تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799333767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز ثبت نام متقاضيان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۹:۲۸ق.ظ)
از 5 دي؛ آغاز ثبت نام متقاضيان جذب هيأت علمي دانشگاه آزاد موج- معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي با ارائه گزارشي از مميزي رشته‌هاي تحصيلات تکميلي، در خصوص موضوعات استخدام هيأت علمي و تشکيل کميته اي تحت عنوان کميته نظارت و ارزيابي در زير مجموعه شوراي آموزشي و تحصيلات تکميلي استان به ايراد سخناني پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، در پنجمين نشست هماهنگي و پايش امور استان‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين که خوشبختانه براي اولين بار در جامعه آموزش عالي کشور مميزي رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامي با هماهنگي تمام واحدها انجام شد، از همکاري روساي واحدها تشکر و گزارشي درخصوص مميزي رشته‌ها ارائه کرد.
وي همچنين با ارائه آماري از فرايند جذب هيأت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي از سال 1388 تاکنون تأکيد کرد: بر اساس آمارها، جذب هيأت علمي در سال 94 در دانشگاه آزاد اسلامي رشد خوبي در مقايسه با سال‌هاي گذشته داشته است.
حسين زاده لطفي با بيان اين که بايد تا پايان سال جاري 5 هزار عضو هيأت علمي تمام وقت جذب دانشگاه آزاد اسلامي شوند، از روساي واحدهاي استان خواست که در اين مورد جديت بيشتري به خرج دهند.
وي در ادامه با اشاره به زمان شروع فراخوان جذب هيأت علمي گفت: ثبت اعلام نياز واحدها از 3 تا 13 آذر صورت مي‌گيرد و بررسي اعلام نياز واحدها توسط دبيرخانه هيأت اجرايي جذب استان مربوطه از تاريخ 3 تا 23 آذرماه ادامه خواهد داشت.
وي در اين خصوص ادامه داد: بررسي نهايي اعلام نيازها توسط مرکز امور هيأت علمي سازمان مرکزي دانشکاه از تاريخ 3 آذر تا 4 دي انجام مي‌شود.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي با بيان اين که ثبت نام متقاضيان در سامانه فراخوان جذب هيأت علمي از تاريخ 5 دي امکان پذير است، گفت: بررسي تمامي پرونده‌هاي فراخوان‌هاي قبلي توسط هيأت اجرايي جذب استان‌ها تأييد نهايي مي‌شود و پرونده حداکثر تا تاريخ 30 دي به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارسال مي‌شود.
وي با بيان جزئياتي از فراخوان جذب هيأت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: در اين سامانه امکان تغيير اعلام نيازها پس از تأييد نهايي در سامانه، وجود ندارد. همچنين واحدهاي جامع صرفاً مي‌توانند به فارغ‌التحصيلان مقطع دکتري تخصصي به جز گروه معارف در فراخوان اعلام نياز کنند. همچنين درج فراخوان براي فارغ‌التحصيلان مقطع کارشناسي ارشد به استثناي گروه هنر، ممنوع است.
وي افزود: در خواست جذب براي دروس عمومي صرفاً رشته‌هاي رياضي، تربيت بدني و زبان انگليسي بايد مد نظر قرار گيرد و اعلام نياز براي گروه معارف اسلامي، مطابق آمار اعلام شده از سازمان مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي الزامي است. همچنين واحدها و مراکز آموزشي پس از تأييد صلاحيت علمي و عمومي متقاضيان در هيأت اجرايي جذب استان مربوطه، نسبت به صدور حکم کارگزيني پيماني يک‌ساله اقدام کنند.
حسين زاده لطفي درخصوص متقاضيان گروه معارف اسلامي براي جذب هيأت علمي گفت: هيأت هاي اجرايي جذب موظف‌اند توانايي علمي و عمومي متقاضيان را از معاونت استادان دروس معارف اسلامي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها استعلام کنند.
وي با بيان اينکه هيأت‌هاي اجرايي جذب استان‌ها بايد نسبت به دعوت از تمامي متقاضيان جذب و بورس که حائز شرايط هستند، اقدام کنند، گفت: در صورت موافقت شوراي مرکزي جذب و بورس دانشگاه، واحدها ملزم به استخدام يا بورسيه متقاضيان هستند.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي با اشاره به توسعه تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: درايت رئيس دانشگاه باعث شده تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد اسلامي توسعه يابد و رشته محل‌هاي زيادي در مقاطع تحصيلات تکميلي اضافه شود که جاي قدرداني و سپاس فراوان دارد.

فعال شدن گروه‌هاي نظارتي تخصصي براي تمامي رشته محل‌ها تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي
وي خاطرنشان کرد: گروه‌هاي نظارتي تخصصي براي تمامي رشته محل‌ها طراحي شده تا براي نظارت بر رشته‌هاي تحصيلات تکميلي به استان‌ها آمده و پيگيري کنند که آيا قوانين درست اجرا مي‌شود يا خير؛ چراکه رعايت استانداردها از اصول اوليه دانشگاه آزاد اسلامي است.

ايجاد اولين مرکز جامع آموزش سلامت در واحد نجف آباد در آينده اي نزديک
ابطحي، معاون علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين جلسه توضيحاتي درخصوص تحولات اخير حوزه پزشکي دانشگاه ارائه داد.
وي با بيان اين که خدا را شاکرم که در موقعيت بسيار عالي در دانشگاه آزاد اسلامي مسئوليت دارم، گفت: دانشگاه دو سال پيش مورد هجوم بود ولي امروز با تلاش دکتر ميرزاده و مجموعه دانشگاه، توانسته وضعيت خود را بهبود بخشد. دانشگاه آزاد اسلامي در حال حاضر تعامل خوبي با وزارت به بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور دارد و هر نامه اي که به وزارت بهداشت فرستاده شده، تقريباً در حال عملياتي شدن است.
وي با اشاره به افتتاح دانشکده دندان پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد توسط وزير بهداشت گفت: دکتر قاضي زاده هاشمي در مراسم افتتاح دانشکده دندان پزشکي به قدرت علمي دانشگاه آزاد اسلامي پي برد و همان مراسم مقدمه امضاي موافقت نامه‌هاي مختلف با دانشگاه آزاد اسلامي شد.
ابطحي با بيان اين که تعرفه‌هاي درماني مراکز پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي در ادوار گذشته دولتي شده بود، اظهار کرد: با تلاش زيادي که صورت گرفت، موفق شديم اين تعرفه‌ها را از وضعيت دولتي درآورده و به صورت آزاد محاسبه شود و به عنوان بخش خصوصي تلقي شويم.
وي افزود: تمام واحدهاي پزشکي مي‌توانند با بيمه‌هاي پايه و تکميلي قرارداد ببندند که اين موضوع مي‌تواند سودآوري خوبي در پي داشته باشد.
ابطحي با اشاره به يکي ديگر از اتفاقات خوب حوزه پزشکي گفت: طي قراردادي بين دانشگاه آزاد اسلامي و بيمارستان‌هاي خصوصي سطح کشور، مقرر شده دانشکده پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي، براي بخش خصوصي در سطح کشور پرستار تربيت کند که اين موضوع کار بسيار بزرگ و ارزشمندي است.
معاون علوم پزشکي از روساي واحدهاي استان خواست مرتباً به واحدها و بيمارستان‌هاي واحد سرکشي کرده، در بين دانشجويان حضور پيدا کنند و به مجموعه متبوع خود نظارت عاليه داشته باشند تا بتوانند مشکلات در تجهيزات، امکانات، برنامه‌ها و هيأت علمي را برطرف کنند.
وي در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامي در حال ايجاد اولين مرکز جامع آموزش سلامت در استان اصفهان واحد نجف آباد به متراژ 5 الي 6 هزار مترمربع است و از واحدها تقاضا مي‌کنيم به اين طرح بپيوندند و در استان‌هاي خود اين مراکز را ايجاد کنند.

ارتقاي آموزش در دانشگاه آزاد اسلامي

ابطحي با بيان اين که اعتباربخشي آموزشي در حوزه علوم پزشکي شروع شده، بيان کرد: اگر ما به ارتقاي آموزش در دانشگاه نباشيم، نمي‌توانيم به وضعيت مطلوبي برسيم؛ بنابراين ارتقاي آموزش در دانشگاه آزاد اسلامي از اولويت‌هاي برنامه‌هاي ماست.
وي همچنين درخصوص لزوم تأکيد بر تعريف جايگاه معاونت علوم پزشکي و زيرمجموعه آن به ويژه قسمت مربوط به مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي (EDO) در ساختارهاي سازماني واحدهاي دانشگاهي واجد شرايط براساس شاخص‌ها، به ارائه نظرات خويش پرداخت.
ابطحي با بيان اين که روند جذب هيأت علمي علوم پزشکي در استان‌ها بايد تسريع شود، بر لزوم برگزاري دوره‌هاي آموزشي به منظور آشناسازي کارشناسان آموزشي واحدهاي دانشگاهي با آيين نامه‌هاي علوم پزشکي تأکيد کرد.
وي در پايان تسهيل راه اندازي رشته‌هاي دکتري تخصصي پژوهش محور حوزه علوم پزشکي به وسيله ارتقاي سطح آموزشي و پژوهشي واحدها را خواستار شد.

توسعه پرتال ساها در فاز دوم با امکانات جديدي در دستور کار است

ايران بخش مديرکل اداره توسعه آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت اطلاعات ثبت شده در سامانه ساها ارائه داد و تأکيد کرد: ساها پروژه اي است که نيازي به سرمايه گذاري مجدد ندارد چرا که سرمايه گذاري در آن قبلاً صورت گرفته است. از اين رو مي‌تواند يکي از طرح‌هاي بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي محسوب شود.
وي در ادامه گزارشي از تعداد آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌هاي ثبت شده، کارشناسان مرتبط با سامانه، تعداد تجهيزات ثبت شده، خدمات آزمايشگاهي و پيشنهاد خدمات ثبت شده در سامانه ساها ارائه داد.
ايران بخش با تأکيد بر اين که معاونت‌هاي پژوهشي واحدهاي استان بايد جدي تر با طرح بزرگ ساها برخورد کنند، گفت: تاکنون 412 واحد به سامانه ساها وارد شده‌اند و اطلاعات آموزشکده‌هاي سما نيز در اين سامانه ثبت شده است. افتتاح حساب‌هاي مستقل ساها توسط واحدهاي دانشگاه نيز در حال پيگيري است.
وي درباره ساير اقدامات انجام شده در حوزه ساها اظهار کرد: انتشار کتابچه‌هاي معرفي توانمندي‌هاي تجهيزاتي واحدها و مراکز آموزشي و تدوين کتابچه معرفي کارکنان آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌ها، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي تخصصي، بازتعريف الگوي پرداخت حق فني کارکنان پس از برقراري حق تخصص اداري، بخشنامه اعلام تجهيزات آزمايشگاهي و کارگاهي مازاد بر نياز، تدوين فرم‌هاي ارزيابي آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌ها، بررسي کيفيت ارائه خدمات ارائه شده در ساها، همکاري با شبکه‌هاي آزمايشگاهي بخش دولتي و... از جمله اين اقدامات است.
ايران بخش با تأکيد بر اين که توسعه پرتال ساها در فاز دوم با امکانات جديدي در دستور کار است، گفت: تأسيس شرکت دانش بنيان ارائه خدمات تعمير، نگهداري، کاليبراسيون تجهيزات آزمايشگاهي نيز از جمله اقداماتي است که در اين حوزه انجام شده است. همچنين در اين زمينه جلسات توجيهي ساها با حضور روسا، معاونان و اعضاي کميته‌هاي استاني ساها در برخي از استان‌ها برگزار شده است.
وي با بيان اينکه کيفيت ارائه خدمات آزمايشگاهي ساها بسيار مورد توجه است، گفت: در اين زمينه کارگروهي تشکيل شده و ارائه خدمات آزمايشگاهي در طرح ساها مرتباً کنترل مي‌شود.
ايران بخش از روساي واحدهاي استان خواست برگزاري جلسات استاني ساها را جدي گرفته و تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام دهند. همچنين تبليغات محيطي اثربخشي در واحدهاي دانشگاهي در اين زمينه داشته باشند.
در ادامه اين جلسه، واشقاني فراهاني معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي نيز با ارائه گزارش مختصري از معاونت متبوع خود، به تبيين وضعيت مراکز رشد واحدهاي دانشگاهي پرداخت.
به گزارش مرکز حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، ميرزاده رييس دانشگاه آزاد اسلامي، در اين نشست با بيان اينکه خدا را سپاسگزارم که دور دوم سفرهاي استاني دانشگاه آزاد اسلامي همانند دور اول با شهر مقدس مشهد آغاز شده، اظهارکرد: دانشگاه اگر بخواهد در توليد جهاني علم شرکت کند و در اقتصاد مؤثر و در جامعه سرآمد باشد، بايد بتواند به توسعه کيفي دست پيدا کند.
ميرزاده از حسين زاده لطفي و دکتر علوي فاضل که امور مربوط به مميزي رشته‌هاي تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي را ظرف دو هفته انجام داده‌اند، تشکر و قدرداني کرد.

دانشگاه آزاد اسلامي براساس استانداردهاي آموزش عالي ايران فعاليت مي‌کند
وي تأکيد کرد: دانشگاه آزاد اسلامي براساس استانداردهاي آموزش عالي ايران فعاليت مي‌کند و تمامي واحدها نيز بايد اين استانداردها را رعايت کنند.ميرزاده با بيان اين که دانشگاه آزاد اسلامي بايد با 2300 دانشگاه ديگر در ايران رقابت کند، گفت: اين کار بسيار سختي است و دانشگاه بايد با توسعه کيفي بتواند در اين مسير موفق شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با ارائه آمار موجود در سند آمايش وزارت علوم، از روند رشد دانشجويان در 10 سال اخير در مراکز مختلف دانشگاهي، بيان کرد: روند رشد دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فناوري 5.8، روند رشد دانشجويان پيام نور 8.3، دانشجويان دانشگاه جامع علمي کاربردي 31.6، دانشجويان وزارت بهداشت و درمان 8.8، دانشجويان مؤسسات آموزش عالي غيردولتي 24.2 بوده در حالي که روند رشد دانشجويان دانشگاه آزاداسلامي تنها 3.9 بوده است و اين يعني مقابله با دانشگاه آزاد اسلامي تا آن را از حرکت بازدارند.
وي افزود: البته خداوند نخواست که اين موضوع صورت گيرد و با تحولات پيش آمده، تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد اسلامي رشد کرد به طوري که امروز بيش از 56 درصد بار آموزش عالي کشور در تحصيلات تکميلي برعهده اين دانشگاه است که طبق برنامه مصوب، اين آمار تا پايان سال 94 به 60 درصد خواهد رسيد.
ميرزاده خاطرنشان کرد:دانشگاه آزاد اسلامي عليرغم وجود واحدهاي زيان ده، به تراز مثبت مالي در سال گذشته رسيده است به طوري که در رقابت با 2300 دانشگاه تراز مثبت (اندوخته) دانشگاه به رقم 5740 ميليون ريال رسيد.
وي در پايان تأکيد کرد:در دو سال مديريت باقيمانده دانشگاه، به اندازه چهار سال کار مي‌کنيم تا استانداردهاي دانشگاه به نحو مطلوبي بالا برود.
در ادامه اين جلسه، معاونان دانشگاه گزارش‌هايي از اقدامات انجام شده در معاونت متبوع خود ارائه دادند.

فعال شدن کميته‌هاي نظارت بر حسن اجراي مصوبات هيأت‌هاي امناي استاني
علوي فاضل رئيس مرکز هماهنگي امور استان‌ها و هيأت‌هاي امناي استاني با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده پيرامون مصوبات جلسات قبلي هماهنگي و پايش امور استان‌ها، گفت: در چهار جلسه اي که پيش از اين برگزار شد، مصوبات خوبي به تصويب اعضا رسيد که براساس آن‌ها، کميته‌هاي نظارت بر حسن اجراي مصوبات هيأت هاي امناي استاني فعال شد.
وي افزود: برنامه ريزي براي تأسيس شهرک شفا، توسعه مراکز تحقيقاتي براي حوزه علوم پزشکي، ايجاد حساب‌هاي في مابين صندوق مشترک و مديريت وجوه نقد، برگزاري جلسات شوراي دانشگاه در استان‌ها، توسعه بومي گزيني، حمايت از طرح‌هاي دانش بنيان، کاهش بوروکراسي در دانشگاه، ايجاد رشته‌هاي جديد و باجاذبه، عدم ورود دانشگاه به بازي‌هاي سياسي، توجه دانشگاه آزاد اسلامي به مباحث قرآني، تمرکززدايي از مراکز استان‌ها، نظارت و پايش واحدهاي کوچک توسط روساي واحد مرکز استان، تبليغات بيشتر براي فعاليت‌هاي دانشگاه توسط روابط عمومي دانشگاه، مشارکت فعال واحدها در طرح ساها، پيگيري مصوبات جلسات پيشين و...از جمله اقدامات انجام شده يا در حال انجام مصوبات جلسات قبلي هماهنگي و پايش امور استان‌ها است.
وي خطاب به مسوولان واحدهاي استان دانشگاه آزاد اسلامي تأکيد کرد: مصوبات هيأت امناي استاني بايد براساس فرمت مشخصي تدوين شود که براساس آن هر بند مصوبات هيأت امنا بايد مستند به يکي از بندهاي مصوبه 721 شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد.
علوي فاضل همچنين توضيحاتي درباره شيوه نامه اجرا و پرداخت حق الزحمه مصاحبه‌هاي دوره دکتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي ارائه داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن