تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806343309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 200 پژوهش سراي دانش آموزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۱ب.ظ)
در دو سال آينده صورت مي گيرد؛ ساخت 200 پژوهش سراي دانش آموزي موج - معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش در گردهمايي معاونين آموزش متوسطه گفت: در دوسال آينده 200 پژوهش سراي جديد احداث مي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي زرافشان در گردهمايي دو روزه معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور که در باشگاه فرهنگيان برگزار شد، اجراي پروژه مهر را اقدامي بزرگ در آموزش وپرورش خواند و گفت: استان‌ها در اجراي اين پروژه عظيم اقدامات در خور تحسين انجام داده‌اند که رشد 17 امتياز پروژه مهر در سه استان کشور نسبت به سال قبل حاکي از اهميت اين موضوع در آموزش وپرورش دولت يازدهم است.
زرافشان با بيان اينکه در سال تحصيلي جاري بايد برنامه محوري مبناي اقدامات استان‌ها باشد،‌ افزود: برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه کتب جديدالتأليف و معلماني که در اجراي سياست سامان دهي نيروي انساني به مقاطع ديگر تحصيلي انتقال يافته‌اند در دستورکار قرار دارد تا هيچ معلمي بدون آموزش‌هاي ويژه در کلاس‌هاي درس باقي حضور نداشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش با تأکيد بر مدرسه محوري، تصريح کرد: براساس سند تحول بنيادين تحقق مراتبي از حيات طيبه و رشد متوازن ساحت‌هاي تربيتي در دانش آموزان از اهداف اين سند است و مدرسه جلوه اي از تحقق اين اهداف به شمار مي‌رود.
زرافشان استقرار کيفيت در کنار استقرار ساختار جديد در دوره متوسطه را از چالش‌هاي پيش روي آموزش وپرورش در سال تحصيلي جاري عنوان کرد و افزود: پس از استقرار نظام 3-3-6 از سال 1391 در سال گذشته استقرار پايه نهم و در سال آينده اجراي پايه دهم باعث شده است که استقرار ساختار جديد آموزشي چالش‌هاي عمده اي را براي آموزش وپرورش دولت يازدهم ايجاد کند که به گواهي مطالعات مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در سال 1390 مبني بر موانع و مشکلات استقرار ساختار جديد آموزش، کارآموزش وپرورش بسيار سخت و دشوار است و چنانچه بتواند آن را فقط اجرايي کند قطعاً کار بزرگي انجام داده است، حتي اگر نتواند به مقوله کيفيت به طور کامل بپردازد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش اضافه کرد: آموزش معلمان باتوجه به تغيير ساختار متناسب با ايفاي نقش جديد آن‌ها در بحث آموزش مي‌تواند به رشد کيفيت آموزشي وپرورشي منجر شود.
وي با بيان اينکه ارتقاي کيفيت آموزشي و پرورشي در دست معلم است، خاطرنشان کرد: رويکرد نظارت باليني، گروه‌هاي آموزشي، انجمن‌هاي علمي معلمان در رأس روش‌هايي است که مي‌تواند همواره ناظر و ياري رسان معلمان در استان‌ها و مناطق باشد. مديران و مسئولين آموزش متوسطه در استان‌ها بايد از ظرفيت اين نهادها و انجمن‌ها در بهسازي نيروي انساني مدارس بهره ببرند.
وي عدالت آموزشي را از برنامه‌هاي جدي آموزش وپرورش دولت تدبير واميد خواند و گفت: تأمين وبسط عدالت آموزشي در برخورداري از فرصت‌هاي تعليم و تربيت با کيفيت مناسب باتوجه به تفاوت‌ها و ويژگي‌هاي دختران و پسران در مناطق مختلف کشور با رويکرد پوشش حداکثري تحصيل و استفاده از روش هاي جايگزيني موردتوجه ويژه است.
زرافشان با بيان اينکه بيش از يک ميليون دانش آموز در روش هاي جايگزيني از فرصت تحصيل بهره مند شده‌اند، تصريح کرد: جذب بيش از چهارصد هزار دانش آموز در شبانه روزي‌ها، چهارصد هزار دانش آموز در آموزش بزرگسالان 200 هزار دانش آموزي در آموزش از راه دور و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصيل به صورت داوطللب آزاد باعث شده که نرخ پوشش تحصيلي در دوره اول و دوم متوسطه به ترتيب به بيش از 94 و 82 درصد رسيده است.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش با اشاره به راهکار 6-6 سند تحول بنيادين، اظهار کرد: ايجاد شبکه اي از محيط‌هاي يادگيري مانند پژوهش سراها، اردوگاه‌ها، خانه‌هاي فرهنگ، کتابخانه‌هاي عمومي و نمايشگاه و موزه‌هاي تخصصي مي‌تواند محلي براي رشد و پرورش استعدادهاي دانش آموزان و ارتقاي کيفيت آموزشي و پرورشي باشد.
وي ادامه داد: در دو سال فعاليت دولت تدبير واميد دويست پژوهش سرا در مجموعه سراهاي دانش آموزي اضافه شده و درنظر است تا در دو سال آينده نيز دويست هزار پژوهش سراي ديگر تأسيس شود.
زرافشان خاطرنشان کرد: برگزاري جشنواره‌ها و مسابقات علمي، طرح جهاد علمي، کيفيت بخشي پايه‌هاي نهم و دوم متوسطه، توسعه کارآفريني وارتقاي عملکرد در امتحانات از موارد مهم و اثرگذار در ارتقاي کيفيت آموزشي و پرورشي است.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش به اهميت مديريت و کيفيت در آموزش اشاره کرد وافزود: اجراي برنامه تعالي مديريت مدرسه در بيش از 5900 مدرسه، اجراي فرآيند انتخاب و انتصاب مديران و تأثيرگروه هاي آموزشي مديران از مواردي است که مي‌تواند در ارتقاي کيفيت آموزشي و پرورشي مدارس مؤثر باشد.
وي با اشاره به شاخص‌هاي جهاني در کيفيت آموزشي، عنوان کرد: ارتقاي جايگاه ايران در ارزيابي‌هاي کيفيت جهاني در چارچوب معيارها و معرفي الگوهاي تعليم وتربيت اسلامي به جهان در چارچوب راهکار 4-19 سند تحول بنيادين است که آموزش وپرورش با شرکت در برنامه‌هاي بين المللي «آموزش براي همه»، «آموزش براي توسعه پايدار» نقش مهمي را ايفا کرده است.
زرافشان جهت گيري فضاهاي آموزشي در استقرار نظام جديد آموزش در متوسطه دوم را توسعه فعاليت‌هاي آموزش فني وحرفه اي و تجهيز هنرستان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: توجه به نيروي انساني متخصص، آموزش همراه با توليد، آموزش خوداتکايي، برون سپاري و توسعه رشته‌ها باتوجه به نياز محلي و منطقه اي از اقدامات مهمي است که آموزش وپرورش در استقرار ساختار جديد آموزشي موردنظر دارد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش با اشاره به راهکار (6-21) سند تحول بنيادين، تصريح کرد: تحول در ساختار و مديريت زمان آموزش در مدارس و تعيين متناسب سازي ساعات و روزهاي آموزشي در طول هفته از برنامه‌هايي است که باتوجه به جديدالتأليف بودن کتب درسي در پايه‌هاي جديد موردتوجه و بازنگري قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن