تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 دی 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1851270860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رقص کاغذپاره‌ها» با سوء تفاهم روبه رو شد/هیچ کس به من مجال فعالیت در سینما و تئاتر را نداد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «رقص کاغذپاره‌ها» با سوء تفاهم روبه رو شد/هیچ کس به من مجال فعالیت در سینما و تئاتر را نداد
«رقص کاغذپاره‌ها» با سوء تفاهمبا بخل و حسادت روبرو شد و ادامه یافت تا اینکه به نقطه آغاز رجعت کرد و من خدا را شاکرم دیگر کار قضاوت را به عهده هنرمندان و منتقدان و اهل فن می‌سپارم


سیاوش اسد کارگردان نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» در خصوص جرئیات نمایش و ویژگی‌های آن در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: «رقص کاغذپاره‌ها» با بخل و حسادت روبرو شد و با سوء تفاهم ادامه یافت تا اینکه به نقطه آغاز رجعت کرد و من خدا را شاکرم دیگر کار قضاوت را به عهده هنرمندان و منتقدان و اهل فن می‌سپارم و امیدوارم دعوت گروه «رقص کاغذپاره‌ها» را قبول کنند و ما را به نقد بگذارند.

وی ادامه داد: این نمایش داستان نویسنده‌ای است که به اتفاق همسرش به بندر انزلی آمده‌اند. در واقع همسر وی شوهر خود را از زندگی شهری بیرون کشیده و درصدد آن است تا زمان بیشتری را با همسر خود بگذراند اما شوهر او همچنان در پی نوشتن است و در همین حین سوژه‌ای را از سوئیت محل اقامت خود پیدا می‌کند که در مورد آن شروع به نوشتن می‌کند.
 
وی تصریح کرد: سوژه‌ای که این نویسنده در رابطه با آن می‌نویسد در مورد زوج‌های جوانی است که به تازگی ازدواج کرده و دچار یکسری معضلات و مشکلاتی می‌شوند که در جامعه کنونی ما وجود دارند. مشکلاتی که افراد دهه 60 و 70 با آن مواجه بوده و در نهایت منجر به طلاق می‌شوند.
 
اسد بیان کرد: این نمایش دارای 5 اپیزود است که یکی مربوط به نویسنده و همسرش و اپیزودهای خداحافظی است که زن به هر بهانه‌ای درصدد خداحافظی است در هر یک از دیگر اپیزودها به یکی از معضلات پرداخته و پیامی را برای زوج‌های جوان گنجانده‌ایم مانند اینکه دروغ حتی برای یکبار هم زشت است و دیگر مسائل. در نهایت عشق زیباست و باید از خود گذشت و ایثار کرد. این موضوع در تمام اپیزودها وجود دارد که در پایان زن نویسنده تمام نوشته‌ها و داستان‌های نویسنده را پاره می‌کند. البته قبل از اینکه این نوشته‌ها پاره شوند، نویسنده تمام آن‌ها را به همسر خود هدیه می‌دهد، اما زن از این موقعیت استفاده کرده و تمام برگه‌ها را پاره کند. زیرا قصد دارد که همسرش فقط برای خودش باقی بماند.
 
اسد عنوان کرد: پیام اصلی نمایش این است که چه خوب می‌شود انسان قضاوت نکند و مورد قضاوت قرار نگیرد و اینکه زن و شوهرهای جوان با یکدیگر تعامل داشته باشند و یکدیگر را تحمل کرده و سکوت اختیار کنند. تا این موارد و مشکلات باعث بوجود آمدن مشاجره نشده و به طلاق منجر نگردد.
 
وی خاطرنشان کرد: پیام کلی این نمایش درک کردن زوجین است. چه خوب است انسا‌ن‌ها به جای بحث و دعوا با یکدیگر حرف بزنند. کل داستان براساس عشق واقعی است. عشقی که روی زمین وجود دارد و براساس ایثار کردن و از خود گذشتن است. هنگامی که عشق بی‌منطق باشد و فقط براساس احساس جلو رود به طور حتم به جنون کشیده می‌شود. بنابراین چه خوب است که عشق موجود بین افراد تلفیقی از منطق و احساس باشد. در واقع نگاهی عاقلانه به عشق.
 
اسد بیان کرد: بهزاد فراهانی عزیز زنگ نمایش من را به صدا درآورد و او بسیار روی متن مسلط شد و بچه‌ها را راهنمایی کرد. هنرمندان دیگری که از نمایش دیدن کردند آقایان رضا رویگری، خداویسی، منتظری(کارگردان)، جواد فردآبادی، محسن شایان‌فر، محسن اورنگ، رسول محمدی بوده‌اند. من هر شب با چهره‌ها به جلو می‌روم. همچنین اساتید دانشگاه نیز هر شب همراه ما هستند.
 
وی افزود: از بین نویسندگان و کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی که به دیدن نمایش آمده‌اند همگی نظرات مساعدی را نسبت به کار ما داشته‌اند و اظهار داشتند که کار ما براساس امروز جامعه است. امروز زن وشوهر‌هایی که با مشکلات این چنینی روبه‌رو بوده و در پایان به طلاق می‌رسند.
 
اسد گفت: امیدوارم زوج‌های جوان که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده‌اند به دیدن نمایش ما آمده و با بیان ساده و روان آن همراه شوند. من در این نمایش بار آموزشی را بالا برده‌ام و قصد داشتم تا افراد، خود را در آن مشاهده کنند و بازخوردهایی که از بین تماشاچیان در این چند شب اجرا داشته‌ایم همین گونه بوده است و داستان‌های مشابهی را از خود و نزدیکانشان تعریف کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: اساتیدی که نمایش را دیده‌اند بر این نظر بودند که بازی‌ها و میزانسن خوب بوده‌اند. من در «رقص کاغذپاره‌ها» 13 بازیگر دارم که 8 نفر آن‌ها بازی اولی هستند. اساتید می‌گفتند کار بازی اولی‌ها مشخص است اما در کل قابل قبول هستند و انتخاب بازیگران نیز درست بوده و در جای خود قرار گرفته‌اند.
 
اسد عنوان کرد: مدت 14 سال است که در زمیه تئاتر فعالیت می‌کنم و حرفه اصلی من سینماست اما هیچ کس به من فرصت و مجال کار کردن در سینما و تئاتر را نداد. تا اینکه امسال آقای حامد غنی با دو کار که نقش اول آن‌ها را ایفا کردم دیدگاه من این است که همیشه باید بستری را به وجود آورد تا افراد مستعد بتوانند کار کنند.
 
وی در خصوص اهدای «رقص کاغذپاره‌ها» به استاد سمندریان و هما روستا بیان کرد: من تمام کارهای خود را از روز اول به استاد سمندریان تقدیم کرده‌ام و امسال که بانو هما روستا را از دست دادیم و من می‌دانستم چقدر او به استاد کمک کرده بود به همین خاطر تصورم این است که تنها کاری که می‌توانم برای استادم انجام دهم همین است.
 
اسد اظهار داشت: مایل بودم یکسری ایده‌های نوتر و جامع‌تر را وارد کار کنم. از آن‌جا که کار خود را با استاد سمندریان آغاز کردم، کارهای ایشان بیشتر خارجی بود و من نیز خارجی کار بودم و کارهایم را به صورت کلاسیک پیش بردم.
 
"رقص کاغذپاره‌ها" را نیز به صورت کلاسیک و به سبک خارجی جلو بردم و به نظر من کارهای کلاسیک کارهای بسیار خوبی است اما طرز فکر مردم ما عوض شده است. یعنی ما کارگردان‌ها چه در تلویزیون، سینما و تئاتر خوراک فکری بدی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. به همین دلیل سالنهایی که کارهای کلاسیک انجام می‌دهند معمولاً خالی هستند. از آن طرف کارهای آزاد که با طنز جلو می‌روند سالنهای پرتری نسبت به ما دارند.  
 
وی تأکید کرد: یکی از مشکلات اصلی تئاتر اهدای خوراک بدفکری به تماشاگر و پس زدن ما از جانب آن‌هاست. تماشاگر حاضر است حرف‌های نادرست و بی‌محتوا را در نمایش طنز تماشا کند و برای دیدن آن هزینه زیادی را هم بپردازد. یکی دیگر از معضلات اساسی تئاتر کشور ما حضور بچه‌های سینما که معمولاً تئاتری نیستند در تئاترهای کلاسیک است که تماشاچیان را بر این اساس جذب می‌کنند. این به نظر من درست نیست.
 
اسد ادامه داد: دانشجویان و کسانی که تئاتر کار کرده‌اند و بعد از گذشت چندین سال فعالیت هنوز شناخته نشده‌اند هنگام استفاده در نمایش برندی ندارند، اما به طور مثال فلان بازیگر که کار سینمایی کرده است هنگامی که در نمایش حضور می‌یابد تماشاچیان برای دیدن او به صورت زنده روی صحنه بلیط می‌خرند. پس کسی برای تئاتر بلیط نمی‌خرد بلکه برای دیدن هنرپیشه‌های سینما بلیط خریداری می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: هر اندازه که تبلیغات در خصوص نمایش‌ها صورت بگیرد اولین موضوع مورد سؤال تماشاگران این است که چه بازیگرانی در کار حضور دارند. در واقع خوراک فکری مردم را خود ما تغییر داده‌ایم برای رسیدن به درآمد‌های بالاتر. به نظر من تئاتر راه را اشتباه رفته است. به زعم من بازیگر حرفه‌ای کار خود را از تئاتر آغاز می‌‌کند و سپس وارد سینما می‌شود و در آن‌جا رشد می‌کند. زیرا تئاتر شخصیت‌سازی، رشد و نظم و انضباط دارد.
 
وی تصریح کرد: من دلگیرم از کسانی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهند. ما یک گروه جوان هستیم که رده سنی ما بیشتر از 25 سال نیست. به جای حمایت از ما هر روز با یک مشکل مواجه می‌شویم. خیلی مایلم که تماشاگران چه حرفه‌ای و چه عادی به دیدن کارم آمده و از این کار درس بگیرن و از سالن خارج شوند.
 
لازم به ذکر است سیاوش اسدی در پایان از حمید حریری و حامد غنی تشکر ویژه کرد و گفت: بسیار خوشحالم که به توصیه رضا کیانیان گوش کردم و از تئاتر شروع کردم.
 
گفتنی است سیاوش اسدی یک کار تلویزیونی و 2 کار سینمایی را در دست کار دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

پاسخ مدیر تماشاخانه فنی زاده به محمد یعقوبی
«رقص کاغذپاره ها» به استاد سمندریان و بانو هما روستا تقدیم شد
نمایش «رقص کاغذ پاره‌ها» هفت مسلح شد
موج جدیدی از آثار نمایشی و تازه‌های تئاتر در نیمه تابستان
محمد یعقوبی مرد «زمستان 66»





۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن