تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815076337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم جهان در حال رسيدن به اين حقيقت اند که ولايت بايد دست ولي خدا باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۳۵ب.ظ)
حجت الاسلام پناهيان در مراسم چهلم سردار همداني: مردم جهان در حال رسيدن به اين حقيقت اند که ولايت بايد دست ولي خدا باشد موج - حجت الاسلام پناهيان در مراسم چهلمين روز از شهادت سردار همداني با تاکيد بر ولايت مداري در دين گفت: مردم جهان در حال رسيدن به اين نکته هستند که ولايت بايد در دست ولي خدا باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مراسم اربعين شهيد سردار حسين همداني، که در نبرد با گروه تفکيري داعش در سوريه به شهادت رسيد، امروز عصر در حسينيه پادگان وليعصر (عج) برگزار شد. در اين مراسم که با حضور مقامات کشوري و خانواده اين شهيد برپا شد، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان به سخنراني پرداخت. وي با اشاره به نقش بي بديل سردار همداني در از بين بردن دو فتنه در کمتر از پنج سال اخير گفت: سردار همداني توانست با درايت خود فتنه سال 88 را که انگليس و آمريکا تلاش کردند از سوء تفاهم ها و ضعف برخي از سياستمداران براي اميال خود بهره برداري کنند، پايان بخشد. وي با سازماندهي جوانان ناراحت از وقوع اين فتنه و بدون تجهيز آنها به سلاح، جريان را در نطفه خفه کرد. سردار همداني شبيه همين کار را در سوريه آغاز کرد. او در آنجا نيز به کار سازماندهي جريان هاي مردمي پرداخت و موفقيت هايي نيز به دست آورد.
حجت الاسلام پناهيان همچنين افزود: در هر دو اين فتنه ها سردار همداني به بهترين شکل با فتنه گران برخورد کرد و نکته قابل تامل در اين ميان اين است که شهيد سردار همداني اگر مي ديد تروريست ها يا فتنه گران در حال فرار هستند، رهايشان مي کرد.
وي در ادامه با اشاره به ناقص بودن تعليمات ديني در جامعه و اهميت نقش ولايت مداري در تعليم و تربيت گفت: هيچ ارزشي بالاتر از ولايت مداري در دين سراغ نداريم. حتي در کنار مناسک عبادي مانند نماز و روزه، باز اين ولايت مداري است که جايگاه بالاتري دارد. نمونه آن نماز جماعت و پيروي نمازگزاران از امام جماعت است. در اين راستا مي بينيم که سردار همداني کاملا يک شخص ولايت مدار است، زيرا طبق آيه اي از سوره نسا که خداوند در آن با قسم به خود به پيامبر مي گويد «ايمان ندارد کسي که ذره اي احساس حرج و سختي در درون خود در اطاعت از اوامر تو به دل راه دهد.»، شاهد هستيم که اين شهيد بزرگوار در وصيت نامه خود حتي نگران است که نکند وظايفش را در قبال خود انجام نداده باشد.
حجت الاسلام پناهيان در پايان تصريح کرد: اما روزي خواهد رسيد که مردم جهان به اين اصل مي رسند، چنانکه هم اکنون مردم کشورهاي غربي وقتي از رهبرانشان «اسلام تروريست» را مي شنوند، به دليل دروغگو دانستن آنها، خود مستقيما به سراغ قرآن مي روند تا به حقايق پي ببرند. بر اين اساس مردم جهان فراتر از هر ديني، در حال رسيدن به اين نکته هستند که ولايت بايد دست ولي خدا باشد و تا امر ولايت درست نشود ساير امور درست نمي شود و اين يک امر عقلاني است. چيزي که سردار همداني بدان رسيده بود و هرگز حرجي از فرمان ولايت در دورنش احساس نکرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن