تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815557815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انباشت تجهيزات آزمايشگاهي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
انباشت تجهيزات آزمايشگاهي در کشور موج - دبير انجمن علمي آسيب شناسي ايران اظهار کرد: بايد به فکر مديريت انباشت تجهيزات آزمايشگاهي باشيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، تينا شوشتري، عضو هيات علمي دانشکده علوم پزشکي ايران و دبير علم هفتمين همايش سالانه آسيب شناسي ايران، در نشست خبري اين همايش با اظهار ناراحتي از تجاري شدن آزمايشگاه هاي کشور و سو استفاده سودجويان از اين حرفه گفت: نگاه تجاري به آزمايشگاه از قداست پزشکي آن را خدشته دار مي کند.
وي با بيان اينکه در صدديم با همکاري گروه هاي پزشکي جايگاه اين رشته را با فرهنگ سازي مناسب ارتقا دهيم، افزود: يکي از اهداف هفتمين همايش سالانه آسيب شناسي، معرفي مناسب رشته آزمايشگاه و اعلام استاندارد هاي روز دنيا است.
دبير علمي هفتمين همايش سالانه آسيب شناسي ايران شعار امسال همايش را «آزمايشگاه يک گام به جلو» عنوان کرد و در اين خصوص تصريح کرد: در حال حاضر آزمايشگاه صرفا به عنوان يک مرکز آزمايش فعال است اما مي خواهيم که با اين اقدامات به برقراري ارتباط ميان متخصصان باليني و پاتولوژيست ها و تهيه شرح حال بيمار با پزشکان باليني ارتباط دايمي و موثرتري برقرار کنيم.
وي در ادامه تاکيد کرد: اين روش مي تواند قضاوت و تفاسير صحيح آزمايش را به دنبال داشته باشد.
در ادامه اين نشست، مژگان عسکري، نايب رئيس انجمن علمي آسيب شناسي ايران، به طرح اجراي آزمايش هاي پاپ اسمير به آزمايشگاه هاي پاتوبيولوژي اشاره کرد و گفت: نمونه هاي پاپ اسمير بايد توسط آزمايشگاه هاي پاتوبيولوژي انجام شود و به همين دليل قول امضاي اين طرح را از وزير بهداشت گرفته ايم.
وي از رسالت هاي انجمن به جلوگيري از ورود آزمايش هاي گران قيمت به حيطه تشخيصي و جلوگيري از ايجاد نيازهاي القايي برشمرد و افزود: به دنبال تهيه گايد لاين هاي تشخيص درماني نيز هستيم.
حسين دادآفرين دبير انجمن علمي آسيب شناسي ايران توزيع پاتولوژيست ها در سطح کشور را به دليل وجود طرح 2-4 ساله براي اين متخصصان در کشور مناسب دانست و اظهار کرد: ماندگاري متخصصان در مناطق محروم از اهداف مشترک انجمن و طرح تحول سلامت است.
وي با بيان اينکه در کشور دچار انباشت تجيهزات آزمايشگاهي هستيم، علت آن را نبود روحيه کار تيمي در کشور و وجود آزمايشگاه هاي کوچک با تعداد پايين بيمار عنوان کرد.
دادآفرين با اعلام اينکه تمامي آزمايش هاي پاتولوژي در ايران با کيفيت مناسب قابل اجرا است، تاکيد کرد: بايد به فکر مديريت انباشت تجهيزات آزمايشگاهي باشيم.
هفدهمين همايش سالانه آسيب شناسي ايران از تاريخ 4 تا 6 آذر با حضور 9 مهمان خارجي با تمرکز بر موضوعات؛ هماتولوژي، پاتوبيولوژي، زنان، بيماري هاي پستان و گوارش ذر مرکز همايش هاي بين المللي رازي برگزار خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن