تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هديه آيت الله هاشمي به حنانه،انگشتري مرقد امام حسين (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۵ب.ظ)
هديه آيت الله هاشمي به حنانه،انگشتري مرقد امام حسين (ع) موج - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار حنانه حافظي (حافظ قرآن)، هديه معنوي را به اين دختر خردسال تقديم کرد؛ هديه او نگين انگشتري ساخته شده از سنگ مقبره امام حسين (ع) بود.
به گزارش خبرگزاري موج، در متن اين خبر آمده است؛ دفتر آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني امروز (چهارشنبه) در ديداري متفاوت، ميزبان مهمان عزيزي از يک خانواده قرآني بود.
عشق به آيه آيه قرآن در وجود کودکي خردسال به نام «حنانه خلفي» حافظ که نه، حافظه قرآن، چنان متبلور بود که آيت الله هاشمي رفسنجاني، يکي از قديمي‌ترين محافظان قرآن را، به شگفتي وا داشت و گفت: الله اکبر
زن و شوهري تقريباً ميان سال، با دختر کوچولوي چادري‌شان که تسبيحي سرخ رنگ در دست داشت، وارد اتاق کار آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني شدند و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشاني حنانه را بوسيد و از چگونگي حفظ قرآن حنانه و ديگر بچه‌هاي خانواده «خلفي» پرسيد.
مصطفي خلفي، پدر خانواده گفت: چهار فرزند دارم که همه حافظ قرآن هستند و يکي از آنان 10 جزء قرآن را به زبان فرانسه از بر است.
نوبت به حنانه رسيد و گفت: از 4 سالگي براي روخواني و روان خواني به مهد قرآن رفتم و از 5 سالگي شروع به حفظ قرآن کردم و در طول 2 سال حافظ همه قرآن شدم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني آيه «لن تنالوا آلبر...» را خواند و حنانه گفت: صفحه 61 سوره آل عمران است و آنگاه آن آيه و همه آيات آن صفحه را تلاوت کرد.
شگفتي تلاوت و لحن صداي حنانه به گونه اي بود که آيت الله هاشمي رفسنجاني، گفت: تحت تأثير قرار گرفتم، با خيلي از قاريان و حافظان صحبت کرده‌ام، اما در صدا و صداقت تلاوتش جاذبه اي است که قلب انسان را تسخير مي‌کند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وقتي چگونه خواندن «صلوات خاصه» امام هشتم حضرت امام رضا (ع) را از حنانه شنيد، گفت: امروز را با تلاوت دل‌نشين قرآن شيرين کرديد و اميدواريم قرآن سرلوحه همه ما در زندگي باشد که سعادت دنيا و آخرت را به دنبال دارد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به حنانه و خانواده خلفي، گفت: خدا را شکر کنيد که خداوند آشنايي با قرآن را به عنوان بهترين نعمت به شما هديه داده است.
وي با يادآوري روزها و شب‌هايي که در زندان مشغول حفظ قرآن بود، گفت: علاوه بر آموزه‌هاي ديني، در عمل و تحت شکنجه‌هاي ساواک، درک کردم که قرآن به انسان آرامش مي‌دهد.
هديه آيت الله هاشمي رفسنجاني به حنانه کوچولو و خانواده خلفي بر معنويت جلسه افزود، نگين انگشتري از قبر امام حسين (ع) که گفت: در سفر به کربلا مسؤولان حرم امام حسين (ع) تکه اي از سنگ قبر سابق امام را که در تعويض شکسته بود، به من هديه دادند و ما هم از آن براي انگشتر نگين ساخته‌ايم و اين هديه عزيز معنوي را به حنانه عزيز مي‌دهيم تا ان شاءالله شيعه آن امام مظلومي باشد که سر مبارکشان بر ني قرآن مي‌خواند.
اين ديدار صميمي به خاطر برنامه‌هاي بعدي آيت الله هاشمي رفسنجاني به پايان رسيد و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به پدر و مادر حنانه، گفت: قرآن را به خانواده برده‌ايد و سعي کنيد با ترجمه و تفسير به آموخته‌هاي خويش عمق بدهيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن