تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813049956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت مطالعه در ايران مطلوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۴ (۶:۳۶ق.ظ)
آيت الله علوي بروجردي: وضعيت مطالعه در ايران مطلوب نيست موج - قم - استاد درس خارج حوزه با بيان اين مطلب که امروز کتابخانه هاي کشور با استاندارد کتابخانه اي دنيا فاصله داريم، گفت: امروز کتابخانه شبانه روزي در قم وجود ندارد و بايد امکان حضور محقق به صورت ۲۴ ساعته در کتابخانه ها فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله علوي بروجردي در پنجمين نشست مديران کتابخانه هاي تخصصي استان قم که در کتابخانه حضرت آيت الله بروجردي (مسجد اعظم) برگزار شد، گفت: ما نسبت به فرهنگ کشور مسووليم و بايد در اين زمينه فعاليت کرد تا بتوان به دستاوردهاي خوبي رسيد.
وي گفت: امروز مشکلات جدي در نشر کتاب و فرهنگ کتابخواني در کشور وجود دارد و در شأن ايران نيست که اين مشکلات وجود داشته باشد.
توليت کتابخانه حضرت آيت الله بروجردي (ره) يادآور شد: در کشورهاي گوناگون مردم در اتوبوس ها و... مشغول به خواندن کتاب هستند ولي متأسفانه در ايران اسلامي خبري از اين کارها نيست.
وي خاطرنشان ساخت: روزي انتقاد به تيراژ 2 هزار داشتيم؛ اما امروز تيراژ 200 عددي در کشور وجود دارد که اصلا خوشايند نيست.
اين محقق و پژوهشگر حوزه تأکيد کرد: بايد فرهنگ سازي کتابخواني از مهدکودک کودکان انجام شود تا با ايجاد علاقه ميان کودک و کتاب، اين فرهنگ رشد پيدا کند.
آيت الله علوي بروجردي گفت: امروز متأسفانه کتابخانه در دبستان و راهنمايي و... کمتر وجود دارد که جاي تأسف است و بايد براي آن برنامه ريزي کرد.
وي ضمن گلايه از شهرداري قم، تصريح کرد: امروز براي مبارزه با موش در شهر بودجه وجود دارد؛ اما شهرداري براي فرهنگ مردم بودجه ندارد؛ البته شهرداري را به عنوان نمونه عرض کردم و سازمان هاي ديگر نيز دخيل هستند.
اين استاد حوزه گفت: بايد بودجه در اختيار کتابخانه ها قرار داده شود تا بتوانند کتاب هاي مورد نياز را تهيه کند؛ چراکه بودجه کتابخانه ها محدود است و نمي توانند کتاب هاي روز را خريداري نمايند.
اين محقق و پژوهشگر حوزه گفت: امروز خيّر مدرسه ساز و... در کشور وجود دارد؛ اما بايد خيريني تربيت کنيم تا کمبودهاي کتابخانه ها را برطرف نمايند.
آيت الله علوي بروجردي خاطرنشان ساخت: تقويت کمبودهاي کتابخانه هاي استان قم، از ضرورياتي است که بايد به آن توجه شود.
وي با تأکيد بر تعامل با ساير کتابخانه هاي دنيا تصريح کرد: ما امروز نياز داريم با کتابخانه هاي بزرگ دنيا مرتبط باشيم و بايد اين موضوع از مسوولان امر خواسته شود.
اين استاد حوزه با بيان اين مطلب که امروز کتابخانه هاي کشور با استاندارد کتابخانه اي دنيا فاصله داريم، گفت: امروز کتابخانه شبانه روزي در قم وجود ندارد و بايد امکان حضور محقق به صورت 24 ساعته در کتابخانه ها فراهم شود.
اين محقق و پژوهشگر در پايان ابراز داشت: بايد امکانات رفاهي براي محققين وجود داشته باشد تا با خيالي آسوده در کتابخانه حضور داشته باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن