تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توسعه صادرات دارو و تجهيزات پزشکي به کشورهاي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
وزير بهداشت: لزوم توسعه صادرات دارو و تجهيزات پزشکي به کشورهاي منطقه موج- وزير بهداشت گفت: ايجاد دانشگاه‌هاي مشترک و تربيت دانشجو با حضور بخش خصوصي يکي از سياست‌هايي است که در دوره فعلي آن را دنبال مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در دومين نشست مشترک مسوولان حوزه سلامت با سفرا و نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد، در جمع بندي اين نشست عنوان کرد: اقدامات تيم هسته اي و حمايت‌هاي دولت؛ فرصتي براي آغاز مذاکرات و استفاده متقابل از توانمندي ساير کشورها در حوزه سلامت است.
وي با اشاره به اين که در حوزه آموزش پزشکي بايد حداقل استانداردها رعايت شود، گفت: دانشگاه در کشورهايي مانند هند، امارات، فيليپين و غيره از نظر ما استانداردهاي لازم را ندارند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر توجه به مشکلات نمايندگان ايران در حوزه سياست خارجي اظهار کرد: واقعيت اين است که وزارت بهداشت با جان مردم سر و کار دارد در نتيجه هر دانشگاه و هر آموزش عالي را در حوزه پزشکي در دنيا مورد تأييد قرار نمي‌دهيم. کشور ما از نظر پيشينه علم فاصله بسيار زيادي با کشورهايي همانند امارات دارد در نتيجه نمايه علمي ما با اين کشورها قابل مقايسه نيست.
هاشمي با ابراز تأسف نسبت به اين که حوزه سلامت براي برخي از افراد در سراسر جهان به يک تجارت تبديل شده است، خاطرنشان کرد: شايد تنگ نظري برخي در سال‌هاي گذشته اجازه نمي‌داد بخش خصوصي در حوزه آموزش پزشکي فعال شود و به ايجاد دانشگاه‌هاي خصوصي بپردازد. اما در دوره فعلي نگاه ما متفاوت و بر اساس ايجاد دانشگاه‌هاي مشترک و تربيت دانشجو با حضور بخش خصوصي است. لذا يکي از بخش‌هايي که سفرا مي‌توانند در ايجاد آن فعال باشند حوزه آموزش و ايجاد دانشگاه‌هاي پزشکي در سرمايه گذاري مشترک با دانشگاه‌هايي در سطح دنيا است که از نظر علمي با ايران همتراز باشند.
وي شهر کيش را بستري مناسب براي سرمايه گذاري خارجي عنوان و اظهار کرد: اين شهر هم مي‌تواند بستري مناسب براي ايجاد دانشگاه و نيز ارائه خدمت پزشکي بخش خصوصي به ايرانيان و کشورهاي منطقه باشد.
هاشمي با تاکيد بر اين که تفاهم نامه تا زماني که به قرارداد منجر نشوند، کاري از پيش نمي‌برد، ادامه داد: تا کنون چندين مورد تفاهم نامه در حوزه سلامت به امضا رسيده است اما در عمل نه صادراتي انجام شده و نه سرمايه گذاري صورت گرفت است. همه کشورها براي واردات علاقه مند هستند اما براي مواردي که مد نظر ما است تا کنون حرکتي صورت نگرفته است. طبيعي است که روابط بايد دو طرفه باشد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که کشورهاي اروپايي و برخي از کشورهاي آسيايي مانند ژاپن و کره توان تأمين تخت‌هاي بيمارستاني را دارند، عنوان کرد: کشورهايي همانند آلمان، لهستان، فرانسه، ژاپن و کره از جمله کشورهايي هستند که در مورد تجهيزات پزشکي مي‌توانيم با آنها سرمايه گذاري‌هاي مشترک داشته يا فرصت‌هاي سرمايه گذاري را براي آنها فراهم کنيم.
هاشمي ادامه داد: در دنيا جز کشورهاي مولد، کشوري وجود ندارد که خود براي تأمين تجهيزات پزشکي سنگين سرمايه گذاري انجام دهد. تا کنون بيمارستان‌ها هر يک به تنهايي به تأمين تجهيزات پزشکي اقدام مي‌کردند اين در حالي است که مي‌توان در قالب سرمايه گذاري با سود قابل توجه براي تأمين اين تجهيزات اقدام کرد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که در صورت بازبيني صنعت دارويي، وضعيت صادرات داروي ايران بهبود قابل توجهي مي‌يابد، گفت: بايد با ديدي منطقه اي به توليد و صادرات دارو روي آورد. مهم؛ داشتن باور به توسعه و استفاده از فرصت‌هاي پس از تحريم است.
وي با اشاره به سرمايه گذاري 100 ميليون دلاري مشترک کشور دانمارک با ايران، اين اقدام را اولين گام در توسعه سرمايه گذاري‌هاي خارجي دانست و عنوان کرد: ايران نياز به تأمين 50 آمبولانس هوايي دارد. در اين مورد نيز مي‌توان به سرمايه گذاري‌هاي مشترک روي آورد. همچنين امکان بازسازي ناوگان اورژانس کشور در قالب خريد خدمت وجود دارد.
هاشمي با تاکيد بر لزوم افزايش صادرات دارو و تجهيزات پزشکي گفت: اکنون يک سال و نيم است در تلاشيم صادراتي دارويي به عراق را افزايش دهيم. در اين کشور تمامي حوزه‌ها سياسي محسوب مي‌شوند اما بايد خط ويژه اقتصادي با اين کشور برقرار کرد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به صادرات دارويي 18 ميليارد دلاري يکي از کشورهاي همسايه ايران به عراق ادامه داد: سهم صادرات ايران به عراق در دوره گذشته کمتر از 15 ميليون دلار بوده است. اين در حالي است که توسعه صادرات ايران به کشورهايي همانند سوريه، عراق، لبنان با توجه به فاصله زيادي که ايران با اين کشورها در سطح توليد دارو و تجهيزات دارد، امري است که تا کنون بايد محقق مي‌شده است.
وي با تاکيد بر اين که برخي از اقلام دارويي ايران با بازار بين المللي قابل رقابت است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسي شرکت‌هاي داخلي است که تا کنون در مبادلات بين الملل ضعيف بوده و تنها به رقابت داخلي مي‌پرداختند. سفرا و نمايندگان ايران مي‌توانند فرصت صادرات دارو و تجهيزات پزشکي را براي ايران فراهم کنند تا هم فضاي محدود داخلي به فرصتي گسترده براي سرمايه گذاران داخلي تبديل مي‌شود، و هم اين شرکت‌ها در شرايط اجبار با کمپاني‌هاي بين المللي ارتقاء يابند.
هاشمي به موضوع تربيت نيروي انساني و اعزام متخصص از ايران به ساير کشورها اشاره و اظهار کرد: در شرايط تحريم ايران رتبه اول پيوند کبد را دارد. اين در حالي است که اين عمل بسيار پيچيده است و در حالي که هزينه انجام آن 500 هزار دلار است با بيمه در ايران کمتر از يک هزار دلار انجام مي‌شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که سرمايه گذاري مشترک با کشورهاي خارجي در حوزه سلامت مي‌تواند ابزاري مناسب براي ديپلماسي و نزديک کردن ملت‌ها به يکديگر باشد، عنوان کرد: متاسفانه تعدادي دلال و سودجو مشکلات بزرگي را به مردم تحميل کردند، بايد تلاش کرد تا دست اين واسطه‌ها قطع شود.
وي با تاکيد بر اين که حوزه پزشکي نياز به تأمين بهترين‌ها دارد اين شيوه تأمين را تفاوت حوزه سلامت با ساير حوزه‌ها دانست و گفت: اگر در حوزه دارو و تجهيزات مشابه داخلي وجود دارد بايد ابعاد ملي را تقويت کرد در غير اين صورت بايد بهترين‌ها را با معقول‌ترين هزينه تأمين کرد. در نتيجه در آمريکا نيز کمپاني‌هايي وجود دارند که در صورت فراهم کردن فرصت مي‌توان بازار را از دست دلال‌هايي که در 20 سال گذشته فعال بوده و مشکلاتي را ايجاد کرده‌اند، خارج کرد.
وزير بهداشت در پايان با تاکيد بر کاهش 30 درصدي هزينه‌هاي مردم در حوزه سلامت در صورت خروج دلالان از بازار دارويي، گفت: در شرايط ايجاد مقدمات توافق نامه هسته اي در زمينه تأمين تجهيزات پزشکي شاهد 40 تا 50 درصد و حتي گاهي تا صد در صد کاهش قيمت‌ها بوديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن