تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراکسيون دانشگاهيان مجلس با وزير علوم ديدار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۵ب.ظ)
فراکسيون دانشگاهيان مجلس با وزير علوم ديدار کردند موج - اعضاي فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي با وزير علوم، تحقيقات و فناوري ديدار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا منادي نماينده مردم تبريز و رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار گفت: منويات مقام معظم رهبري در خصوص تقويت فعاليت دانشجويان مؤمن و ارزشي در دانشگاه‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: بايد برنامه ريزي جدي براي کاهش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور انجام شود زيرا بنابر اعلام بانک جهاني، سالانه 180 هزار نخبه از ايران خارج مي‌شوند که از نظر مادي هزينه حدود 50 ميليارد دلاري در بر دارد.
در ادامه حامد قادرمرزي نايب رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد مراکز دانشگاهي در شهرستان‌ها ساماندهي شود چرا که برخي از آن‌ها عضو هيات علمي و دانشجوي کافي ندارند.
وي افزود: ضرورتي ندارد در تمامي شهرستان‌هاي يک استان، يک واحد دانشگاهي داشته باشيم که تمامي رشته محل‌ها را هم داشته باشد.
همچنين در اين ديدار نايب رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي بر حفظ کرامت و جايگاه اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي تاکيد کرد.
در ادامه اعضاي فراکسيون دانشگاهيان مجلس، ديدگاه‌هاي خود را حول محورهايي همچون، تقويت فعاليت دانشجويان مؤمن در دانشگاه‌ها، برنامه ريزي براي کاهش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور، ضرورت تطابق بيشتر فضاي دانشگاه‌ها با رويکرد و برنامه هاي دولت، ضرورت تقويت هيات امناي دانشگاه‌ها در راستاي استقلال بيشتر، پيشرو بودن دانشگاه‌ها در بحث اقتصاد مقاومتي، تقويت ارتباط مراکز دانشگاهي با بخش صنعت، توجه جدي به تحول و ارتقاي علوم انساني در برنامه ششم توسعه، تدوبن معيارهاي مشخص براي اسلامي شدن دانشگاه‌ها، ضرورت تثبيت رشد علمي کشور، توجه به طرح‌هاي کلان ملي و تسريع در اجراي سند آمايش آموزش عالي، ضرورت ايجاد پژوهشگاه‌ها در مجاورت دانشگاه‌هاي بزرگ همه استان‌ها، ضرورت افزايش اعتبارات بودجه پژوهشي دانشگاه‌ها، ضرورت حفظ و ارتقاي جايگاه و کرامت اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها در محيط دانشگاهي و ضرورت تجميع رشته‌ها و واحدهاي با ظرفيت پايين دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي در شهرستان‌ها بيان کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن