تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813015849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد خسروآباد - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی کردستان: مسجد خسروآباد   خسروآباد روستایی زیبا در ۴۵ کیلومتری بیجار است و یکی از روستاهای مشهور گروس در منطقه چنگ الناس است که مهم ترین اثر تاریخی آن مسجد این روستا است که از حیث ساخت و بنا در این منطقه کم نظیر است. ساخت و سبک معماری این ساختمان متأثر از سبک معماری منطقه و به همان شکوه و عظمت معماری اصیل مخصوص آن نواحی است. این مسجد نیز به سبک مساجد خاص کردستان ساخته شده و ویژگی آن یک ایوان جنوبی، شبستان ستون دار در پشت آن و یک حیاط ، مقابل آن است. این مسجد که متأثر از معماری مسجد جامع سنندج است، از بناهای ارزشمند استان به شمار می رود.  
جاهای دیدنی کردستان مسجد خسروآباد (۵)
  در این سبک معماری یک ایوان جنوبی، شبستان ستون دار در پشت آن و صحنی در مقابل آن است. زیبا ترین مکان مسجد بی شک شبستان آن است. شبستان از آن سبب که محل اصلی عبادت و ابراز خلوصیت بنده به درگاه حضرت حق تعالی می باشد در معماری مساجد بسیار حائز اهمیت است. شبستان این مسجد با شش ستون مدور و قطور از جنس آجرو پانزده گنبد شکوه خاصی به خود گرفته است. تمام قسمت های این مسجد از آجر و خشت است و هنر معماران و آجرکاران سازنده این مسجد در این بوده است که چنان هنر و ظرافتی به خرج داده اند که با همین آجر به ظاهر ساده اوج هنر معماری و نازک کاری را میتوان در ساخت این مسجد دید. از جمله تزیینات مسجد می توان به آجر کاری و طرح های مختلف و زیبایی در قسمت های داخلی و خارجی آن اشاره کرد. آب نمای مسجد که از قدیم توسط چشمه ای پر آب در نزدیکی مسجد احیا می شده است به صحن امام زاده صفا و زیبایی خاصی داده است.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن