تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799753564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسي حق ندارد به مقدسات مسلمانان توهين کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۳ق.ظ)
آيت الله العظمي مکارم شيرازي: کسي حق ندارد به مقدسات مسلمانان توهين کند موج- آيت الله العظمي مکارم شيرازي از مراجع تقليد در جمع طلاب و روحانيان اهل سنت استان کردستان گفت: بنده فتواي صريح دادم که کسي حق ندارد به مقدسات ساير مسلمانان توهين کند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزود: اين مساله را در مکاتبه اي که با شيخ الازهر داشتيم به صراحت بيان کرديم. مسلمانان در حج نيز اختلاف خاصي با هم ندارند. اصول مسائل در بين شيعه و سني يکي است و بايد روي آن تاکيد کرد و دراين مباحث فقهي اختلاف زيادي وجود ندارد.
وي با اشاره به اهميت وحدت در بين مسلمانان گفت: دشمنان در گذشته، خودشان به کشورهاي اسلامي لشکرکشي مي‌کردند، ولي امروز سعي کردند که مسلمانان را به جان هم بياندازند و خود در کناري خرسند به اين درگيري‌ها مي‌نگرند.
وي خاطرنشان کرد: تکفيري‌هاي داعش تربيت شده دست مستکبران هستند که آبروي اسلام را در همه جا ببرند؛ اسلام هر روز در جهان پيشرفت مي‌کند، ولي دشمنان اين کار را انجام دادند که جلوي پيشرفت اسلام را در جهان بگيرند.
آيت الله مکارم شيرازي درادامه گفت: پس از جريان پاريس، پرده‌ها بالا رفت و روزنامه‌هاي غربي هم مي‌نويسند که منشأ تولد داعش، عربستان سعودي است و با تصريح داعش را فرزند عربستان مي‌دانند.
وي افزود: اگر کتاب‌هاي آن‌ها را ببينيم واقعاً وحشتناک است؛ کتاب سال دوم دبيرستان عربستان را مشاهده مي‌کردم که در آن نوشته بود که جان و مال و.. زوار قبور مباح است؛ اهل سنت نيز قبور را زيارت مي‌کنند، ولي اين چه سخناني است به يک دانش آموز تعليم کشتار و تکفيري گري مي‌دهد.
اين مرجع تقليد بيان کرد: اين مساله سبب شده است که آبروي اسلام و مسلمين در جهان برود؛ اسلام دين رحمت و محبت است؛ مسلمانان هميشه در نمازهاي خود هميشه کلمه الرحمن الرحيم را به کار مي‌بريم، حال اين اسلام چگونه به ما اجازه خونريزي مي‌دهد؟
وي گفت: قرآن کريم درخصوص اختلاف بين مسلمانان خطابات بسيار شديد دارد؛ خداوند بيان مي‌کند که تفرقه همچون صاعقه و زلزله است؛ علماي اسلام بايد دست اتحاد به هم بدهند و بايد اين شرايط امن را حفظ کنيم؛ خوشبختانه در کشور ما امنيت بسيار خوبي وجود دارد که اين نعمت بزرگ را بايد قدر بدانيم و با دامن زدن به اختلافات، شرايط کشور را به هم نريزند.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي، درادامه با اشاره به خاطرات حضور خود در بين علماي اهل سنت بر لزوم مراقبت علما بر امور جوانان در اوضاع امروز، تاکيد کرد.
وي در بخش ديگر سخنان خود گفت: امام علي (ع) فرمودند؛ کسي که به مجلس علم مي‌رود، سه فضيلت دارد؛ نخست اين که راه او راه بهشت است؛ دوم اين که فرشتگان بر سر راه طالبان علم، بال‌هاي خود را مي‌گسترانند؛ يعني طلاب از روي بال فرشتگان به مجلس علم مي‌روند.
اين مرجع تقليد بيان کرد: نکته سوم اين که براي طالبان علم، هر کسي در آسمان و زمين است و حتي ماهيان دريا و مرغان هوايي، استغفار مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: اولين آياتي که بر قلب پيامبر اسلام (ص) نازل شده است درباره علم و قرائت است و اين مطلب نشانه اهميت اين مساله در اسلام است.
آيت الله مکارم شيرازي گفت: نگاه به عالم و حتي به خانه او عبادت است؛ مجلس علم در اسلام باغي از باغ‌هاي بهشت است. اسلام بيان مي‌کند که تفاوت عالم و عابد در اين است که علم عالم، هزاران برابر عبادت عابد است.
وي خاطرنشان کرد: طلاب و روحانيان بايد قدر جايگاه خود را در اين زمينه بدانند. طلاب در مسير تعلم حضور دارند و استادان در مسير تعليم قراردارند و ائمه جماعت نيز در اين مسير قراردارند؛ زيرا هدايت مردم را به عهده گرفته‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن