تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802534681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش به پایان خود نزدیک می شود؟/ خاورمیانه در انتظار تغییر سیاست‌های غرب در مقابل گروه‌های تروریستی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: داعش به پایان خود نزدیک می شود؟/ خاورمیانه در انتظار تغییر سیاست‌های غرب در مقابل گروه‌های تروریستی
گروه تروریستی داعش طرح جدیدی از حملات تروریستی را در سطح جهان آغاز کرده است تا بار دیگر با کشاندن ناامنی و بی ثباتی به خارج از مرزهای خلافت خود خوانده خود، منطقه و غرب را به بازنگری در سیاست های خود وادارند.
به گزارش نامه نیوز، بیش از 2 سال از ظهور و گسترش گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می گذرد و این گروه ترویستی با حملات اخیر خود در پاریس نشان داد نه تنها نسبت به گذشته تضعیف نشده است بلکه سطح و طرح جدیدی از حملات تروریستی را برای ناامن کردن جهان و در پاسخ به حملات علیه داعش در خاورمیانه پایه ریزی کرده است.

داعش در هفته گذشته به فاصله تنها چند روز دو حمله تروریستی گسترده را یکی در بیروت و دیگری در پاریس صورت داد؛ حملات تروریستی هماهنگی که در لبنان بیش از 40 کشته و در پاریس 130 قربانی برجای گذاشت؛ حملاتی که موجب شد ضربات جنگنده های غربی و روسی در سوریه و عراق سهمگین تر از گذشته مواضع دعش را هدف قرار دهند.

حملات روسیه علیه داعش در سوریه از یک سو و حضور ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای شکست داعش در عراق و سوریه از سوی دیگر نظم داعش را بر هم ریخته است و مواضع استراتژیک این گروه تروریستی را برهم زده است، گزارش های منتشر شده از فرار ده ها هزار نفر از تروریست های داعش و تغییر مکان آنها از سوریه به عراق خبر می دهد.

داعش در پاسخ به این حملات اما با منفجر کردن هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینا و دو حمله تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان پیام روشنی را برای روسیه و غرب ارسال کرد و از آنان خواست تا از خاورمیانه خارج شوند. این تهدیدات و حملات اما به بیروت و پاریس محدود نمی شود. داعش چند ساعت پس از حملات مرگبار پاریس چندین پیام ویدویی و مجازی ارسال و منتشر کرد و دیگر کشورهای غربی و اروپایی و همچنین خاورمیانه را به حملات تروریستی تهدید کرد.

داعش در این پیام ها ایران، روسیه، ایتالیا، آلمان و آمریکا را اهداف بعدی خود در انجام حملات تروریستی عنوان کرد.


پیام حملات تروریستی در پاریس چه بود؟

گروگانگیری در سالن کنسرت، عملیات انتحاری در خارج از یک ورزشگاه که در آن بازی فوتبال با حضور رئیس جمهوری فرانسه در جریان بود، تیراندازی به چند کافه و رستوران این روزها پاریس، پایتخت فرانسه را به شهری وحشت زده تبدیل کرده است. چند نفر از عوامل این حوادث تروریستی همچنان بازداشت نشده اند و به گفته پلیس فرانسه دور جدیدی از عملیات های تروریستی محتمل است.

از سوی دیگر، اولاند که نتوانسته بود خود را به گروه جی بیست برساند وزیر خارجه خود را برای حضور در این نشست عازم آنتالیا کرد تا نشست کشورهای گروه بیست به میزبانی ترکیه در سایه حملات داعش برگزار شود و مهمترین توافق و اتفاق نظر آن نیز مقابله با داعش باشد و همچون گذشته بشار اسد محور اختلافات.

نشست بین المللی وین نیز به همین منوال برگزار شد و وزرای خارجه کشورهای حاضر در این نشست بر سر تشدید مقابله با داعش به توافق رسیدند اما همچنان بر سر آینده آسد با یکدیگر به جدل پرداختند.

پس از حملات شارلی ابدو در پاریس و ادامه آن در سحرای سینا و بار دیگر حملات تروریستی در بیروت و پاریس اما به نظر می رسد که امروز غرب را با واقعیت آنچه در خاورمیانه می گذرد نزدیک تر کرده است. محور تحلیل ها و گزارش های رسانه ای در این چند روز با چرخشی آشکار خواستار همکاری غرب با روسیه و ایران برای شکست داعش می شوند.

رسانه های غربی در تصمیم دولت هایشان در تلاش برای برکناری اسد تشکیک وارد کرده و خواستار اتحادی برای مقابله با داعش و گروه های تروریستی و روشن شدن مرزهای تروریسم در خاورمیانه شدند.

پس از بیش از چهار سال برگزاری نشست های بی نتیجه درباره سوریه که تنها به قدرتمند شد داعش انجامید امروز اما به نظر می رسد خاورمیانه در انتظار چرخشی آشکار درسیاس های غرب باشد. چرخشی که می تواند از توقف فروش سلاح به گروه های سلفی و افراطی از سوی غرب آغاز و با قطع حمایت های مالی و ورود به جنگ با داعش و دیگر گروههای تروریستی در خارومیانه تا نابودی آنها ادامه پیدا کند.  






۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن