تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806863003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي مرحله جديد بيمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختماني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۷ق.ظ)
اجراي مرحله جديد بيمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختماني موج - ساير رسانه ها؛ با وجود اين که ۵۰۰ هزار کارگر ساختماني در ليست انتظار بيمه قرار دارند، مرحله جديد بيمه ۱۰۰ هزار نفر کليد خورد. داشتن کارت مهارت و پرداخت هزينه ماهيانه ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان از شروط تشکيل پرونده بيمه است.
مهر نوشت:
بيشترين ميزان مرگ و مير نيروي کار در بخش ساختمان اتفاق مي‌افتد و بيش از ۴۰ درصد کل حوادث ناشي از کار در اين بخش منجر به فوت نيروي کار مي‌شود. از سويي مرگ هر نيروي کار به معناي از بين رفتن ۷ هزار روز کاري است؛ اين‌ها آمارهايي است که بارها از سوي مسوولان وزارت کار اعلام شده است.
با وجود اين، نه تنها اشتغال افراد در بخش ساختمان تابع ضوابط و استانداردهايي نبوده و نيست، بلکه در بسياري از پروژه‌هاي ساختماني نيز کمترين ميزان رعايت ايمني محيط کار اعمال مي‌شود. معمولا افراد مي‌توانند در اين بخش مشغول به کار شوند و کار در حوزه ساختمان‌سازي، نياز به هيچ‌گونه پيش‌شرطي ندارد.
اساسا در ايران، ورود به بسياري از مشاغل نيازمند استاندارد و گواهينامه نيست و افراد به آساني مي‌توانند در مشاغل مختلف در رفت‌وآمد باشند. يک فرد امروز مي‌تواند راننده تاکسي باشد، فردا نانوا، پس فردا کارگر ساختماني، سپس مغازه‌دار شود و پس از آن هم به فعاليت در بازار ارز بپردازد!
تنها در برخي رشته‌هاي شغلي است که افراد نمي‌توانند به آساني وارد شوند چون نيازمند تخصص است. کارشناسان مي‌گويند براي افزايش کيفيت انجام کار، بالا رفتن بهره‌وري و انگيزه افراد در شغل و همچنين حمايت از اصناف مختلف در کنار تربيت نيروهاي ماهر لازم است بالاخره يک روز در کشور اين اتفاق بيفتد که افراد نتوانند و نخواهند به آساني از يک شغل به شغلي ديگر بروند.
احتمالا اگر توان انجام مشاغلي مانند پزشکي، مهندسي، خلباني و مانند آن هم وجود داشت در اين بخش‌ها نيز رفت‌وآمد افراد متخصص و غيرمتخصص را شاهد بوديم. متأسفانه به دلايلي که ذکر شد، در ايران مشاغل، صنوف مختلف و رشته‌هاي شغلي مورد حمايت قانون نيستند و در اين زمينه‌ها هيچ‌گونه پيش‌بيني حمايتي و تدوين استانداردهايي براي ورود و خروج افراد وجود ندارد.
درست مانند اين است که در برخي حوزه‌ها دائما انتقاداتي از ورود افراد غيرحرفه‌اي و با انگيزه‌هاي خاص شنيده مي‌شود. سينماگران از گروه‌هايي هستند که هميشه در اين باره دغدغه دارند و از ورود برخي گروه‌ها به حرفه سينما انتقاد مي‌کنند؛ با اين حال نه در اين بخش، بلکه در هيچ يک از بخش‌هاي ديگر اقتصادي کشور نيز هيچ‌گونه روال و استانداردي براي ورود و خروج نيروي کار وجود ندارد.
تنها در برخي موارد قانون‌گذار پيش‌بيني‌هايي را براي حمايت از برخي شاغلان و گروه‌ها انجام مي‌دهد که آن‌هم ممانعت از حضور و فعاليت افراد غيرحرفه‌اي در آن بخش‌ها نيست، بلکه مانند برنامه‌اي که درباره کارگران ساختماني اجرا مي‌شود، برخي اقدامات مانند بيمه کارگران ساختماني دنبال مي‌شود.
به دليلي که عنوان شد و فعاليت‌هاي ساختماني در کشور با جان افراد سروکار دارد، قانون‌گذاران تصميم گرفتند دست‌کم شاغلان در اين بخش را بيمه کنند تا افراد بتوانند تحت حمايت‌هاي قانوني قرار بگيرند. پيش از اين و در يکي دو سال گذشته، اگر کارگري در بخش ساختمان دچار حادثه مي‌شد، حتي بيمه نداشت که بتواند دست‌کم از مزاياي آن استفاده کند و يا در زمان بيکاري از بيمه بيکاري برخوردار شود.
سيد هادي ساداتي از اجراي مرحله جديد بيمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختماني طبق گفته‌هاي مدير عامل تأمين اجتماعي خبر داد و گفت: ۳ مرحله بيمه کارگران ساختماني در سال جاري در ماه‌هاي ارديبهشت، تير و شهريور انجام شده و مجموعا ۳۰۰ هزار نفر امسال توانسته‌اند تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار بگيرند.
عضو هيات مديره کانون عالي انجمن‌هاي صنفي کارگران ايران اظهار داشت: در مجموع از ابتداي اجراي طرح بيمه کارگران ساختماني تاکنون بيش از يک ميليون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند و علاوه بر اين، ۵۰۰ هزار نفر نيز در ليست انتظار دريافت بيمه قرار دارند.
ساداتي درباره حذف برخي افراد سودجو که به نام کارگر ساختماني از مزاياي طرح بيمه استفاده کرده بودند، خاطرنشان کرد: در مجموع بيمه ۵۰ هزار نفر از اين افراد قطع شده است. در مراحل جديد پذيرش متقاضيان، تلاش مي‌شود تا از طريق کمک کانون‌هاي عالي کارگري، از ورود اين‌گونه افراد به ليست‌هاي بيمه‌اي کارگران ساختماني جلوگيري شود.
اين مقام مسوول کارگري کشور درباره تفاوت‌هاي بيمه کارگران ساختماني با ساير گروه‌ها تأکيد کرد: تفاوتي وجود ندارد و تنها در اين بخش، خود افراد هستند که بايد حق بيمه ماهيانه را بپردازند و از طريق کارفرما قابل انجام نيست، همچنين داشتن کارت مهارت درجه يک، دو و سه که شامل کارگران عادي، کمک استادکاران و استادکاران مي‌شود بايد براي ورود به ليست متقاضي بيمه کارگر ساختماني ارائه شود.
وي دريافت حق بيمه از سوي تأمين اجتماعي را براساس آخرين پايه حقوقي دانست و گفت: از آخرين پايه حقوقي افراد ۷ درصد سهم کارگر ساختماني و ۲۰ درصد نيز سهم کارفرما است. البته تفاوت‌هايي نيز در حق بيمه هر يک از درجه بندي‌هاي مهارتي وجود دارد و افراد مي‌توانند درخواست پرداخت حق بيمه بيشتري داشته باشند که در نهايت در حقوق بازنشستگي آن‌ها تأثيرگذار است.
عضو هيات مديره کانون عالي انجمن‌هاي صنفي کارگران ايران اظهار داشت: در کل حق بيمه افراد بين ۶۲ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در ماه متفاوت است، همچنين پرداخت حق بيمه مي‌تواند يک بار در سال انجام و يا ماهيانه دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن