تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804657126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیل: تغییر سیاست غرب در قبال ایران پس از حمله خونین به مخالفان!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
کمپ لیبرتی هیل: تغییر سیاست غرب در قبال ایران پس از حمله خونین به مخالفان!

با ادعای دست داشتن ایران در حمله به لیبرتی؛
هیل: تغییر سیاست غرب در قبال ایران پس از حمله خونین به مخالفان!
«آمریکا و سازمان ملل از نقش عاملان ایران در تمامی حملات صورت گرفته آگاه بوده اند اما کمترین کار را برای محدود کردن آن ها انجام داده اند...»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه خبری "هیل" (Hill) وابسته به کنگره آمریکا در خبری تحت عنوان "پس از آخرین حمله به مخالفان، باید سیاست غرب در قبال ایران تغییر کند" حمله اخیر به کمپ لیبرتی را به ایران نسبت داده و از لزوم برخورد جدی در این رابطه سخن به میان آورده است.     در این یادداشت که به قلم، "دیوید جونز" وزير پيشين ولز در كابينة ديويد كامرون و از اعضای محافظه کار مجلس عوام انگلیس نوشته شده، آمده است: «در اواخر ماه گذشته، جامعه مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی عراق، با سیلی از موشک ها مورد حمله قرار گرفت و دست کم 24 نفر در این حمله کشته شدند. اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران [گروهک تروریستی منافقین]، پس از حمله به کمپ اشرف در سال 2011 به لیبرتی منتقل شدند. اسکان مجدد آن ها بر اساس توافق به دست آمده میان دولت عراق و سازمان ملل متحد با حمایت آمریکا، توسط کمیساریای عالی پناهندگان صورت پذیرفت.     اما تنها چند صد نفر از چندین هزار عضو این سازمان توانستند با موفقیت در لیبرتی ساکن شوند و این شاهدی روشن بر شکست آمریکا و متحدانش در عمل به تعهداتشان در قبال گروهی است که به آن ها تضمین داده شده بود در ازای تسلیم سلاح های دفاعیشان از آن ها حفاظت خواهد شد.»     نگارنده این نوشتار که از اعضای کمیته [به اصطلاح] آزادی ایران در پارلمان انگلیس موسوم به (BPCIF) است، ضمن مظلوم نمایی گروهک تروریستی منافقین و ادعای حمله به این گروه از سوی عاملان ایران، می نویسد: «ساکنان کمپ لیبرتی در حال حاضر در مقابل حملات مرگبار مکرر عاملان رژیم ایران، بی دفاع و بی پناه مانده اند. بر اساس برخی گزارشات، در حمله اخیر به این کمپ از موشک هایی استفاده شده که تولید ابتدایی آن در ایران بوده است.     حمله ماه اکتبر، هفتمین مورد از حملات مشابه به اشرف و لیبرتی بود. این حقیقت شاهدی روشن بر شکست سیاست های غرب است و نشان می دهد آمریکا و سازمان ملل بارها در اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از این گروه و یا انتقال ساکنان آن به محلی خارج از عراق، شکست خورده اند.     "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا پس از حمله به لیبرتی ضمن صدور بیانیه ای، وعده داد که با عراق و جامعه جهانی برای حفاظت از این گروه و یا انتقال آن ها به محلی امن، کار خواهد کرد. اما وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز چنین اظهاراتی را عنوان کرده است. چیزی که تا کنون اعلام نشده، یک طرح روشن و تضمین مناسب است که نشان دهد کاخ سفید به کسانی که دشمن منافع غرب و مقاومت ایران هستند، اعتماد نمی کند.  
"شورای ملی مقاومت ایران" بلافاصله پس از این حمله به انتقاد از کاخ سفید و سازمان ملل پرداخت. مریم رجوی عنوان کرد که آمریکا و سازمان ملل از نقش عاملان ایران در تمامی حملات صورت گرفته آگاه بوده اند اما کمترین کار را برای محدود کردن آن ها انجام داده اند.  
در واقع بی اطلاعی از ارتباط حکومت ایران با شبه نظامیان شیعی مجهز در عراق و سوریه تقریبا غیر ممکن است و نادیده گرفتن این موضوع از سوی آمریکا و متحدانش بسیار نگران کننده است. اما موضوعی که بیش از آن آزاردهنده است، واکنش اولیه آن ها به حمله اخیر است که نشانی از آمادگی آن ها برای رسیدگی به این ارتباط ندارد.»  
در ادامه این یادداشت، ضمن اعتراض به سیاست های اتخاذ شده از سوی آقای روحانی، آمده است: «زمانی که آقای روحانی در سال 2013 مسئولیت ریاست جمهوری ایران را به عهده گرفت، به سرعت توسط بسیاری از رهبران غربی به عنوان یک میانه رو مورد ستایش قرار گرفت. هنوز هم با وجود شواهد بسیاری که نشان می دهد روحانی نیز مانند مسئولین گذشته ایران است، این دیدگاه غالب است. روحانی در آینده نزدیک به فرانسه و ایتالیا سفر خواهد کرد و این فرصتی مناسب برای غرب است تا او را به خاطر ادامه تضییع حقوق بشر و حمایت از تروریسم، که حمله به کمپ لیبرتی از نمونه های بارز هر دو مورد است، به چالش بکشند.»     نگارنده این یادداشت در ادعایی عجیب عنوان می کند: «دلیل هدف قرار گرفتن اعضای گروه مجاهدین از سوی ایران، روشن است؛ این گروه، تهدیدی برای بقای رژیم ایران است. قدرتهای غربی باید پیش از نابود شدن این گروه بوسیله ایران، از آن حمایت کنند.»  
در انتهای این گزارش آمده است: « آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل از پذیرش مسئولیت های خود در قبال مخالفان ایران در کمپ لیبرتی سر باز زده اند. به عقیده غرب و جوامع بین المللی، برای انتقال اعضای این گروه و محافظت از آنها باید اقداماتی صورت گیرد. اما این اقدامات به خاطر تمایل به ایجاد روابط حسنه با ایران و پیشبرد برخی سیاست های بین المللی به حاشیه رانده شده است و اکنون با حمله مرگبار به قرارگاه لیبرتی روشن است که این سیاست ها به قیمت جان برخی افراد تمام شده است. قدرتهای غربی باید موضع رسمی خود را در قبال این گروه مشخص کنند. آنها باید بدانند با دخالت های رژیم ایران، بسیاری از بحران های خاورمیانه حل نخواهد شد.»      

  506  



۲۷/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن