تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813058107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهيز 20 پژوهش‌سرا به آزمايشگاه نانو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
تجهيز 20 پژوهش‌سرا به آزمايشگاه نانو موج- معاون وزير آموزش و پرورش از تجهيز 20 پژوهش‌سرا به آزمايشگاه نانو خبر داد و گفت: جمعيت دانش‌آموزان فني و حرفه‌اي در چهار سال آينده حدود 400 هزار نفر افزايش پيدا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي زرافشان در گردهمايي مديران مدارس دوره‌هاي اول و دوم متوسطه نواحي شهر کرمانشاه، اظهار کرد: يکي از راهبردهاي اصلي وزارت آموزش و پرورش ارتقاي کيفيت است و اين راهبرد به‌عنوان راهبرد جهاني مطرح است.
وي گفت: پروژه‌اي در دنيا با عنوان آموزش براي همه اجرا مي‌شود که از سال 1990 ميلادي آغاز شده و 6 هدف را دنبال مي‌کند که مهم‌ترين آن دسترسي به آموزش ابتدايي فراگير بوده است.
معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اين هدف با گذشت 10سال محقق شد و در سال‌هاي اخير علاوه بر آموزش ابتدايي، دوره فراگير متوسطه نيز دنبال مي‌شود و اکنون هدف ارتقاي کيفيت مطرح است.
اين مسوول خاطرنشان کرد: پوشش تحصيلي در دوره اول متوسطه 94 درصد است و فقط 6 درصد گروه سني متوسطه در حال تحصيل نيستند و در مدرسه حضور ندارند.
وي ادامه داد: پوشش ظاهري اول متوسطه بيش از 103 درصد است به اين معني که افرادي در رده سني بالاتر از سن متوسطه اول نيز به تحصيل مشغول هستند و پوشش ظاهري دوم متوسطه 85 درصد است.
زرافشان با اشاره به اينکه مديران مدارس نقش چشم‌گيري در راهبرد سياست ارتقاي کيفيت آموزش و پرورش دارند، گفت: بخشي از جلسات مدارس به تبيين سند چشم‌انداز تحول بپردازد و مهم‌ترين کليد واژه براي مدارس، مدرسه مبتني بر برنامه و برنامه‌ريزي است.
اين مقام مسئول با بيان اينکه ساختار مدرسه از شيوه 5.3.3.1 به شيوه 6.3.3 تغيير يافته، تصريح کرد: تغيير بزرگي در نظام آموزشي ايجاد شده و به‌دنبال تغيير ساختار تغيير محتوا نيز ايجاد شده است.
وي ادامه داد: تغيير ساختار موجب کمبود حدود 40 هزار معلم دوره اول متوسطه و هم‌زمان وجود 50 هزار نيروي بيشتر از نياز در دوره دوم متوسطه در سال گذشته شد که با کامل شدن پايه‌هاي تحصيلي در دوره‌هاي متوسطه استقرار کامل انجام نشده و در سال‌هاي آينده نياز به تلاش است تا انجام شود.
ايشان خاطرنشان کرد: معلمي که درس جديدي تدريس مي‌کند و جابه‌جا شده، نيازمند کسب توانمندي لازم است و بايد در مدارس اين موضوع مديريت شود.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: 500 منطقه در کشور داراي پژوهش‌سراي دانش‌آموزي هستند که 50 پژوهش‌سرا مجهز به آزمايشگاه‌هاي نانو است و امسال نيز 14 الي 20 پژوهش‌سرا به آزمايشگاه نانو مجهز خواهد شد.
زرافشان تصريح کرد: جمعيت دانش‌آموزان فني و حرفه‌اي در چهار سال آينده حدود 400 هزار نفر افزايش پيدا خواهد کرد و اين موضوع نياز به جذب استادکار و ايجاد فضاي آموزشي براي 400 هزار دانش‌آموز را مشخص مي‌کند.
وي ادامه داد: پنج هزار نيرو جديد استخدام شده و از اين تعداد يک‌هزار و 800 نفر استادکار در مرحله مصاحبه هستند که پس از آن جذب مي‌شوند.
اين مسوول با اشاره به تمايل ايجاد شده در بين دانش‌آموزان براي ورود به رشته علوم تجربي، تصريح کرد:امکانات، نياز،علاقه و استعداد در هدايت تحصيلي دانش‌آموزان توسط مشاوران مورد توجه قرار بگيرد و دانش‌آموزان توجيه شوند که تا زمان فارغ‌التحصيل شدن آن‌ها ظرفيت اشتغال بخش سلامت تکميل شده و با انبوه فارغ‌التحصيلان در رشته‌هاي زير مجموعه پزشکي مواجه خواهيم شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن