تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815352689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين آمار کودک آزاري در روستاها / گزارش هر گونه کودک‌ آزاري به 123 اورژانس اجتماعي بهزيستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۸ب.ظ)
معاون اجتماعي بهزيستي گيلان تاکيد کرد: بيشترين آمار کودک آزاري در روستاها / گزارش هر گونه کودک‌ آزاري به 123 اورژانس اجتماعي بهزيستي موج-رشت-معاون اجتماعي مديرکل بهزيستي گيلان با بيان اين که هرگونه آزار و آسيب به کودک حيات رواني، جسمي و اجتماعي او را به مخاطره مي‌اندازد، گفت:حدود 78 درصد کودک‌آزاري‌ها در محيط خانواده صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، رضا جعفري، کودک‌آزاري را معضل مهمي در جامعه دانست و اظهار کرد: بيشترين آمار آزار کودکان در خانواده است و به طور ميانگين جهاني بين 75 تا 78 درصد کودک‌آزاري در محيط خانواده صورت مي‌گيرد.
وي خط 123 را مربوط به اورژانس اجتماعي بهزيستي و خط 140 را نيز مشاوره و پيشگيري عنوان کرد و افزود: اين خط‌ها به صورت 24 ساعته فعال است.
معاون اجتماعي مدير کل بهزيستي گيلان با بيان اينکه در نيمه نخست امسال کودک‌آزاري 54 دختر و 47 پسر در گروه سني پنج تا 10 سال و بيشتر از قشر دختر به بهزيستي استان گزارش شده‌است، گفت: بيشترين آمار کودک‌آزاري در روستاهاست.
وي کودک‌آزاري را تنها جسمي ندانست بلکه آزار جسمي و رواني دانست و تصريح کرد: کودک‌آزاري بيشتر بر اثر غفلت و بي‌توجهي صورت مي‌گيرد.
جعفري همسرآزاري در خانواده را در کودک‌آزاري تاثيرگذار دانست و يادآور شد: ابتدا اعتياد و بعد ديگر موارد در کودک‌آزاري نقش دارند.
وي غفلت و بي‌توجهي را بيشترين آسيب به کودکان عنوان کرد و گفت: در مواجهه با کودک‌آزاري با همکاري نيروي انتظامي نسبت به ساماندهي و جداسازي کودک از خانواده اقدام مي‌کنيم و والدين را به مراکز درماني ارجاع مي‌دهيم.
اين مسوول حمايت مالي و کمک هزينه تحصيلي، مسکن و تامين شغل براي والدين، را از ديگر خدمات براي خانواده کودک‌آزار ذکر کرد و يادآور شد: اگر والدين نياز به خدمات مشاوره داشته‌باشند به اين مرکز ارجاع داده‌مي‌‌شوند و شرايط را براي بازگشت کودک به خانواده فراهم مي‌کنيم.
وي با بيان اين که در موارد حاد کودک‌آزاري قوه قضاييه ورود مي‌کند، خاطرنشان کرد: پيشگيري و بحث حساس‌سازي جامعه درباره کودک‌آزاري مهم است.
جعفري با تأکيد بر اين که پس از وقوع کودک‌آزاري مداخله کرده و کودک را از محيط ناامن جدا مي‌کنيم، اظهار کرد: درمان و بازتواني خانواده‌ها از اقدام‌هاي بهزيستي است مگر اين که قوه قضاييه حکم عدم صلاحيت خانواده را مي‌دهد اما هدف اصلي، مصالح کودک است.
وي با بيان اين که اورژانس اجتماعي مداخله فوري و به موقع انجام مي‌دهد، خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع هر گونه کودک‌آزاري به 123 اورژانس اجتماعي بهزيستي، مداخله در بحران انجام مي‌شود.
معاون اجتماعي مدير کل بهزيستي گيلان با اشاره به اينکه هرگونه آزار و آسيب به کودک حيات رواني و جسمي و اجتماعي کودک را به مخاطره مي‌اندازد، متذکر شد: اعمال زور فيزيکي، آزار عاطفي و رواني از جمله عوامل کودک‌آزاري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن