تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804576507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم كوتاه در عملیات اجرایی ساده و در كیفیت نهایی عمیق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست سیف‌الله صمدیان با فیلمسازان مطرح شد: فیلم كوتاه در عملیات اجرایی ساده و در كیفیت نهایی عمیق است جلسه و نشست فیلم های دانشجویان كارگاه های آموزش فیلمسازی عباس كیارستمی با حضور یدالله صمدیان، بهزاد دورانی بازیگر فیلم «باد ما را خواهد برد» و كاوه اویسی شب 24 آبان در سالن 4 پردیس چارسو برگزار شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان ساعت 14:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در ابتدای این جلسه بهزاد دورانی درباره كار با كیارستمی در فیلم «باد ما را خواهد برد» گفت: «طی 30 سال كاری كه با تمام كارگردانان همراه شدم، تجربه همكاری با كیارستمی برایم از این جهت جالب بود كه از قبل آنچه می خواست بسازد را در ذهنش می ساخت. هیچ كس اجازه كات گفتن در فیلم های كیارستمی ندارد و یكبار دلیل آن را پرسیدم كه گفت شاید همان پلان بهترین بازی بازیگر ما باشد و دیگر نتوانم این صحنه را بگیرم. شاید بخشی از زواید از پلان های اصلی فیلم شود.»

دورانی درباره بازی گرفتن كیارستمی از بازیگران عنوان كرد: «صبح ها چهار ورق دیالوگ به من می داد و بعد از یكبار خواندن، سریع ورق ها را می گرفت و می گفت نمی خواهم حفظ آبرو كنی و فقط جلوی دوربین برو و هر كاری می خواهی انجام بده.»

*** فیلم كوتاه؛ ساده در عملیات اجرایی

در ادامه این نشست سیف‌الله صمدیان در خصوص غفلت تلویزیون از فیلم های كوتاه گفت: «تلویزیون ما نمی داند یكی از منابع درخشان و سرشار فراهنگی همین فیلم های كوتاه است و تلویزیون می تواند برای چند سال آینده طی 10 دقیقه باكس فیلم كوتاه ثابت داشته باشد.»

صمدیان با اشاره به استنباط غلط برخی درباره فیلم كوتاه، عنوان كرد: «برخی فكر می كنند فیلم كوتاه پله اولیه به سمت فیلم بلند است اما وای به حال كسی كه فیلم می بیند و حواسش به زمان فیلم است. این اشتباه بزرگی است كه فكر می كنند بچه ها باید با فیلم كوتاه یاد بگیرند و بعد فیلم بلند بسازند و مخالف این ذهنیت هستم.

وی ادامه داد: «كیارستمی می گفت كه فیلمسازان نباید فیلم كوتاه را پل ارتباطی برای ساخت فیلم بلند بدانند؛ چرا كه نقش رباعی و دوبیتی در ادبیات و فیلم كوتاه و بلند در فیلمسازی متمایز است و هركدام جایگاه خاص خود را دارند.»

این فیلمساز در پایان صحبت های خود گفت: «فیلم كوتاه اندازه زمان و مكان را به ما می دهد تا با دقت انتخاب كنیم. اصولا ذهنیت زمان فیلم را باید پاك كنیم و مهم این است كه چه می خواهیم بسازیم. فیلم كوتاه باید در عملیات اجرایی ساده اما در كیفیت نهایی عمیق باشد.»

** كمترین امكانات و هزینه ها در فیلمسازی

در ادامه این جلسه كاوه اویسی از هنرجویان كارگاه فیلمسازی كیارستمی گفت: «فیلم هایی كه 9 سال پیش در كارگاه ساخته می شد، با آنچه در مسابقه داستان كوتاه جشنواره می بینیم، خیلی متفاوت است. در حال حاضر همه به سمت فرآیندهای ساخت بزرگ یا بازیگرهای ستاره در فیلم كوتاه هستند اما كیارستمی می گفت با كمترین امكانات و هزینه ها امكان ساخت فیلم وجود دارد.»

وی با درخواستی از فیلمسازان حاضر در سالن تأكید كرد: «خواهش می كنم مرعوب فرآیندهای ساخت یا زمان فیلم های كوتاه الان نشوید و رقیب های ما این فیلمسازان نیستند. باید بتوانیم با امكانات كم فیلم بسازیم و كل جریان را نباید ببازیم. این فیلم های ساده و كم هزینه ای كه می سازیم را می توانیم با دوربین های موبایل بسازیم و اگر ایده و فیلمنامه خوب داشته باشیم، پیشرفت می كنیم.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن