تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815384660
گروهی در سینما پولشویی می کنند
واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: غلامرضا موسوی معتقد است؛ وقتی شما یکبار یا دوبار سریال ساختید و ضرر کردید که دیگر نباید دوباره آن را تکرار کنید. پس این تصور پیش می آید که سازندگان برخی از این آثار؛ اهداف دیگری دارند. غلامرضا موسوی در گفت وگو با ایلنا؛ با اشاره به وضعیت امروز سینمای ایران گفت: وضعیت سالن های سینما از مهرماه 94 به این سو دیگر مطلوب نیست که این موضوع دلایل متعددی دارد و اصلی ترین آن شرایط اقتصادی است. البته نوع فیلم های اکران شده و اجرا نشدن پسابرجام نیز در این مسئله بسیار دخیل است. وی ادامه داد: مسائل مختلف باعث شده نوعی رخوت بر کل سینما حاکم باشد. ما امیدواریم این وضعیت خیلی طول نکشد و به سمتی برویم که تحرک در سینما را شاهد باشیم. این تهیه کننده؛ وضعیت سینما را تابع شرایط کلی اقتصاد دانست و افزود: در چنین شرایطی وقتی مشکلات اقتصادی زیاد می شود مردم به سمت کم کردن هزینه های خود و استفاده از کالاهای رایگان حرکت می کنند. متاسفانه در حوزه فرهنگ نیز کالاهای فرهنگی بیشتر رایگان است. وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان داریم که فیلم های سینمای ایران و جهان را سرقت می کنند و نمایش می دهند. از طرف دیگر فیلم ها به صورت کپی وارد بازار می شوند بنابراین مردم دیگر تمایلی به هزینه کردن برای سینما و کالاهای فرهنگی ندارند. موسوی در پاسخ به این سوال که چرا در شبکه نمایش خانگی هنرمندان بسیار فعال هستند و ما شاهد هستیم تقریبا هر ماه چند فیلم سریال تولید می شود اما در سینما رونق ساخت و ساز کاهش یافته؟ گفت: استقبالی که از شبکه نمایش خانگی می شود خوب نیست. این آمار شوخی است و آمار واقعی داده نمی شود. آنچه ارائه می شود بیشتر برای استفاده تبلیغاتی است و جز موارد نادر؛ در بیشتر موارد آمار تبلیغاتی است. وی ادامه داد: مثلا یک سریالی ادعا می کند 500 هزار نسخه در یک نوبت فروخته؛ اما وقتی از کارخانه سوال می کنیم؛ می گوید کمتر از 300 هزار نسخه تولید شده است. پس چطور 500 هزار تا فروخته شده؟ موسوی ادامه داد: اساسا دخل و خرج برخی از این سریال ها بهم نمی خورد زیرا تعداد شمارگان آنها بسیار پایین است و مشخص است در فروش سود زیادی کسب نمی کنند. موسوی با اشاره به اینکه تولید چنین سریال هایی در شبکه نمایش خانگی، هزینه ساخت فیلم ها را بالا می برد، افزود: در این سریال ها؛ پول ها معمولا بی حساب و کتاب خرج می شود به همین دلیل دستمزد بازیگران و عوامل را بالا می برند. لذا زمانی که یک تهیه کننده سینما برای ساخت فیلم سراغ آنها می رود؛ با مشکل مواجه می شود. موسوی با اشاره به اینکه عرضه سریال ها و فیلم ها در شبکه نمایش خانگی معمولا بازگشت سرمایه ندارد، گفت: اینجاست که بحث پولشویی در ساخت این سریال ها به میان کشیده می شود. وقتی شما یکبار یا دوبار سریال ساختید و ضرر کردید که دیگر نباید دوباره آن را تکرار کنید. پس این تصور پیش می آید که سازندگان برخی از این آثار؛ اهداف دیگری دارند. موسوی افزود: وقتی یک فیلم متوسط در سینما ساخته می شود بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد و ضررآن بعد از اکران در سینما ها و عرضه در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی حداکثر 20 تا 30 درصد است اما در سریال سازی میزان این ضرر بیشتر است زیرا نه نمایش تلویزیونی دارد و نه سینمایی. پس باید پولش از درون شبکه نمایش خانگی دربیاید که تقریبا غیرممکن است. وی ادامه داد: معمولا بخشی از این پول ها از نقاطی می آید و از منابعی وارد سینما می شود که نیاز به توجیه دارد. تا منابع این پول ها مشخص نشود؛ نامش پولشویی است. درست مانند همان اتفاقی که سال ها قبل درباره خرید خانه در خارج کشور رخ داده بود و خیلی ها از سراسر دنیا برای خرید خانه به خارج از کشور می رفتند و با خرید خانه پولشویی می کردند. موسوی با اشاره به اینکه همه فعالان شبکه نمایش خانگی این کار را نمی کنند و محصولاتی نیز تولید شده که موفق بوده؛ گفت: ازمیان 30 شرکتی که در شبکه نمایش خانگی حضور دارند فقط حدود 7 یا 8 شرکت فعال هستند. موسوی افزود: پولشویی اشکال مختلف اقتصادی دارد اما هدف اصلی آن پنهان کردن منشا پول هایی است که وجود دارد. به همین دلیل گروهی می خواهند از طریق کار در یک بخش اقتصادی یا فرهنگی آن را توجیه کنند. حالا این بخش می تواند سینما باشد یا شبکه نمایش خانگی. به همین دلیل ما قوانین سختی برای پولشویی داریم هرچند نمی توانیم کسی را متهم کنیم بلکه بعد از کار وضعیت مشخص می شود. موسوی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست دولت برای حمایت از نمایش و عرضه به جای تولید درست است یا خیر؟ گفت: نباید دولت در تولید فیلم مستقیم دخالت کند و حتی در مشارکت ها هم نباید شرکت کند درعوض باید تلاش کند تا از طریق بانک ها وام های کم بهره و بدون بهره به سینما تزریق شود. وی ادامه داد: در کشورهای خارجی حداکثر سود وام 3 الی 4 درصد است و یک تا دو درصد آن هم به بیمه تعلق می گیرد که روی هم می شود حدود 6 درصد. در ایران به طور متوسط وامی که بانک می دهد در بهترین شکل 30 درصد سود دارد. سینما نیز توانایی استفاده از این وام را ندارد. اینجا نقش سازمان سینمایی و دولت برای چانه زنی با بانک ها پررنگ می شود زیرا بانکی که مشتری 20 درصدی برای وام هایش دارد؛ تمایلی ندارد که وام کم بهره به سینما بدهد. وی افزود: اما این وام باید پس گرفته شود و اصطلاح وام قرض الپس نده باید از بین برود. از طرف دیگر باید شرایطی بوجود بیاید که همه فیلم هایی که پروانه ساخت گرفتند؛ از یک کفِ وام استفاده کنند. موسوی این گزاره که گروهی از تهیه کنندگان این وام ها را در ساختمان سازی مصرف می کنند و بعد فیلم می سازند لذا در تولیدسود می برند را درست ندانست و افزود: اینکه گفته می شود در تولید فیلم سود وجود دارد معمولا مربوط به مشارکت با دولت است مثلا برخی تهیه کنندگان سینما با دولت به صورت 30 درصد دولت و 70 درصد خودشان مشارکت می کنند اما با همان 30 درصد دولت فیلم را می سازند و البته سود هم می برند. وی ادامه داد: اگر دولت و سازمان سینمایی به سمتی حرکت کنند که هر وامی که داده می شود؛ پس گرفته شود، می توان یک صندوق برای فیلمسازی ایجاد کرد.
یکشنبه ، ۱آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]
صفحات پیشنهادی
آنونس فیلم سینمایی «دو» با بازی پرویز پرستویی
آنونس فیلم سینمایی دو با بازی پرویز پرستویی فرهنگ > سینما - از آنونس فیلم سینمایی دو به کارگردانی سهیلا گلستانی رونمایی شد لطفا منتظر بمانید به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی و تهیهکنندگی پرویز پرستویینیکی کریمی به اتاق نمایش سینما آزادی میرود
برای آغاز اکران شیفت شب نیکی کریمی به اتاق نمایش سینما آزادی میرود شناسهٔ خبر 2970453 - سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۷ هنر > سینمای ایران نیکی کریمی با حضور در اتاق نمایش سینما آزادی اکران شیفت شب را رسما آغاز می کند به گزارش خبرگزاری مهر اکران عمومی فیلم سینمایی شیفت71 فیلم مستند به بخش «مسابقه ملی» جشنواره «سینماحقیقت» راه یافتند
71 فیلم مستند به بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت راه یافتند خبرگزاری پانا هفتاد و یک فیلم مستند به بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت راه یافتند ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان ساعت 12 43 به گزارش سرویس فرهنگی پانا این 71 فیلم در سه بخش مستبا پایان دیدارهای مرحله گروهی بانوان هندبالیست قم حریفان خود را شناختند
با پایان دیدارهای مرحله گروهیبانوان هندبالیست قم حریفان خود را شناختندبانوان هندبالیست تیم لیگ برتری هدفپویان جوان قم حریفان خود در مرحله ردهبندی رقابتهای لیگ برتر هندبال بانوان باشگاههای کشور شناختند به گزارش خبرگزاری فارس از قم بعد از انجام دیدارهای هفته پایانی از دور مقدبازیگر زن: پارتی های شبانه یکی از شروط کار در سینما
مسایل پشت پرده سینما بازیگر زن پارتی های شبانه یکی از شروط کار در سینما سماواتی بیان کرد مافیایی وجود دارد که کانال ورود افراد با روابط خاص و پول هستند اگر میتوانی به مهمانیهای شبانه بروی میتوانی کار کنی بقیه اگر در این مسائل نیستند کنار گذاشته و به مرور به وادی فراموشیراهیابی ۷۱ اثر به بخش مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
راهیابی ۷۱ اثر به بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت شناسهٔ خبر 2970493 - سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۳ هنر > سینمای ایران هفتاد و یک فیلم مستند به بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت راه یافتند به گزارش خبرگزاری مهر هفتاد و یک فیلمنسبت به سینما تردید دارم
علیرضا داوودنژاد نسبت به سینما تردید دارم فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داوود نژاد در خانه هنرمندان ایران به روی پرده رفت ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان ساعت 12 48 به گزارش سرویس فرهنگی پانا در یکصد و سی و ششمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که دوشنبه 25 آبان در تالار استاد ناصریدوپینگ به سینما رسید
دوپینگ به سینما رسید به دنبال اعتراض پخشکننده فیلم ارغوان به تصمیم شورای صنفی نمایش برای پایان دادن اکران این فیلم در گروه سینمایی کوروش به دلیل تخلف سازندگان سخنگوی این شورا تاکید کرد تبلیغ در سینمایی که سرگروه اکران یک فیلم است تخلف به شمار میآید آی سینما به دنبال اعترتا یک سال دیگر به تلویزیون بر میگردم/ امضای شهبازی من را به سینما آورد
تا یک سال دیگر به تلویزیون بر میگردم امضای شهبازی من را به سینما آورد احتمال اینکه تا یک سال دیگر دوباره به رسانه ملی برگردم زیاد است آزاده نامداری مجری برنامههای تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ایفامدیرکل عتبات سازمان حج در گفتوگو با فارس مطرح کرد هشدار به ثبت نام شدگان در سماح/ رفع ابهام در خروج از مرز به
مدیرکل عتبات سازمان حج در گفتوگو با فارس مطرح کردهشدار به ثبت نام شدگان در سماح رفع ابهام در خروج از مرز به صورت گروهی ثبتنام بیش از یک میلیون نفر برای زیارت اربعینمدیرکل عتبات سازمان حج با بیان اینکه ثبتنام شدگان سماح اگر ۴۸ ساعت پس از دریافت پیامک به دفاتر زیارتی مراجعه نک-
گوناگون
پربازدیدترینها