بمانیم؟ هَلْ مِنْ مُعینٍ فَأُطیلَ مَعَهُ الْعَویلَ وَالْبُکاءَ؟ هَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُساعِدَ جَزَعَهُ إِذا خَلا؟ هَلْ قَذِیَتْ عَیْنٌ فَساعَدَتْها عَیْنى عَلَى الْقَذى؟ هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَ سَبیلٌ فَتُلْقى؟ هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنا مِنْکَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟ «آیا کسى هست که مرا یارى کند تا بسى ناله فراق و فریاد و فغان طولانى از دل بَرکِشم؟ کسى هست که جزع و زارى کند؟ آیا چشمى مى گرید تا چشم من با او همراه شود و زار زار بگرید؟» «اى پسر پیامبر آیا به سوى تو راه ملاقاتى هست؟ آیا امروز به فردایى مى رسد که به دیدار جمالت بهره مند شویم؟» خیل بسیار مردمان چشم انتظار مهدی، دیده براه دوختند، اما سکوت بود و سکوت. سکوت بود و تنهایی و فراق. سکوت بود و دنیایی انتظار. صدای شیهۀ اسبی یکباره در کربلا پیچید، نگاه پُر اشتیاق مردمان سوی او چرخید، تک سواری به لطافت نور، با شمشیری در دست با اسب می تاخت و ندا می کرد؛ هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرونی؟ «آیا یاری کننده ای هست که مرا یاری کند؟» هَل مِن مُعینِ یُعینُنی؟ «آیا کمک کننده ای هست که مرا کمک کند؟» آسمان غُرید و زمین نالید از استغاثۀ حسین، اما از میان اهل کوفه و مکه و مدینه و بصره و شام، و از میان سی هزار سپاه، صدایی به یاری بر نخواست، فریاد استغاثۀ حسین پیاپی به گوش می رسید، اما مردمان در سکوت بودند، گویی همه مسخ بودند، کَر بودند، کور بودند، گویی مُرده بودند. اکنون پس از گذشت قرن ها از عاشور حسین، سال ها فراق و دوری، سال ها گریه و ندبه، سال ها استغاثه و فریاد، سال ها تظلم و دادخواهی، مهدی از ما رُخ پوشانده، استغاثۀ ما بی جواب مانده، رُخ پوشاندن مهدی از ما، تاوان سکوت مردمان در آن روز است، تاوان استغاثۀ بی جواب حسین در عاشوراست!»
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
سرمقاله کیهان/حسین شمسیان تاوان حرفهای قشنگ از جیب مردم!
سرمقاله کیهان حسین شمسیانتاوان حرفهای قشنگ از جیب مردم افزایش نرخ ارز در آغاز کار دولت یازدهم هر دلار در بازار آزاد حدود 2900 تومان خرید و فروش میشد ولی امروز این عدد از 3600 تومان هم عبور کرده و کسی نیست جلوی این رشد صعودی را بگیرد به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس &lسطح هوشیاری بهنام صفوی پایین آمد/ محتاجیم به دعای مردم
سطح هوشیاری بهنام صفوی پایین آمد محتاجیم به دعای مردمتاریخ انتشار سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹ ۵۳ بهنام صفوی خواننده موسیقی پاپ کشورمان به دلیل عوارض ناشی از دوره شیمی درمانی خود تشنج کرده و در بیمارستان بستری است میلاد لطیفی مدیر برنامه های بهنام صفوی در گفتگو با مهر ضمن تاییدتجمع 30 هزار نفری مردم آبادان در قدمگاه خضر نبی در اربعین حسینی
تجمع 30 هزار نفری مردم آبادان در قدمگاه خضر نبی در اربعین حسینی آبادان-ایرنا-رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت طبق برنامه ریزی صورت گرفته به مناسبت اربعین حسینی تجمع 30 هزار نفری مردم آبادان در محل قدمگاه خضر نبی برگزار می شود به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید فخرالدین رضوی پوپاسداشت مرحوم فرهنگ در پنجاهویکمین «عصرانه ادبی فارس» سلام بر حسین رمز نجات از عذاب قبر/ احیای سنت
پاسداشت مرحوم فرهنگ در پنجاهویکمین عصرانه ادبی فارسسلام بر حسین رمز نجات از عذاب قبر احیای سنت صله دادن در شب شعر عاشوراییفرزند مرحوم فرهنگ پایهگذار شب شعر عاشورایی شیراز گفت به پدرم گفتیم میخواهیم سنت هدیه دادن به شاعران سیدالشهداء را به تبعیت از ائمه احیاء کنیم ایشان مکثیشرق اصفهان در هفته ای که گذشت… کارگرانی که منتظر خبر خوش دستمزد ۹۵ نیستند تیموریان: بوسه ام بر قرآن بزرگ ترین
به گزارش اصفهان شرق پربازدیدترین اخبار اصفهان شرق در هفته ی گذشته را در بین اخبار زیر مشاهده کنید برای دیدن متن کامل اخبار روی تیتر آن ها کلیک کنید کارگرانی که منتظر خبر خوش دستمزد ۹۵ نیستند در بین میلیون ها کارگری که این روزها و ماه های پایانی سال منتظر اخبار خوش از تعیین رقبهنوش بختیاری: افرادی که میلیون براشون پول خرده دستمزدم رو ندادند/ مراتب شرمندگی مرا به اطلاع خانم بختیاری برس
واکنش یک کارگردان به افشاگری بهنوش بختیاری بهنوش بختیاری افرادی که میلیون براشون پول خرده دستمزدم رو ندادند مراتب شرمندگی مرا به اطلاع خانم بختیاری برسانید خیلی از مردم فقط ظواهر پرزرق و برق بازیگری و عالم سینما و تلویزیون را میبینند گمان میکنند سینما راحتترین حرفه دنیاستعکسی از شهاب حسینی، ستاره اسکندری و مهدی سلطانی در دوران دانشجویی
عکسی از شهاب حسینی ستاره اسکندری و مهدی سلطانی در دوران دانشجویی مهدی سلطانی سروستانی عکسی قدیمی از خودش را در کنار شهاب حسینی و ستاره اسکندری منتشر کرد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی سلطانی سروستانی که این روزها در کنار شهاب حسینی ممردم با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان پیام مهمی به استکبار دادند
امام جمعه زرندیه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان پیام مهمی به استکبار دادند زرندیه - ایرنا - امام جمعه شهرستان زرندیه گفت مردم مومن و انقلابی با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان پیام مهمی به استکبار دادند و اعلام کردند که هرگز تن به زیاده خواهی نخواهند داد حجت الاسلامحجتالاسلام ابوالقاسمی در دانشکده رسانه فارس: امام مهدی(عج) هنگام ظهور خود را با نام حسین(ع) معرفی میکند
حجتالاسلام ابوالقاسمی در دانشکده رسانه فارس امام مهدی عج هنگام ظهور خود را با نام حسین ع معرفی میکندحجتالاسلام محمود ابوالقاسمی در درس اخلاق الهی در دانشکده رسانه فارس گفت حضرت هنگام ظهور خود را با نام جد بزرگوارشان امام حسین ع معرفی میکنند و یکی از مهمترین ویژگیهای حرکتراه مقابله با جریانهای تروریستی مجال دادن به مردم در فعالیتهای اسلامی و تقویت حرکتهای فکری عقلانی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه ایران و ترکمنستان و ظرفیت های فراوان موجود برای توسعه همکاری های دوجانبه و مقابله با آتش افروزی ها در منطقه تأکید کردند راه مقابله با جریانهای تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها مجال دادن به مردم در فعالیت های صحیح اسلامی و-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها